Standard postepowania w przypadku wad mózgu

1. Data: 2002-10-16 20:41:58

Temat: Standard postepowania w przypadku wad mózgu
Od: "Mikrus" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze

Witam serdecznie w grupie. Jestem tu nowym osobnikiem. NA codzien jestem
informatykiem w jednym ze szpitali dla dzieci.

Pilnie poszukuje materiałów na temat standardów postepowania w przypadku wad
mózgu u dzieci.

Serdecznie prosze o pomoc.

Dzieki. Mikrus

2. Data: 2002-10-19 16:45:20

Temat: Re: Standard postepowania w przypadku wad mózgu
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Oct 2002 22:41:58 +0200, Mikrus <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> informatykiem w jednym ze szpitali dla dzieci.
>
> Pilnie poszukuje materiałów na temat standardów postepowania w przypadku wad
Może trochę dokładniej.
"Przyszła pani do informatyka : 'Co mam zrobić - komputer nie działa'".

3. Data: 2002-10-20 12:43:03

Od: "Mikrus" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wbrew pozorom to bardzo precyzyjne pytanie, widac nie mozesz mi pomoc, ale
dzieki za odpisanie.

Zagadnienie brzmi dokladnie tak: stadardy postepowania w przypadku wad mózgu
materialy sa niezbedne do przygotowania oferty dla Kas Chorych lub nowych
tworow zamiast nich.

Użytkownik "living_english_structure"
<l...@o...pl> napisał w wiadomości
...@m...domek.net...

4. Data: 2002-10-20 17:28:18

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Oct 2002 14:43:03 +0200, Mikrus <m...@p...onet.pl> wrote:
> wbrew pozorom to bardzo precyzyjne pytanie, widac nie mozesz mi pomoc, ale
> dzieki za odpisanie.
Bardzo precyzyjne ? To rzecz względna.

Wady wrodzone mózgu ? Anencephalia, małoocze, wrodzone wodogłowie itd
Skieruj swe kroki do waszego dyżurnego neurologa dziecięcego i on już
będzie wszystko wiedział.
Albo ... "Google is your best friend".

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

5. Data: 2002-10-20 18:20:19

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]
>informatykiem w jednym ze szpitali dla dzieci.
>
>Pilnie poszukuje materia?ów na temat standardów postepowania w przypadku wad

Mysle, ze takich standartow nie znajdziesz. Jest standard zapobiegania
wadom rdzenia kregowego (spina bifida) .

Jezeli moge poczynic dygresje : odnosze wrazenie, ze pracujesz gdzies
w okolicy Dolnego Slaska (a moze sie myle ! ) gdzie lekarze usiluja
stworzyc pewien schemat . Popatrz ponizej (MEDLINE cytation) :

Pol Merkuriusz Lek 2002 Apr;12(70):299-303 Related Articles, Links
[Prenatal diagnosis of congenital anomalies requiring surgical
management in the Lower Silesia--fact or fiction?]
Baglaj M, Czernik J, Patkowski D.
Katedra i Klinika Chirurgii i Urologii Dzieciecej AM we Wroclawiu.

Jezeli Kasa Chorych usiluje wmowic komukolwiek, ze takie standardy
istnieja to winna sama je przedstawic. Wydaje mi sie, ze sprawa sluzy
wylacznie pognebieniu zycia aplikantom o kontrakty.

Ze swej strony musze Ci powiedziec, ze spedzilem nieco czasu na
MEDLINE i choc jestem dosc wprawiony w poszukiwanie, w jezyku
angielskim, nic nie znalazlem. Przynajmniej w formie ogloszonych i
autoryzowanych przez jaka instytucje "standardow".

Istnieja pewne rutynowe schematy postapowania w przypadku
"hydrocephalus" (wodoglowie), glownie w zakresie diagnostyki i
leczenia. Ale wady wrodzone mozgu to taka szeroka gama najrozniejszych
( w sensie etiologicznym) chorob, ze chyba niepredko ktos sie powazy
na jakas systematyzacje postepowania. Co wiecej - aby taki schemat
stworzyc to nalezaloby operowac na bazie setek milionow liczacej
populacji. Bo schorzenia sa wzglednie rzadkie. Czyli - prosi sie
wspolpraca miedzyanrodowa, o ktora wcale nie jest latwo (obecnie).

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2002-10-21 18:20:13

Od: "Mikrus" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzieki, juz sie tlumacze.

Pracuje na Warmii, skad pozdrawiam. Standardy rzeczywiscie ktos usiluje
stworzyc. Moje prywatne zdanie jest takie ze nie wszystko, a szczegolnie w
medycynie mozna ustandaryzowac, choc jako informatyk stwierdzam, ze byloby
to cudowne i zamknelo by wiele mozliwosci przekretow, pomylek i
ustabilizowalo sytuacje finansowa w wielu przyoadkach. Mimo informatycznego
podejscia zgadam sie ze nie da sie uwtorzyc scislego standardu.

Niemniej jednak ktos nakazal mojej dyrekcji szukac, skoro mi to zlecila.
W kazdym razie, jako spokojny czlowiek z dystansem patrzacy na to co sie
dzieje w medycynie, mam to co chcialem. Kilk aodnosnikow i zdanie kogos kto
najwyrazniej jest w temacie. Dziekuje.

Pozdrowka

Pytanie o środki bezpieczeństwa
Czy mogę wymagać od lekarza skierowania na badania PRZED ciążą?
członek
llllllll
Przebarwienia skóry- pilne!! :)