Strach przed leczeniem zębów.

1. Data: 2002-05-21 21:57:29

Temat: Strach przed leczeniem zębów.
Od: "emelya" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dzieciństwie miałam do czynienia z dentystą -sadystą, zraziłam się tak, że
już wiele lat nie
odwiedzam gabinetu. Efekty tego sa niestety oplakane. Sytuacja zmusza mnie
jednak, aby podjąć to wyzwanie.
Mój strach jest jednak paralizujący, odbiera mi chęć działania.Powiedzcie,
prosze, czy są jakieś metody bezbolesnego leczenia i usuwania zebów, jaki
wybrac gabinet i jak przestac sie bac???
Czy jest jakaś nadzieja na to, ze strach ma wielkie oczy? Prosze o pomoc!
Małgorzata

2. Data: 2002-05-22 04:37:36

Temat: Re: Strach przed leczeniem zębów.
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W dzieciństwie miałam do czynienia z dentystą -sadystą, zraziłam się tak,
że
> już wiele lat nie
> odwiedzam gabinetu
(...)
He, właśnie mija 20 lat od pierwszej mojej wizyty u dentysty - takiej z
borowaniem i innymi atrakcjami (syn szczęściarz ma lepsze zęby, bo jest
akurat w takim wieku jak ja wówczas, a wszystko pięknie się mu trzyma).
Na przestanie się bania grzebania przy zębach najlepszy jest dobry dentysta.
Ja mam w Szczecinie taką kobietę, przy której nawet znieczuleń nie trzeba.

Prawda też jest taka, że jak się zacznie już regularnie chodzić do dentysty,
ma się coś za sobą, a dentysta jest dobry - strach mija. Bo przeważnie jest
tak, że dużo rzeczy sobie 'przed' wyobrażamy, a na miejscu okazuje się, że
jest to do przeżycia.
Zatem, może na początek dobrze byłoby gdybyś wyleczyła sobie mniejszy
ubytek, tak dla oswojenia.

pozdr.
Asmira

3. Data: 2002-05-22 05:41:19

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emelya" napisała...

> Mój strach jest jednak paralizujący, odbiera mi chęć działania.Powiedzcie,
> prosze, czy są jakieś metody bezbolesnego leczenia i usuwania zebów, jaki
> wybrac gabinet i jak przestac sie bac???

W przypadku, gdy strach jest zupełnie nie do opanowania,
istnieje możliwość wykonania tego wszystkiego pod narkozą.
Coraz więcej spółdzielni stomatologicznych coś takiego oferuje.
Tylko że to na dłuższą metę jednak trochę bez sensu -
narkoza nie jest obojętna dla organizmu.
Praktycznie w każdym prywatnym gabinecie dostajesz
teraz znieczulenie miejscowe i to naprawdę wystarczy.
Żeby nie bolało. Bo strach to trzeba po prostu przełamać.
Najgorzej jest pójść pierwszy raz - potem jest już z górki.
Wybierając gabinet najlepiej kierować się opiniami ludzi,
którzy tam czy gdzie indziej chodzą i są zadowoleni.
Napisz skąd jesteś, a na pewno i tutaj ktoś Ci coś doradzi.
Dentysta musi być fachowcem, ale w przypadku mocno
spanikowanego pacjenta ważne jest też, żeby był po prostu
sympatyczny i przejmował się (choćby pozornie) stanem
psychicznym delikwenta na fotelu.
Aha - i dobrze, żeby był przystojny.
Wcale nie żartuję - mnie to pomogło. :-)))

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2002-05-22 07:12:57

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emelya" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Powiedzcie,
> prosze, czy są jakieś metody bezbolesnego leczenia i usuwania zebów, jaki
> wybrac gabinet i jak przestac sie bac???

Czasy dentystow sadystow minely na szczescie bezpowrotnie. Jest kilka
mozliwosci:
1. Leczenie w znieczuleniu - dziaslo znieczulane miejscowo przed wkluciem
zastrzyku znieczulajacego nerw, wiec nie czujesz zadnego bolu nawet przy
ukluciu;
2. Leczenie pod narkoza, IMHO nie polecam zbyt ryzykowne, ale jest duzo
zwolennikow tej metody;
3. Metoda leczenia kwasem, zamiast borowania dentysta dawkuje do zabka kwas,
ktory oczyszcza go z chorej tkanki pozostawiajac zdrowa, nastepnie ubytek
jest uzupelniany, metoda dobra, bezbolesna, ale kosztowna i jeszcze niewiele
dentystow ja stosuje.
4. Jezeli jest stan zapalny i towarzyszy temu ropien (znieczulenie nie
zadziala) nalezy najpierw ten stan antybiotykiem zlikwidowac i dopiero
znieczulac i leczyc.

Tez kiedys panicznie balam sie dentystow, a teraz... wizyta u stomatologa,
czy u kosmetyczki nie ma roznicy, pelny relaks.
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

ODCIETA NAROSC - MINELA 1 DOBA
WOŁAM O POMOC!- potrzebujemy krwi
Pacjent ze schizofrenia. Help