Re: Stop GMO!

31. Data: 2011-02-06 19:14:44

Temat: Re: Stop GMO!
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
news:iimo9a$clo$1@inews.gazeta.pl...
> Przerażeni eko-wyznawcy będą płacić krocie za zdrowe warzywa, nieskażone
> pestycydami, jedynie salmonellą i e.coli z ludzkich odchodów ;-)
> Te spleśniałe, będa miały jeszcze wyższą cene, bo już wstepnie będa
> biozdegradowane. ;-)

Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

Miliardy mikroorganizmów których masz w sobie kilka kilo się nie pomylą.
Tak jak przez lat tysiąc dawały sobie radę z salmonellą i e.coli - też dadzą
sobie radę dzisiaj - ćwiczyły to przez stulecia.

Lat temu kilkadziesiąt może, w skrajnym przypadku, byś odpadł w ramach ewolucji.
Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje ułomne
w tym obszarze DNA.

Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego organizmu.
Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
(cancer !?)

TomekD

32. Data: 2011-02-06 19:30:32

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote :
)

> Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

Oczywiście, że "drocze się" ;-) Ale moim zdaniem trochę racji jest w
wykazywaniu przerotu proekologicznozdrowotnych postaw.

> [...]

> ewolucji.
> Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje
Tu się z Toba zgadzam, choć to poglądy wielokrotnie atakowane jako
niehumanitarne.

> Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego
> organizmu.
> Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
> (cancer !?)
To tez prawda, sam wzrost alergii to sprawa oby wątków o których
mówisz. Ale może GMO ograniczajace użycie pestycydów jest jakimś
rozwiązaniem? Może uda się wpaść na jeszcze inny pomysł?

Witek

33. Data: 2011-02-06 20:20:33

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O wielkich wymieraniach słyszałeś? A zmiany z bakterii na organizmy jądrowe
> przez (najprawdopodobniej) zaakceptowanie w komórce innego (odmiennego
> genetycznie) organizmu z czasem redukowanego do mitochondrium?
> A przejście na wykorzystanie metabolizm tlenowy, czego skutkiem była
> eliminacja/ograiczenie zasięgu bakterii metanowych?

[...]
> GMO nie są złotym środkiem, ale są możliwością którą można umiejetnie
> wykorzystać. Rozwój nauk biomedycznych jest na tyle gwałtowny, że mimo ciągle
> ogromnych braków w wiedzy prowadzi do sytuacji, o których jeszcze kilkanaście
> lat temu się nie śniło.
[...]
> Kontrolujmy nowe technologie i ich skutki, a nie straszmy często
> wyolbrzyminymi zagrożeniami.

O wielkich wymieraniach słyszałem.
Z tego co wiem spowodowane były one ekstremalną zmianą warunków zewnętrznych do
których zdołały się przystosować tylko organizmy które miały naturalnie takie
predyspozycje.
Przez tysiące lat podlegając kolejnym mutacjom i naturalnemu doborowi opanowały
naszą palanetę.
Był to proces w pełni naturalny i nikt nie narzucał tego czy innego rozwiązania
jak zachować życie na planecie Ziemia.
Dalej piszesz o tym o czym nie wiem - może kiedyś doczytam.
[...]
Witku,
Z rzadka zaglądam teraz na usenet.
Dziękuję za kilka nowych spojrzeń i że chciało się tobie odpowiadać :-)
Trochę inaczej zapewne oceniamy i postrzegamy wpływ biotechnologii na nasze
życie.
Ja, może nadmiernie, pozostaję ostrożny pamiętając o stojącymi za technologią
zyskami korporacji. W imię tych zysków nie ma przeszkód dla, nie do końca
odpowiedzialnego, testowania nowych rozwiązań na całej populacji.
Twój entuzjazm dla nowych technologii z lekka zdaje się ten aspekt zupełnie
pomijać.
Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i
obawy ...

EOT

pozdrawiam,
TomekD

34. Data: 2011-02-06 21:05:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Feb 2011 21:20:33 +0100, TomekD napisał(a):

> [...]
> pomijać.
> Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i

Dokładnie.

35. Data: 2011-02-07 06:02:45

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Hybrydy? - może jednak doczytaj, co tak naprawdę jest podmiotem w tym
> zdaniu.

Po co?

36. Data: 2011-02-07 07:44:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek wrote:

> Krzyzowanie powoduje wzbogacenie materiału genetycznego, związane jest
> z nowymi genami powstałymi na zasadzie mutacji.

To prawda, ale czy spotkałeś się kiedykolwiek W NATURZE z krzyżówką karpia z
człowiekiem, albo świni z pomidorem? Czy jesteś w stanie przewidzieć, ile
ludzkość może taka krzyżówka kosztować? Do czego nam potrzebne opatentowane
nasiona?
J.

37. Data: 2011-02-07 08:21:19

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego jak ogromne środki
> oprzeznacza Unia Europejska na gospodarstwa ekologiczne.

Dość sceptycznie podchodziłbym do tematu. Pieniądze z Unii idą na
najzwyklejsze w świecie dopłaty. Kiedyś nazywało się to gospodarstwami
podupadłymi. Dziś babulinka z jedną krową, tudzież zupełnie zajechane
gospodarstwa lub normalne z jakimiś paroma hektarami nieużytków stają się
gospodarstwami ekologicznymi. Wystarczy wezwać jednostkę certyfikującą, ta
za pieniądze sporządzi odpowiedni protokół i już wpada do sakiewki grosiwo.
Wszyscy są zadowoleni - jednostki certyfikujące (bo z tego żyją), babulinka
(bo i tak nie pryska, nie nawozi - kasy nima, a każdy grosz się przyda),
unia (statystyki pieeeeenknie rosną) i użytkownicy interneta (wniebowzięci,
że teraz to mamy naprawdę dobre papu;-)

Pozdrawiam Johnny

www.johnny.art.pl

38. Data: 2011-02-07 08:58:43

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Johnny" <j...@p...pl> wrote in message

Wiele z tych babulinek ma szkoły rolnicze i wiedzę praktyczną lepszą niż
kolejne pokolenie rolników z Marszałkowskiej.

39. Data: 2011-02-07 13:02:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Feb 2011 07:02:45 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> Po co?

Hmmm, wydawało mi się, że chcesz zająć jakieś stanowisko w sprawie. A skoro
nie chcesz, wobec tego PO CO w ogóle cokolwiek odpowiadasz? zastanowiłeś
się nad tym?

40. Data: 2011-02-07 16:16:42

Od: "MST" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witek" <j...@p...p.lodz.pl> wrote in message

> To tez prawda, sam wzrost alergii to sprawa oby wątków o których mówisz.
> Ale może GMO ograniczajace użycie pestycydów jest jakimś rozwiązaniem?

Np Roundup Ready Soy :)

pyry sól i szybkowar
automat do chleba i faworki...
czeski "pepr zeleny v nalevu"