Stan Theta, a skrócenie snu.

1. Data: 2001-09-29 00:02:10

Temat: Stan Theta, a skrócenie snu.
Od: Marcin Datura <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Mam tu stwierdzenie pochodzące z help'a do programu BrainWave Generator:
"Według niektórych ludzi, pół godziny w stanie Theta może zastąpić do
czterech godzin snu".

Czy to może być prawdą? W czasie snu wypoczywa nie tylko umysł, ale i
fizycznie cały organizm. Czy faktycznie można śmiało skrócić sobie czas
snu?

pozdrawiam,
dat

1. Data: 2001-09-29 00:19:50

Temat: Odp: Stan Theta, a skrócenie snu.
Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mialem kiedys doczynienia z tym zjawiskiem na plaszczyznie merytorycznej i
czlowiek, ktory mi o tym mowil, staral sie udowodnic, ze tak jest w istocie,
ze mozna regulowac faze snu wlasciwego, ktory trwa tak naprawde pol godiny,
konieczne do calkowitej regeneracji mozgu.
Jest to temat bardzo zawily i wiem, ze stosuja go sportowcy, ktorzy w czasie
zawodow potrafia odzyskac sily po meczacym biegu czy innego typu rywalizacji
oddajac sie tzw. fazie snu wlasciwego. Jest to jak najbardziej mozliwe.
Homer
Pozostaly czas naszego snu to ponoc regeneracja typowo fizyczna, kttora
regeneruje nasz uklad miesniowy. Lecz sportowcy, czy kto inny uprawiajacy te
metode potrafi doprowadzic swoj mozg do takiego stanu, iz miesnie rowniez
sie regeneruja w czasie tych 30 minut.
Ten sam Homer;
PS. Zapomnialem o PS poprzednio, przepraszam, ale chyba sie jeszcze
powinienem przespac.
Użytkownik Marcin Datura <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:M...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-09-29 09:01:32

Temat: Re: Stan Theta, a skrócenie snu.
Od: b...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

W pl.sci.psychologia Marcin Datura <d...@o...pl> napisal:
> Mam tu stwierdzenie pochodzšce z help'a do programu BrainWave Generator:
> "Według niektórych ludzi, pół godziny w stanie Theta może zastšpić do
> czterech godzin snu".
>
> Czy to może być prawdš? W czasie snu wypoczywa nie tylko umysł, ale i
> fizycznie cały organizm. Czy faktycznie można œmiało skrócić sobie czas
> snu?

Musisz to robic ?
Klonowanie zwierzat niby tez sie udalo, ale jakos ...
owieczka zyla 2 razy krocej niz zwykla owca.
Sen to chyba nie tylko regeneracja naszych miesni,
ale tez w tym czasie rozum chyba uporzadkowuje mase informacji,
ktore zebral.

--
,,when you can't see the angels no more... you're in trouble beybe...''

1. Data: 2001-09-29 09:21:30

Od: Marcin Datura <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9p42lc$t08$6@h1.uw.edu.pl>, b...@n...pl says...

> Musisz to robic ?
Spokojnie ;)
Pytam - nie znaczy chce stosowac. Pytam wylacznie z ciekawosci, bo
przeczytalem cos interesujacego.

> Sen to chyba nie tylko regeneracja naszych miesni,
> ale tez w tym czasie rozum chyba uporzadkowuje mase informacji,
> ktore zebral.
Wlasnie o to mi chodzilo. Czy medytacja, przebywanie w stanie Theta i
inne podobne sztuczki pozwola zastapic wszystkie potrzeby organizmu(i
mozgu, ktory w nim siedzi) zwiazane z dlugim snem?

Pozdr.,
Wyspany dat ;)

1. Data: 2001-09-29 09:36:46

Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Medytacja to nie jest, Drodzy Panowie, sztuczka, tylko wykorzystanie
niewykorzystanych mocy ludzkiego umyslu, ktora zostala zaniedbana w drodze
rozwoju cywilizacji i wygod, jakie ona za soba niesie.
Pozdrawiam, Homer

1. Data: 2001-09-29 10:03:19

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Datura" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mam tu stwierdzenie pochodzšce z help'a do programu BrainWave Generator:
> "Według niektórych ludzi, pół godziny w stanie Theta może zastšpić do
> czterech godzin snu".

A czy masz jakieś osobiste doświadczenia w stosowaniu tego programu
(relaksacja, likwidowanie bólu głowy itp....) jego skuteczności?

Sark

1. Data: 2001-09-29 15:33:01

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Homer" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
te
> metode potrafi doprowadzic swoj mozg do takiego stanu, iz miesnie rowniez

skad zes takie bajeczki wytrzasnal??? 30 min na pelna regeneracje??? sa
prawa fizyki ktorych nie da sie przeskoczyc, a poniewaz cialo jest materia
to rowniez tym prawom podlega!

P. S.

programy tego typu to kasza!

1. Data: 2001-09-29 15:50:03

Temat: Re: Re: Stan Theta, a skrócenie snu.
Od: Marcin Datura <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9p4694$v7p$1@szmaragd.futuro.pl>, s...@p...gazeta.pl
says...
> A czy masz jakieś osobiste doświadczenia w stosowaniu tego programu
> (relaksacja, likwidowanie bólu głowy itp....) jego skuteczności?
Sprobowalem programu. Moze relaksacja tak... Skupiasz sie na jakims
dzwieku i cos mozna doswiadczyc zawsze. Jest to niewatpliwie pomocne w
relaksacji i probach medytacji. Nie wiem czy zasluga w czestotliwosciach,
czy w samym fakcie skupiania sie. Dochodzi przeciez do tego aspekt
techniczyny, nie kazdy sprzet dziala w dowolnie szerokim pasmie
(pomijajac glosniki, sluchawki, etc. sama karta dzwiekowa moze miec
ograniczony zakres zarowno gornych, jak i dolnych czestotliwosci).

Co do doswiadczen? Moze wzmozona koncentracja. Lepiej mi sie przy tym
czytalo niz przy ciszy, czy muzyce. Podobno jeden z wariantow programu
podnosi skutecznosc nauki. Probojcie i dzielcie sie spostrzezeniami i
wrazeniami (http://www.bwgen.com).

Nie jestem az takim sceptykiem, dlatego pytam sie co na to ludzie i jak
sie ma do tego nauka. Jestem ciekaw po prostu. Jesli nie okaze sie to
prawda, bedzie to przynajmniej ciekawa forma spedzenia czasu - co sie ma
do ogolu ezoteryki. Ciekawe to i tyle...

pozdr,
datura

Iluzje...
sen