Strach sie kłaść do szpitala

91. Data: 2002-01-18 16:36:17

Temat: Re: Strach sie kłaść do szpitala
Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości
news:3C4803B2.FBA68C74@iimcb.gov.pl...

> Przykład był taki sobie, na taki tylko wpadłem - ale o wiele lepszy
jest
> podany tu przykład z bolącym kolanem albo z brakiem recepty na lek. A
może
> ty wymienisz parę przykładów kompletnie nieuzasadnionych i kłamliwych
wezwań
> PR? Masz na nie jakąś radę inną niż opłaty za nieuzasadnione wezwanie?

Nie wymienię, bo nie wiem jakie bywają wezwania - pogotowia nigdy nie
wzywałam. Nie wiem w jaki sposób można "karać" nieuzasadnione wezwania,
ale z drugiej strony bardzo niedobrze jest, jeśli ktoś naprawdę
potrzebuje pogotowia a boi się go wezwać, bo nie wie czy jest to
uzasadnione wezwanie czy nie.
Twój przykład po prostu był chyba nie najlepszy - bo nie był oczywisty.
A co do wzywania przy braku recepty czy do bolącego kolana - jak
najbardziej masz rację - należy karać.
Chociaż też może dobre wykształcenie dyspozytora/rki tez może dużo
zdziałać - tylko jak to egzekwować?

--
Pozdrówka
Tatiana

92. Data: 2002-01-18 18:19:11

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> ". A może
> ty wymienisz parę przykładów kompletnie nieuzasadnionych i kłamliwych wezwań
> PR? Masz na nie jakąś radę inną niż opłaty za nieuzasadnione wezwanie?

To moze troszke humorystyczne ale.... prawdziwe.
Autentyczne wezwanie: prosze przyjechac, maz ma bol za mostkiem.
Ekipa w pospiechu jedzie na miejsce , wpada z walizami do mieszkania. Siedzi
fasio na fotelu, na pytanie: gdzie pana boli
otwiera paszcze i wskazujac na swiezo zalozony mostek stwierdza , ze wlasnie tu
go boli a dentysta juz nieczynny.
Zabic goscia?
Kazac zaplacic?
Przyklad jest stary , sprzed bodaj 15 lat ale i dzis bywaja takie wezwania.
Wladek Gawel

93. Data: 2002-01-23 20:00:10

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PiotrMx <p...@b...pl napisał
> Kiedys chyba Pietrzak wymyslił okreslenie socjalizm loteryjny.
(..........)
> Najgorsze że nikomu poza lekarzom obecne zasady nie przeszkadzaja.
Decydenci
> wola nie ruszac zgnilego jaja a spoleczenstwo niewiele rozumie z zasad
> funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. najważniejsze zeby karetka była na
> kazde wezwanie. Zgroza.
> Pozdrawiam
> PiotrMx>
Witaj Piotrze
Lekarzom się nie dziwię boć to ich chleb. Społeczeństwu też nie , bo co to
ludzi obchodzi jak to działą , ma działać dobrze i cześć. Decydenci też się
biorą za to jak pies za jeża bo to od lat takie kukułcze jajo. K..a mać -
popatrz Piotr , nikt nie winien wszyscy dobrze robili a SAMO się spieprzyło
:-).
Zaczął poprzedni rząd tą reforme i cześć mu i chwała za to że zaczął - za
nic innego .
Dwa lata minęły - wszyscy wiedzieli i widzieli , że reforma poza jedną
zaletą (jest) ma same wady i nic , no... prawie nic , nie zrobiono . Czy
jest w tym kraju ktoś kompetenty kto mógłby dzieło rządu Buzka w dobrym
kierunku popchnąć ?. Czy my się tego doczekamy ?. pozdr.vad

94. Data: 2002-01-23 20:08:24

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl napisał:
On Wed, 16 Jan 2002, vad wrote:
ale akurat nie robmy halo z koszyka, bo takowy, sicisle regulowany
ustawowo jest tak na prawde tylko w Holandii. Po prostu w systemie
jest za malo pieniedzy a te co sa czesto sa marnotrawione
przez instytucje finansowe zarzadzajace finansami sluzby zdrowia.
Czy sprawe rozwiaze przejscie z systemu kas chorych na fundusze -
watpie
P.

