Stol Wielkanocny

1. Data: 2001-03-06 16:08:36

Temat: Stol Wielkanocny
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jak dekorujecie stol wielkanocny?
Jak bylam mala, Babcia robila jagnie z masla w foremce drewnianej, a ja
wtykalam mu ziarnka pieprzu jako oczy. Ustawialo sie go na talerzyku,
gdzie rosla zielona pszenica, i otaczalo pisankami. Na srodku stolu
stalo rowniez Swiecone.
A jak teraz sie dekoruje stoly? Co bedziecie robic w Waszym domu?

MB

1. Data: 2001-03-06 17:06:48

Temat: Re: Stol Wielkanocny
Od: Marek Drabik <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> wtykalam mu ziarnka pieprzu jako oczy. Ustawialo sie go na talerzyku,
> gdzie rosla zielona pszenica, i otaczalo pisankami. Na srodku stolu

Swieconka obowiazkowo !

> A jak teraz sie dekoruje stoly? Co bedziecie robic w Waszym domu?
W zasadzie dekoracja to : swieconka z baziami i dyzurnym barankiem z
oscypka, bialo zielono-zolte-serwetki i takiz obrus.
Za to menu ! W zeszlym roku zapodalem rodzinie chinska zupe z wegorza.
Ale byla konsternacja - mazurki, jaja i ta zupa!!
Ale eksperyment na zywym orgamizmie sie powiodl! Wszystko zjedli :)
W tym roku ide za ciosem i dokladam shabu-shabu i sushi! Oprocz
barszczu, jaj wszelakich i mazurkow - rzecz jasna!

Lubie tradycje, ale lubie tez zamieszac, nie tylko w garze :)
Pozdr, MDR

1. Data: 2001-03-07 07:20:59

Od: "Agnieszka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" spytała :
> Jak dekorujecie stol wielkanocny?

... i stamtąd i nawet STĄD powiało wiosną... :)))

No więc od kilkunastu lat robię taką dekorację :
Na tydzień przed Wielkanocą odwracam barszczówkę dogóry dnem
a następnie blepiam ligniną i wysiewam rzeżuchę. Spryskuję to to wodą
kilka razy dziennie.
Po tygodniu wyrasta góra rzeżuchowa
na jej szczycie zasiada baardzo stary baranek gliniany
a u podnóża góry układam malowane święcone.

Poza tym po stole, niczym w nieładzie porozrzucane są
gałązki mirtu.

Ładny stół wielkanocny, prawda ?

Pozdrawiam i polecam górę rzeżuchową :)Gaga

1. Data: 2001-03-07 07:54:38

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote in message
> Jak dekorujecie stol wielkanocny?
Oprocz tradycyjnego baranka z ciasta drozdzowego (niezjadliwy), ktorego
kupujemy w piekarni, pieke tez zajaca, w formie ktora dostalam kilka lat
temu. Ten jest jak najbardziej pyszny. Rzezucha, oczywiscie, kolorowe
(farbowane, nie malowane wlasnorecznie) pisanki. I jeszcze jeden element: W
podstawkach do jajek stoja polowki skorupek (ktore sa pozostaloscia z duzej
ilosci pieczonych ciast), a w tych skorupkach pierwsze wiosenne kwiatki z
przydomowego ogrodka. Jesli Wielkanoc nie wypada bardzo wczesnie to
kwiatuchy zdaza rozkwitnac. Prymulki, krokusy, i rozne takie. Wyglada to
przeslicznie.
Asia

1. Data: 2001-03-07 07:57:51

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Oprocz tradycyjnego baranka z ciasta drozdzowego (niezjadliwy), ktorego
> kupujemy w piekarni,

jeszcze pare slow a propos tego baranka: jest on twardy, slony i zupelnie
nie da sie go jesc, sluzy wylacznie do ozdoby. Czy w Waszych stronach tez
takie pieka? Ja jestem z Katowic.
Asia

1. Data: 2001-03-07 08:34:12

Od: "Agnieszka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" na wielkanocnym stole ma :
> podstawkach do jajek polowki skorupek (ktore sa pozostaloscia z duzej
> ilosci pieczonych ciast), a w tych skorupkach pierwsze wiosenne kwiatki z
> przydomowego ogrodka.

no to na moim stole, między porozrzucanymi gałązkami mirtu
też znajdą się takie ozdoby
Nie, no pomysł suuuper !

:) Gaga

1. Data: 2001-03-07 11:52:34

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> A jak teraz sie dekoruje stoly? Co bedziecie robic w Waszym domu?
> MB
Glowna dekoracja mojego stolu wielkanocnego sa pisanki czyli malowane przez
moje dzieci jajka, ulozone na "trawniczkach" z rzezuchy albo owsa. Posrodku
stawiam baranka upieczonego w foremce i drugiego - z masla. Dostalam od
tesciowej drewniana foremke do w ksztalcie baranka, wykorzystuje ja raz do
roku, na Wielkanoc. Z ciasta drozdzowego "na pizze" pieke serwetniki w
ksztalcie zajaczkow i barankow. Unikam bukszpanu, poniewaz jego zapach
kojarzy mi sie niezmiennie z kocim oznaczaniem terenu, z ogrodka mojej Mamy
mam cos podobnego do bukszpanu, ale jest to jakies powojowate i z drobnymi,
blekitnymi kwiatuszkami. Staram sie, zeby bylo jak najwiecej tulipanow i
frezji. Robie tez bukiet z forsycji, bazi i innych galazek ozdobionych
wydmuszkami i budkami dla ptaszkow zrobionymi z pudelek od zapalek.
Niestety, taki bukiet to nie na stol. Zazwyczaj jest ozdoba mniejszego
stolika, na ktorym stoja ciasta.
Po raz kolejny bede nieskromna i pochwale sie zdjeciami z wielkanocnego
stolu AD 1998 www.kuchnia.com.pl/DiD/niedziela.html

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-03-07 11:55:02

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana wrote:

> Po raz kolejny bede nieskromna i pochwale sie zdjeciami z wielkanocnego
> stolu AD 1998 www.kuchnia.com.pl/DiD/niedziela.html

Hmm - wygląda nieźle...
Mogłabyś jeszcze poprawić linki (masz lokalne odwołania do katalogu na
pulpicie)

Daj znac jak poprawisz - ostrzę sobie zęby na pasztet z ozorkami :)

sadyl

1. Data: 2001-03-07 12:03:15

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana <d...@n...com.pl> wrote in message news:3aa6201a@news.vogel.pl...
. Z ciasta drozdzowego "na pizze" pieke serwetniki w
> ksztalcie zajaczkow i barankow.
jak robisz te serwetniki, wygladaja super, masz foremke?
Asia

1. Data: 2001-03-07 14:16:59

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Dana
> z ogrodka mojej Mamy
> mam cos podobnego do bukszpanu, ale jest to jakies
> powojowate i z drobnymi,
> blekitnymi kwiatuszkami.

Barwinek? Śliczny i rzeczywiście nieco podobny
do bukszpanu. Niezły pomysł! Też tak zrobię w tym
roku, chociaż do kotów mam wielką sympatię ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

Sernik z brzoskwiniami Re: brzoskwinie z puszki
Dobra zielona herbata
Soja
śledź z ziemniakami w śmietanie pomocy !
kawior