Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.com!n34g2000yqb.googlegroups
.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Strach
Date: Mon, 5 Apr 2010 16:44:27 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 138
Message-ID: <2...@n...googlegroups.com>
References: <6...@g...googlegroups.com>
<hp4j45$s74$1@news.onet.pl>
<9...@3...googlegroups.com>
<hp4vou$1ej$1@news.onet.pl>
<a...@k...googlegroups.com>
<hp5ekp$8g8$1@news.onet.pl>
<1...@k...googlegroups.com>
<1oxv1478je55o$.h5y2refx4f25.dlg@40tude.net>
<f...@h...googlegroups.com>
<hpdke0$onc$1@news.task.gda.pl>
<fa4r2k9e2nsl$.ktwh59gj09z9$.dlg@40tude.net>
<e...@k...googlegroups.com>
<15yk42iogmhnw$.sa4q71yskl8d.dlg@40tude.net>
<4...@z...googlegroups.com>
<jwzxyr24pd5e$.9lqyc9du5sxd.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.70
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1270511067 4905 127.0.0.1 (5 Apr 2010 23:44:27 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 23:44:27 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: n34g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.70;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC)/UCWEB7.0.0.41/31/352,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:528875
Ukryj nagłówki
Ikselka napisał(a):
> Dnia Mon, 5 Apr 2010 16:00:48 -0700 (PDT), glob napisaďż˝(a):
>
> > Ikselka napisaďż˝(a):
> >> Dnia Mon, 5 Apr 2010 15:34:05 -0700 (PDT), glob napisaďż˝(a):
> >>
> >>> Ikselka napisaďż˝(a):
> >>>> Dnia Mon, 05 Apr 2010 23:24:24 +0200, Chiron napisaďż˝(a):
> >>>>
> >>>>> glob pisze:
> >>>>>>
> >>>>>> Ikselka napisaďż˝(a):
> >>>>>>> Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:19:25 -0700 (PDT), glob napisaďż˝(a):
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Dlatego katole s� najbardziej agresywn� grup� spo�eczn�
atakuj�c�
> >>>>>>>> przez w�asne problemy psychiczne, teatry , galerie, madonny, artyst�w,
> >>>>>>>> sztukďż˝ itd.
> >>>>>>> A co to za grupa SPO�ECZNA?
> >>>>>> Wio buraku do psychiatry___
> >>>>>> Por�wnuj�c proces do np. badania naukowego lub dzia�ania
> >>>>>> matematycznego, jego wynik musi by� z�y, je�li przyjmie si�
b��dne
> >>>>>> za�o�enia, fa�szywe tezy. Ca�a sprawa rozbi�a si� o krzy� i
genitalia.
> >>>>>> Ot� wed�ug LPR przedstawienie genitali�w obra�a krzy�. Pytanie
> >>>>>> elementarne dla dalszego toku rozumowania: czy przedstawienie
> >>>>>> genitali�w jest obra�liwe? Rozumiem, �e cz�onkowie (sic!) LPR w
> >>>>>> cz�onku widzieli aluzje do seksu, skoro uznali, �e jest to
> >>>>>> przedstawienie obra�liwe, a seks w ich rozumieniu jest grzechem (tu
> >>>>>> mog�a jak s�dz� mie� �r�d�o owa negatywna ocena genitali�w).