No to co ?. przecież ten "koszyk" wcale nie musiałby być duży.
Niech będzie nawet minimalny , ale od czegoś należy zacząć porządkować 50
lat urawniłowki. A co do marnotrawstwa to masz rację i tym właśnie minister
powinien się zająć od zaraz .
pozdr.vad

95. Data: 2002-01-28 23:22:22

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Jan 2002 22:26:11 +0100, "Krzysztof"
<k...@w...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>
>Niech zaplaci za badania z wlasnej kieszeni, a na pewno mu zrobia, jezeli sa
>wskazane.
>A jezeli go na to nie stac lub nie chce, to niech poczeka albo pretensje
>kieruje do Kasy Chorych
>a nie do szpitala.
>
>Z jakiej racji szpital ma ponosic koszty i swiadczyc uslugi za darmo???
>Dlaczego nikt nie ma pretensji do sklepu spozywczego, ze nie rozdaje
>zywnosci za darmo albo do szewca, ze zada zaplaty za naprawe butow, a takie
>wzburzenie w ludziach wywoluje fakt, ze szpital nie swiadczy uslug, za ktore

bo choroba to nie np.buty
jak kogos nie stac a ma powazna to co ma umrzec ?

96. Data: 2002-01-29 11:10:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jan 2002, --6--MARshALL--9-- wrote:

> bo choroba to nie np.buty
> jak kogos nie stac a ma powazna to co ma umrzec ?

ale szpital musi otrzymac chyba jakies srodki na leczenie,
moze warto po prostu sie tym zainteresowac?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

97. Data: 2002-02-01 21:43:20

Od: "Marek Szopa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Choroba to nie buty ale w tym kraju szpital=fabryka, nie przynosi zyskow to
trza zamknac!

98. Data: 2002-02-13 21:56:44

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Jan 2002 12:48:47 +0100, "PiotrMx" <p...@b...pl>
wrote:

>Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:a1726p$2pg$...@a...webcorp.pl...

>tym
>maja

>Dla nich sa przytułki. Niestety nie wszystkim w zyciu sie udaje.

tak to juz jest ze punkt widzenia zalerzy od punktu siedzenia

99. Data: 2002-02-15 19:02:20

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Jan 2002 12:10:31 +0100, Piotr Kasztelowicz

>ale szpital musi otrzymac chyba jakies srodki na leczenie,
>moze warto po prostu sie tym zainteresowac?

dobrze by bylo wprowadzic taki system ze kogo stac to by musial
placic za leczenie, cala sluzba zdrowia byla by prawatna, tylko
koordynowana panstwowo, a ludzie biedni, pod ktoorych jest to teraz
wszystko robione, mieli by w ramach swiadczen, np. emerytury, zasilku,
mieliby zalatwione leczenie darmowe, znowu tu jest problem poniewaz
trzeba ustalic ile kasy dac takiemu biednemu, zeby nie bylo takiej
sytuacji ze stac go na takie lezenie na ktoore temu co placi musial by
sporo harowac.... moze wy macie jakies pomysly
(to samo dotyczy lekow, znaczy sie refundoane tylko biednym)

100. Data: 2002-02-15 19:02:21

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Feb 2002 22:43:20 +0100, "Marek Szopa"
<m...@p...onet.pl> wrote:

>Choroba to nie buty ale w tym kraju szpital=fabryka, nie przynosi zyskow to
>trza zamknac!

zgadza sie, ale to juz Buzek tak zapieprzyl sprawe, ze wprowadzil
konkurencje tak jak miedzy przedsiebiorstwami, znaczy chcial, bo
meksyk jaki z tego powychodzil to wszyscy znaja
konkurencja powinna byc ale taka prawdziwa, a nie sztuczna jak kasy
chorych, moze i powinna istniec tez obok tego siec panstwowa, ale
znacznie zmniejszona, i np. zalatwiajaca takie dziedziny, ktoorych by
konkurencja nie zdolala wytworzyc

Jak oceniacie naręczny ciśnieniomierz Casio BP-120 ?
Czy da sie temu jakoś zaradzić ?
-Z-N-I-E-C-Z-U-L-I-C-A-- -S-P-O-L-E-C-Z-N-A-
Bromergon
Życzenia