Środek nasenny dla kierowcy?

1. Data: 2007-07-20 11:08:09

Temat: Środek nasenny dla kierowcy?
Od: Miś Pluszowy <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W tym roku wybieram się samochodem w dłuższą trasę bo na półwysep
Iberyjski, trasa zajmie mi min. 2 dni - więc bez noclegu się nie
obejdzie. I tu się pojawia mój problem, bo o ile z normalnym zasypianiem
nie mam najmniejszego kłopotu, to po dłuższej jeździe, kiedy muszę spać
w nowym miejscu, mam duży problem z zaśnięciem w pierwszą noc.

Oczywiście nie mogę sobie pozwolić na kontynuowanie jazdy po
nieprzespanej nocy, więc poszukuję skutecznego środka nasennego.
Może być uzależniający, niszczący wątrobę i nerki po dłuższym stosowaniu
(bo tylko będę go potrzebować 2x za cały urlop) - natomiast NIE MOŻE
powodować otępienia u kierującego na drugi dzień.

Czy możecie coś poradzić? Z własnego doświadczenia?

Miś Pluszowy (czasami bezsenny...)

2. Data: 2007-07-21 00:24:45

Temat: Re: Środek nasenny dla kierowcy?
Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powodować otępienia u kierującego na drugi dzień.
>
> Czy możecie coś poradzić? Z własnego doświadczenia?

Melatonina
Praktycznie po obudzeniu organizm w sposób naturalny reguluje jej poziom i
nie występuje senność juz po kilku minutach po obudzeniu sie rano.
Potrafię ją brać o 4 rano po przebudzeniu aby dospać do 7 i nie powoduj
senności po "rozruszaniu się" przy porannej toalecie czy śniadaniu. zalecana
jest przy zmianie stref czasowych ale to jedno z jej działań bo jak
wspomniałem dobra jest przy wybudzeniach lub nieregularnym trybie życia i
zasypiania.

Mi osobiście wystarcza dawka 1.5 mg 0,5h przed snem (nie stwierdzono skutków
ubocznych przy dłuższym stosowaniu dawek powyżej 75mg dziennie więc 50x
większych więc chyba jest bezpieczna ;) ) a stosuje marki Schiff z vit. B6
i kilkoma procentami wapnia ale to kupowana za granicą.

http://www.resmedica.pl/zdart1013.html

http://www.melatonina.home.pl/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Melatonina

pozdrowienia A.

3. Data: 2007-07-21 05:57:10

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej B" <t...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> więc 50x większych więc chyba jest bezpieczna ;) ) a stosuje marki Schiff
> z vit. B6 i kilkoma procentami wapnia ale to kupowana za granicą.

Przepięknie opisane. Tylko łykać całymi garściami tę melatoninę...:))) (A
jej producent zaciera ręce z zadowolenia czytając takie posty, a jego
portfel pęcznieje).
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-07-22 01:52:31

Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepięknie opisane. Tylko łykać całymi garściami tę melatoninę...:))) (A
> jej producent zaciera ręce z zadowolenia czytając takie posty, a jego
> portfel pęcznieje).
> Pozdrawiam Jurek M.

Żałosne, rozumiem że to jakiś sposób twojego odreagowania.
Zapomniałeś dodać, że u ciebie dieta wysokotłuszczowa wzmaga wydzielanie
własnej melatoniny i nie musisz jej kupować, no widzisz na to jeszcze nie
wpadliście na swojej stronie "optymalnych". Nie zaprzeczysz chyba temu jak
ona działa i ją ważną rolę spełnia w organizmie.

Nie sądzę aby była źródłem kokosów tak jak inne środki których cena jest
nieraz 1000 razy większa za tabletkę.
300 tabletek średniej 3mg kosztuje 6$ gdzie na receptę 10 innych "modnych"
tabletek kosztuje nawet do kilkudziesięciu $ mówię o kraju gdzie lekarstwa
są najdroższe na świecie bo tam dopiero wiedzą jak się robi kasę ale i ich
na to stać i nie sadze aby ktoś na melatoninie robił jakieś straszne kokosy
a jej wytworzenie jest proste i tanie i nie do opatentowania bo to naturalna
substancja, hormon dlatego jest popularna.
Mieszkam poza polską w kraju gdzie środków nasennych jest tyle, że nawet
sobie nie wyobrażasz a melatonina jest na każdej półce w sklepie drogeryjnym
tak jak aspiryna i jest to najtańszy i równocześnie najbezpieczniejszy
środek jaki osobiście znam bo mój jak i twój organizm go wytwarza i trudno
go przedawkować a organizm go w sposób naturalny neutralizuje w momencie
przebudzenia bez skutków ubocznych ( nawet przy dawkach 4000 razy większych
niż sprzedawane).

