Stroganow ?

1. Data: 2002-06-18 14:57:20

Temat: Re: Stroganow ?
Od: "Sebastian Tatol" <s...@S...szas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zawsze mowilem i slyszalem strogonow i jestem przekonany ze tak jest
poprawnie. Wiem chyba skad Twe pytanie. Ostatnio w sklepie (jakims
supermarkecie) tez widzialem cos co sie zwalo stroganow...ale za nic nie
pamietam co to bylo...

Sebel

1. Data: 2002-06-18 16:03:09

Od: "dorka" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> poprawnie jest STROGANOW czy STROGONOW ?
> jaka jest to kuchnia (panstwo)

Też zawsze slyszalam Strogonow i to jest chyba poprawnie, choc czesto
zamiennie mowi sie Stroganow nie wiedziec czemu. A te mniamusna potrawe
wymyslil francuski kucharz, tworca rownie mniamusnej szarlotki.
Skorzystaj moze z
http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF8&oe
=UTF8&q=boeuf+Strogonow&
btnG=Szukaj+z+Google, na www.kuchnia.3miasto.pl tez powinienes znalezc.
A tak w ogole, od tego powinnam zaczac, witam najsympatyczniejsza grupe.
Spedzam na czytaniu Was sporo czasu, wprowadzam w zycie, a raczej do menu
naszej trojcy( ja i dwaj synowie) sporo przepisow.
Pozdrawiam slonecznie.
Dorota

1. Data: 2002-06-18 16:35:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukas" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> poprawnie jest STROGANOW czy STROGONOW ?
> jaka jest to kuchnia (panstwo)

hehe ja widziałam przez 2F Znaczy StrogonoFF
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-06-18 18:28:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>hehe ja widziałam przez 2F Znaczy StrogonoFF

bo tu tak jest. za Francuzami

Trysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-18 20:32:26

Od: "Sajmon Templer" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym pasuje do SmirnoFF :)))
pozdrawiam,
--
Sajmon Templer
d...@i...pl

1. Data: 2002-06-19 00:00:55

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> poprawnie jest STROGANOW czy STROGONOW ?

Wg. Neli Rubinstein - Stroganow. Jutro napiszę dokładnie wraz
z przepisem, teraz idę już spać.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-06-19 05:48:53

Od: "Stanisław Cieślak" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Makłowicz w jednym ze swoich programów (chyba "Łódzki smak")
wyjaśniał że zdecydowanie Straganow a nie Strogonow.

Pozdrawiam
Stanisław Cieślak

1. Data: 2002-06-19 08:08:10

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robert Makłowicz w jednym ze swoich programów (chyba "Łódzki smak")
> wyjaśniał że zdecydowanie Straganow a nie Strogonow.

Jeśli już to Stroganow bo potrawa zrobiona przez znanego kucharza - cara
Aleksandra I - Careme Marie Antoine (1784-1833), dla Aleksandra
Grigoriewicza Stroganowa.

Nota bene, tutaj jest błąd w nazwisku:
http://wiem.onet.pl/wiem/006b9b.html

Ale życie sobie:
Szukano Boeuf+Strogonow . Strony 1 - 64 z ok. 8,020. Znaleziono w 0.25
sek.

a sztuka sobie:
Szukano Boeuf+Stroganow . Strony 1 - 48 z ok. 58. Znaleziono w 0.21 sek.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-19 12:33:39

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@b...tk> napisał(a):

> Wg. Neli Rubinstein - Stroganow. Jutro napiszę dokładnie wraz
> z przepisem, teraz idę już spać.

No to lecim na Szczecin...

Nela Rubinstein "Kuchnia Neli", s. 163-164

Boeuf Stroganow

Autorem tego dania jest prawdopodobnie hrabia Stroganow, który w
czasach Aleksandra III zyskał opinię słynnego smakosza. Stroganow,
który - jak powiadają - był właścicielem stu tysięcy chłopów
pańszczyźniananych, na pewno nie zaprzątał sobie głowy ceną
najlepszego rodzaju wołowiny.
Podaję przepis na klasyczną wersję tej potrawy. Choć mięso jest
przyrządzone w sposób niezwykle prosty, każdy kawałek włożony do
ust to przysłowiowe "niebo w gebi". Inna wersja tej potrawy
przewiduje użycie dużej ilości pieczarek i śmietany. Chodziło
zapewne o zwiększenie objętości, w rezultacie jednak dodatkowe
składnki dość skutecznie zabiły smak wołowiny. W ten sposób
powstało nowe danie, które powinno się inaczej nazywać.
Boeuf Stroganow jest potrawą łatwą do przyrządzenia i niezbyt
czasochłonną. Jeśli zaś ma się odpowiednie urządzenie, można ją
przyrządzić w obecności gości, tym bardziej, ze należy ją podawać
natychmiast po zdjęciu z ognia. Najlepszymi dodatkoawmi są gotowane
ziemniaki, ryż i makaron.

6 porcji

900 g (2 funty) polędwicy wołowej
3 łyżki stołowe mąki
3 łyżki stołowe klarowanego masła lub oleju
1 1/2 szklanki bulionu wołowego lub
1 kostka bulionowa rozpuszczoan w 1 1/2 szklance wody
1 małą cebula
1 łyżeczka papryki
1/4 szklanki śmietany
2 łyżki stołowe brandy

Mięso poroić w paski grubości palaca. Najłatwiej to zrobić, gdy jest
dobrze ochłodzone. Kawałki mięsa obtoczyć lekko w mące, strząsnąć
jej nadmiar i przesmażyć na masle lub oleju.
Ważne jest, by po usmażeniu mięso było w rodku jaskrawoczerwone. Na
patelnię wlać gorący bulion wołowy: rozpuści on tłuszcz, w którym
było smażone mięso i utworzy brązowy sos. Cebulę utrzeć nad patelnią.
Dodać paprykę i śmietanę. Mięso przewrócić jeszcze raz, by wszystkie
składniki dobrez się wymieszały. Podgrzać brandy, zapalić i wylać na
mięso. Podawać natychmiast.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2002-06-19 13:46:12

Temat: Stroganow ?
Od: "Lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poprawnie jest STROGANOW czy STROGONOW ?
jaka jest to kuchnia (panstwo)

Proszę o przepis .

Lukas.

[NTG] audiogalaxy RIP