falafle - pytanie

1. Data: 2002-06-18 13:30:47

Temat: falafle - pytanie
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

drodzy,

przymierzam się i przymierzam do zrobienia falafli i chęć się zawsze rozbija
o tę samą banalną wątpliwość: niektóre przepisy każą gotować cieciorkę, a
inne zemleć surową (namoczoną) i z niej lepić kulki. jakoś sobie nie
wyobrażam tego mielenia surowej, chyba za twarda? doświadczeni mogą raz na
zawsze rozwiać moje wątpliwości? zwłaszcza że w lodówce czeka europita...

1. Data: 2002-06-18 18:26:30

Temat: Re: falafle - pytanie
Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zawsze rozwiać moje wątpliwości? zwłaszcza że w lodówce czeka europita...

Trzeba z gotowanej zrobic mase (i nie zapomnij dodac czosnku:) Mniam!
Smacznego
Iza

1. Data: 2002-06-20 10:31:56

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "zosia" <z...@m...pl>

> [...]
> zawsze rozwiać moje wątpliwości? zwłaszcza że w lodówce czeka europita...

A cio to falafle? Lubie cieciorke....

Macabrocot

1. Data: 2002-06-20 11:04:31

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A cio to falafle? Lubie cieciorke....

to takie kotleciki z cieciorki smażone w głębokim tłuszczu, u turka podawane
w picie z surówką, ostrym sosem pomidorowym i sosem jogurtowym. ja
uwielbiam. przepis jest m.in. w puszccce, chciałam wkleić, ale mi się
chwilowo nie otwiera.

1. Data: 2002-06-20 11:25:22

Temat: Re: falafle - przepis
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

> [...]
> w picie z surówką, ostrym sosem pomidorowym i sosem jogurtowym. ja
> uwielbiam. przepis jest m.in. w puszccce, chciałam wkleić, ale mi się

juz podaje.

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2203

"sa dwie wersje: izraelska na ciecierzycy i egipska na grochu"

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: weganska
Kategoria: inne
Skala trudnosci: *

Skladniki:
200 g ciecierzycy lub grochu, cieciore trzeba przez noc zamoczyc
pól litra wody
50g cebuli
jajko [w wersji ovo-] lub 2 lyzki maki sojowej lub kukurydzianej [w wersji
weganskiej]
0.5 lyzeczki kuminu (lub wiecej)
0.5 lyzeczki kolendry
pieprz Cayenne (do smaku ;-))
pieprz pieprzowy (tez)
sól
1-2 zabki czosnku
1-2 lyzki stolowe == LS pietruszki odrostów posiekane
2 LS maki razowej lub bulki tartej

Do smazenia: tluszcz kokosowy (ceres byl kiedys, tez OK)

Przepis:
Groch ugotowac (jakas godzina), odcedzic i rozciapciac np. malakserem.
Cebule tez mozna od razu dodac lub drobno posiekac i dodac. Dodac cala
reszte i dodac tyle maki, aby zrobilo sie dosc elastyczne, ale nie za
twarde ciasto. Odstawic na 20 min. Mokrymi lapkami formowac kluski fi 3-4
cm i troche splaskatac. Smazyc w patelni na goracym tluszczu z kazdej
strony po 4 min, az sie zezloca.
Wariant: do ciasta dodac 2 LS oleju i kluchy na blache i do piekarnika.
Wskazówki i uwagi:
Tych 'klusek' wcale nie trzeba formowac lapkami. Ja kiedys podpatrywalam
jak to robil kucharz w jakiejs budce z takim wlasnie jedzeniam - mieli
specjalne urzadzenie podobne do tego, ktorym w cukierniach nakladaja kulki
lodow. On wlasnie tym nabieral kulki i odrazu chlup! na goracy tluszcz. W
sprzedazy sa takie plastikowe lyzeczki, ktorymi mozna sie posluzyc - bedzie
szybciej i o wiele wygodniej :)

Warianty: zamiast czosnku i pietruszki lyzeczke posiekanego imbiru. Groch
zielony, zólty, bialy.
Do tego sos pomidorowy lub jogurtowy [jogurtowy w wersji lakto- lub
lakto-ovo-] (jogurt, cumin, papryka, pietruszka, sól)

zródło / autor: pl.rec.kuchnia: Waldemar

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-06-20 11:27:42

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:
> przepis jest m.in. w puszccce, chciałam wkleić, ale mi się
> chwilowo nie otwiera.

a cod o puszkkki to niestety jest juz zbyt popularna ;)
chodzi o to ze baza jest przeciazona i dlatego tak wolno czasem chodzi. a
czasem wogole nie chodzi i wyswietla sie komunikat "too many connections"
;)

jesli cos pilnego albo waznego to prosze, piszcie do mnie a ja wtedy
zrestartuje baze i bedzie znow dzialac.
przypominam dla oslody czekania: aktualnie pracuje nad nowa wersja
puszkkki, ta juz ne bedzie takich problemow.

pat

1. Data: 2002-06-20 14:16:34

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "zosia" <z...@m...pl>

> [...]
> w picie z surówką, ostrym sosem pomidorowym i sosem jogurtowym. ja
> uwielbiam. przepis jest m.in. w puszccce, chciałam wkleić, ale mi się

Nono, jak juz zastartuje, to poszukam, bo grzmi smakowicie.

Macabra

WYNAJECIE KAWALKA KNAJPKI - HELP
Szukam przepisu
Przepis na pizze