Cytat za Wiedzą i Życiem sprzed 10 lat ciągle jest aktualny
http://archiwum.wiz.pl/1997/97022700.asp :
"Dotychczasowe badania wskazują, że melatonina jest substancją bardzo
bezpieczną. Stosowanie u ludzi nawet olbrzymich dawek, 6 g na dobę, nie
dawało żadnych oznak toksyczności, zwiększało tylko nieco senność i
wydłużało czas reakcji. Badania kliniczne prowadzone w Holandii przez cztery
lata na 1400 kobietach przyjmujących
75 mg melatoniny dziennie nie wykazały żadnych skutków ubocznych"

Generalnie dostępne są tabletki z zawartością 1,5 do 5 mg

Więc po co ta ironia skoro nic nie dodałeś metorycznego do zadanego pytania
które było wyraźne i konkretne? Ja podzieliłem się tym co wiedziałem bo dla
mnie była doskonałym środkiem, przy zmianach stref czasowych i przy innych
sprawach związanych z utrudnionym zasypianiem dlatego ją szczerze polecałem
jako proste rozwiązanie. Może jeszcze ktoś coś innego doradzi i pewnie też
producent będzie na tym zarabiał ale może nie pasowała ci ta rada bo była
zbyt prosta, tania i skuteczna i nie pasowała do twojego uniwersalnego
"cudownego środka" na wszystko?

Nadal pozdrawiam A.

5. Data: 2007-07-22 05:13:51

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej B pisze:

> [...]
> cztery lata na 1400 kobietach przyjmujących
> 75 mg melatoniny dziennie nie wykazały żadnych skutków ubocznych"

Czy po melatoninie śpi się trupem ciężkim ileś (7-8)h? Pisałeś, że
bierzesz ją na dosypianie - czasem w celu regeneracyjnym potrzebowałabym
się uśpić na 3-4 h. Czy taki sen po melatoninie daje wypoczynek i jest
się po zbudzeniu skowronkiem, jak po naturalnym śnie?
--
Basia
http://bajarka.fotolog.pl/

6. Data: 2007-07-22 11:00:58

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żałosne, rozumiem że to jakiś sposób twojego odreagowania.

Źle rozumiesz. To wniosek każdego kto przed dietą optymalną doświadczył
problemów z zasypaniem i zdrowym snem, i długo był zmuszony korzystać z
melatoniny w tabletkach, żeby w ogóle móc się wyspać. Ja kupowałam
melatoninę od uzdrowiciela, kiedy jeszcze w Polsce o niej nie słyszano
i w aptekach jej nie było. Nie jestem w stanie policzyć ile kasy wydałam
na te i inne "leki". Dieta optymalna niemal natychmiast uwolniła mnie od
tracenia pieniędzy na te wszystkie środki wspomagajace niewydolny organizm.
Przyczyna była W NIEODPOWIEDNIM ODŻYWIANIU. Wystarczyło zmienić żywienie na
mniej roślinne i bardziej odzwierzęce i problem zniknął. Od 9-ciu lat śpię
jak zdrowe niemowlę :)

> Zapomniałeś dodać, że u ciebie dieta wysokotłuszczowa wzmaga wydzielanie
> nie > wpadliście na swojej stronie "optymalnych".

Bo jak nikt nie ma problemu ze snem, to nikt się tym tematem nie zajmuje :)

> Nie zaprzeczysz chyba temu jak ona działa i ją ważną rolę spełnia w
> organizmie.

O tak. Bardzo doceniam jej działanie.

> Nie sądzę aby była źródłem kokosów tak jak inne środki których cena jest
> nieraz 1000 razy większa za tabletkę.

Ale jeszcze tańsza jest własna, z naszego organizmu :)

> [...]
> jakieś straszne kokosy a jej wytworzenie jest proste i tanie i nie do
> opatentowania bo to naturalna substancja, hormon dlatego jest popularna.