Tymczasem
> >>>>>> cz�onek w instalacji Nieznalskiej zosta� przedstawiony naturalnie: nie
> >>>>>> jest to przedstawienie obsceniczne, pornograficzne, cz�onek nie jest w
> >>>>>> stanie erekcji, nie ma �adnych element�w kt�re przywo�ywa�yby
> >>>>>> jakikolwiek kontekst. Wynika z tego, �e �w cz�onek przedstawia po
> >>>>>> prostu cz�onek i nic wi�cej: jest oznaczeniem, SYMBOLEM P�CI. Dop�ki
> >>>>>> nie zostanie nadany �aden kontekst, genitalia s� tylko genitaliami,
> >>>>>> tak jak ucho jest uchem, oko okiem itd. S� tylko cz�ci� cia�a
> >>>>>> ludzkiego i nie maj� �adnego zabarwienia emocjonalnego. Nie uwa�am,
> >>>>>> aby nale�a�o je negatywnie ocenia�. Do zmiany stanowiska zach�cam
> >>>>>> cz�onk�w LPR cho�by stwierdzeniem (korzystaj�c z ko�cielnej
sofistyki)
> >>>>>> �e B�g stworzy� genitalia jako instrument, narz�dzie dzi�ki
kt�remu
> >>>>>> istniejemy i nie ma w tym nic grzesznego. No, chyba �e cz�onkowie LPR
> >>>>>> uznaj�, �e ta cz�� cia�a Bogu wyj�tkowo si� nie uda�a
(samokrytyka
> >>>>>> cz�onk�w LRP?), ale w �wietle faktu, i� B�g stworzy� cz�owieka
na sw�j
> >>>>>> obraz i podobie�stwo(zaraz, zaraz, panowie, B�g te� ma genitalia!) to
> >>>>>> krytyka Boga tr�ci herezj�. Amen. Je�li w genitaliach par excellance
> >>>>>> ktoďż˝ widzi problem, to wio do psychiatry albo seksuologa. Gdyby
> >>>>>> Nieznalska chcia�a u�y� jakiej� cz�ci cia�a z zamy�em
obra�enia,
> >>>>>> u�y�aby po�ladk�w a w dodatku nie takich "zwyk�ych" po�ladk�w,
ale
> >>>>>> wypi�tego ty�ka. Jest to bowiem w naszym kr�gu kulturowym jedyna
cz��
> >>>>>> cia�a uznawana za obra�liw� (pod warunkiem stosownego u�ycia czyli
> >>>>>> wypi�cia) i to ju� od �redniowiecza, gdy� uwa�ano w�wczas, i�
w tym
> >>>>>> w�a�nie miejscu diabe� ma twarz. Natomiast cz�onek jako taki nigdy
nie
> >>>>>> nosi� w sobie znamion oceny, a je�li, to ewentualnie pozytywnej, gdy�
> >>>>>> byďż˝ powodem do dumy (patrz zbroje i ubiory XV, XVI-wieczne z
> >>>>>> elementami eksponuj�cymi genitalia), nadto by� symbolem p�odno�ci i
> >>>>>> m�no�ci. To najwa�niejszy w tym procesie b��d: za�o�enie �e
genitalia
> >>>>>> s� obra�liwe jest fa�szywe, dlatego reszta jest nieprawid�owa (czyli
> >>>>>> do dupy, a nie do cz�onka).
> >>>>> czyli- okre�lenie, za kt�re ka�dy s�d na �wiecie (jak s�dz�)
"ch.j
> >>>>> zwis�y ci w mord�!" walnie kar�- nie jest obra�liwe, jak wynika z
> >>>>> Twojego pisania. No bo ani zwisaj�cy cz�onek, ani usta- nie s� symbolem
> >>>>> obrazy, prawda?
> >>>>> Jesteďż˝ tego pewien?
> >>>>
> >>>> Spr�bowa�aby Nieznalska zawiesi� umoczy� Gwiazd� Dawida w
klozecie...
> >>>> natychmiast dowiedzia�aby si�, co znaczy s�d i uczucia innych.
> >>>
> >>> To dywagacje.
> >>
> >> Tak? A jak s�dzisz, co zrobiliby (jej) Muzu�manie, gdyby ich symbol
> >> unurza�a w g�wnie lub zawiesi�a na nim m�skie genitalia?
> >> To teďż˝ dywagacje?
> >> Bo jako� nie spr�bowa�a wykorzysta� tamtych symboli... tylko wzi�a
m�j,
> >> wiedz�c, ze nie p�jd� i nie pod�o�� jej bomby w samochodzie...
> > Zale�y wszystko od kontekstu wypowiedzi, wi�c nie wiadomo co by
> > wywnioskowali muzeumanie, ale w�tpi� by byli tak stukni�ci jak
> > katolicy.
>
> Spr�buj.
No widzisz jak fałszujesz mój obraz przez swoje/stadne kompleksy. Ja
czasem przybieram minki bądź zachowania kobiece, więc nie o to chodzi
co Nieznalska mi sugeruje jako męczenikowi, ale to, że ja oddawna
znałem ten problem i mogę podziękować jej, że jako kobieta mnie
zrozumiała. Więc z np z tymi żydami, czy katolikami, warto znać swoje
urazy, by następnie nie fałszować dzięki nim obrazu otoczenia.
|