Re: Stevia ! [Stewia ; Słodki Liść ]

1. Data: 2004-04-20 13:47:49

Temat: Re: Stevia ! [Stewia ; Słodki Liść ]
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Edytka Sapijaszko" <e...@n...sapek.net> wrote in message
news:c62jto$484$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Zaniechaliśmy uprawy gdyż według Komisji Europejskiej nie jest to
> roślina wpełni bezpieczna.
> http://europa.eu.int/comm/food/fs/sc/scf/out36_en.pd

Nie jest bezpieczna, to znaczy napada na ludzi? :-)
Bo w raporcie jest po prostu napisane, ze nie ma
danych ("No appropriate data were presented to enable the
safety of the commercial plant product to be evaluated.").

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2004-04-20 14:56:19

Od: -----JAŚ---- <j...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:9S9hc.42513$B%4.18360@fe2.columbus.rr.com...
> "Edytka Sapijaszko" <e...@n...sapek.net> wrote in message

> Nie jest bezpieczna, to znaczy napada na ludzi? :-)
> Bo w raporcie jest po prostu napisane, ze nie ma
> danych

Dokładnie. I brzmi to jak parodia, bo proszę sobie wyobrazić roślinkę
stosowaną od stuleci i jakiś czas już w Europie i naraz : BAM ! Komisja
Europejska stwierdza, że należy wycofać Stewię z obrotu bo "brak jest danych
na temat tej roślinki". Proszę sobie wyobrazić [analogię] , że ta sama
komisja zakazuje obrotu ziemniakiem w UE ponieważ brak jest wystarczających
danych. Czy to nie byłaby taka sama parodia? Brak tu jest logiki . Za tym
musi stać gruby pieniądz i to jest podstawowa logika. Bo można zakazać obrotu
roślinką całkowicie nową na rynku, a nie taką która latami jest legalnie
używana ! I nie ma żadnych [!] danych które świadczyłyby o szkodliwości
tejże. A wręcz przeciwnie. Ma ona - jak wynika z badań- zbawienny wpływ na
zęby [próchnica, płytki nazębne]. I jest pozbawiona kalorii, oraz
węglowodanów. Dla cukrzyków zbawienie. A kto mi odpowie który lekarz podpowie
cukrzykowi o zastąpieniu cukru Stewią - Co w wielu przypadkach ratowałoby
zdrowie, czy wręcz życie? Oni wolą wpędzać chorych w jeszcze większą
chorobę, bo chorujący pacjent to dodatkowy klient ich gabinetów. Zdrowy
pacjent to bezrobocie dla lekarza który nie zarobi na leczeniu.
Stan

3. Data: 2004-04-20 18:28:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Nie jest bezpieczna, to znaczy napada na ludzi? :-)
| Bo w raporcie jest po prostu napisane, ze nie ma

Ale są dane, że Unia dotuje produkcję cukru:-)

Co do stewii, to rozmnaża się z sadzonek zielnych. Zimowanie w chłodnym
miejscu.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-04-20 18:50:40

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Ale są dane, że Unia dotuje produkcję cukru:-)

To już wiem dlaczego tak cena podskoczyła;-)))
Polacy ambitni i nie będzie im jakaś Unia w cukrze mieszać:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-04-21 02:47:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"-----JAŚ----" <j...@T...pl> wrote in message

> [...]
> danych. Czy to nie byłaby taka sama parodia? Brak tu jest logiki . Za tym
> musi stać gruby pieniądz i to jest podstawowa logika.

Alez oczywiscie. Po prostu tego typu produktow roslinnych nie da sie
opatentowac, wiec kompanie farmaceutyczne na tym specjalnie nie
zarobia. Za to zarobia na sztucznie otrzymanych konkurencyjnych
"lekarstwach".

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2004-04-21 03:05:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message news:c63rdv$po3$1@korweta.task.gda.pl...

> To już wiem dlaczego tak cena podskoczyła;-)))

Zaraz, jezeli jest dotowany to powinien byc tanszy, czy jak to jest?

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2004-04-21 07:52:43

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Zaraz, jezeli jest dotowany to powinien byc tanszy, czy jak to jest?

Polska to wciąż kraj absurdu Michale ( całe zamieszanie z cukrem to
dowód na to) - pomińmy ten temat, bo polityka mnie mierzi.

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-04-21 08:08:56

Od: Edytka Sapijaszko <e...@n...sapek.net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
> "Edytka Sapijaszko" <e...@n...sapek.net> wrote in message

pdf

> Nie jest bezpieczna, to znaczy napada na ludzi? :-)
> Bo w raporcie jest po prostu napisane, ze nie ma
> danych ("No appropriate data were presented to enable the
> safety of the commercial plant product to be evaluated.").

Dokładnie.
Dlatego napisałam, że naszym zdaniem jest to zmowa producentów
syntetycznych słodzików - szczególnie aspartanu.
Co do komisji europejskiej, to jest drugie pismo, z 2000 roku zakazujące
stosowania stevii we wszystkich produktach w Unii Europejskiej.
Ze względu na jej ponoć mutogenny charakter.
Można się z tym zgodzić lub nie, ale całkowicie wyklucza to legalną
produkcję czegokolwiek ze stevią po 1 maja w Polsce.

Edytka

9. Data: 2004-04-21 14:10:19

Od: -----JAŚ---- <j...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edytka Sapijaszko" <e...@n...sapek.net> napisał w wiadomości

> Można się z tym zgodzić lub nie, ale całkowicie wyklucza to legalną
> produkcję czegokolwiek ze stevią po 1 maja w Polsce.

Boleję nad tym. i sieszę się , że nie zakażą mi hodwli w ogródku przydomowym
na własny użytek.
A swoją drogą -pamiętacie jak było z żelatyna ? Jeden człowiek został
wyłącznym monopolistą na Polskę dzięki sprytnemu blokowaniu żelatyny spoza
tej dystrybucji. Politycy brali z tego niezłą kasę.
Stan

10. Data: 2004-04-21 19:04:37

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc, jestem nowa od dluzszego czasu czytam wasze tematy. niestety dopiero
ucze sie poruszac w internecie.kocham ogrody i wszystko co sie z nimi laczy.
mamsporo roslinek i troche wiadomosci , ktorymi chetnie sie dziele /
roslinkami tez/ na razie pozdrawiam Bogda Z.
"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> [...]
> danych ("No appropriate data were presented to enable the
> safety of the commercial plant product to be evaluated.").

Szukam osoby/firmy do dystrybucji iglaków
Re: raport pokuntrolny
Zywotnosc bialej liatry
Re: Spotkanie - Kokotów
Ogrodzenie Artur powtórka