Najlepiej jest tak się odżywiać, żeby nie trzeba było stosować
jakichkolwiek hormonów z zewnątrz. Tak właśnie jest na diecie optymalnej :)

> [...]
> neutralizuje w momencie przebudzenia bez skutków ubocznych ( nawet przy
> dawkach 4000 razy większych niż sprzedawane).

A w marketach jeszcze nie ma? No to pewnie już niedługo będzie robić za
suplement do diety... (!)... 8(

> [...]
> cztery lata na 1400 kobietach przyjmujących
> 75 mg melatoniny dziennie nie wykazały żadnych skutków ubocznych"

Bla bla... tak się oswaja konsumentów z produktem, bo producentowi nie
zależy na tym aby Twój organizm produkował sobie własną melatoninę, ale byś
zaczął regularnie kupować melatoninę w tabletkach...

NIKT! oprócz dr. Kwaśniewskiego nie wymyślił sposobu na uniknięcie
zażywania aż tylu najprzeróżniejszych środków wspomagających funkcjonowanie
organizmu.

> [...]
ta rada bo była
> zbyt prosta, tania i skuteczna i nie pasowała do twojego uniwersalnego

Jak się źle odżywiasz, to niestety musisz z takich środków korzystać :(
I oczywiście inni podobnie jedzący jak Ty będą Ci wdzięczni. To zrozumiałe.
Po prostu NIE WIESZ I NIE WIERZYSZ, że MOŻNA ZDROWO ŻYĆ BEZ NICH.

Krystyna
--
Naukowcy zwyczajnie sprzedali się koncernom. Mechanizm jest prosty.
Producenci żywności wynajmują państwowe ośrodki naukowe, by te w

7. Data: 2007-07-22 11:06:52

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się uśpić na 3-4 h. Czy taki sen po melatoninie daje wypoczynek i jest
> się po zbudzeniu skowronkiem, jak po naturalnym śnie?

Oczywiście, że TAK. Sen po melatoninie NIE JEST odurzeniem takim jak po
lekach uspokajających. I samopoczucie po przebudzeniu jest bardzo dobre.
Człowiek czuje się wypoczęty i wyspany.

Krystyna
--
Prawda, która czyni ludzi wolnymi, to po większej części prawda,
której ludzie wolą nie słuchać. Herbert Agar

8. Data: 2007-07-22 22:28:36

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-07-22 07:13 BBjk pięknie wystukał/a:

> [...]
> się uśpić na 3-4 h. Czy taki sen po melatoninie daje wypoczynek i jest
> się po zbudzeniu skowronkiem, jak po naturalnym śnie?

Polecałabym Imovane, ale spanie raczej na 6 godzin (przynajmniej u mnie).

--
animka

9. Data: 2007-07-23 15:55:47

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*"

Jeden wielki optymalny bełkot.
Na wymioty zbiera od tej optymalnej propagandy.
Zapomniałaś Krysiu zaprosić do siebie do Arkadii na optymalne prądy.

Cancer

10. Data: 2007-07-23 16:29:00

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cancer napisal:

> Użytkownik "Krystyna*Opty*"
>
> Jeden wielki optymalny bełkot.
> Na wymioty zbiera od tej optymalnej propagandy.
> Zapomniałaś Krysiu zaprosić do siebie do Arkadii na optymalne prądy.

Ciekawy post o dietach niskoweglowodanowych popularyzowanch przez ta pania,
pojawil sie na forum GW "Zdrowa dieta".
Czlowiek o nicku darz_bor krotko i zwiezle udawadnia, ze niskoweglowodanowa
diete stosowal hominid, Neandertalczyk. Warto te posty przeczytac:

08&a=66306247

Warto zaznaczyc, ze Neandertalczyk chorowal najczesciej na takie schorzenia jak:
infekcje, zakazenia parazytami, artretyzm i...nowotwory.

Wyginal prawdopodobnie dlatego, ze mimo iz byl wszystkozerca, uprawila
miesozerstwo i jadl jak wilk lub lew. Uprawial tez canibalizm.
Kiedy zaczelo brakowac mu pozywienia, nie potrafil wystarczajaco szybko
przestawic sie na inny typ pozywienia.

Lepiej przystosowany do warunkow srodowiska byl przodek wspolczesnego czlowieka
Cro-Magnon, wszystkozerca, ktory nie ograniczal sie tylko do zjadania miesa i
tluszczu...oraz cial swoich wrogow:))

komary NTG?
Zielony nalot na jezyku
Test HSV-2