Re: Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa

From: "Robert" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa
Date: Tue, 9 Sep 2003 23:24:21 +0200

bjla0d$de0$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:
> Użytkownik "Telesfor" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
>

> pytanie narzuca sie tu zasadnicze: czy Twoj stozek jest w takim
> stadium, ze przeszczep jest jedynym rozwiazaniem?
> Pytam dlatego, ze przeszczep nie jest zabiegiem kosmetycznym, tylko
> ratujacym wzrok. Jezeli w Twoim przypadku sa mozliwe inne sposoby
> leczenia stozka ( twarde soczewki kontaktowe, ewent. laser rogowki )
> nie pchalbym sie do przeszczepu. Zwlaszcza, ze jest to ostatnia
> rzecz, ktora sie robi przy stozkach ( gdy jest olbrzymie ryzyko
> pekniecia stozka ). Zauwaz jedna
> [...]

Uzupelnie jeszcze, ze jesli przeszczep pierwszy sie nie przyjmie, z reguly
probuje sie (przynajmniej w tym osrodku, ktory podalem) przeszczepu
powtornego, ale ryzyko odrzucenia drugiego jest wowczas niebagatelne.
Ale nawet jak przeszczep sie przyjmie, to widzenie czesto jest dalekie od
wymarzonego.
Ponadto przez dlugi czas trzeba przyjmowac immunosupresje, nierzadko pojawia
sie jaskra ...

Zatem oczywiscie, dokladnie tak jak napisal casus - przeszczep to
ostatecznosc, o czym lekarze kwalifikujacy doskonale wiedza, i o czym mozesz
tez przeczytac na podanych przeze mnie stronach.

casusie, a jakie to laserowanie stosuje sie przy stozku? peryferyjne obszary
rogowki? to chyba nie za czesta procedura?

--
Robert