Salatka z tunczyka

1. Data: 2002-06-18 10:45:03

Temat: Salatka z tunczyka
Od: "Michał Juda" <m...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello

To była chyba najsmaczniejsza sałatka/pasta rybna jaka jadlem...

Podstawowe składniki to:
- oczywiście tuńczyk (nie wiem czy w oleju czy w sosie wlasnym)
- kukurydza (puszkowana)
- ...jakby zakrapiane cytryną (ważne)
- ser żółty.. (?)
- i byc moze śmietana/jogurt/majonez(??)

Pierwszy i ostatni raz jadlem takie cudo rok temu ...

Być może ktoś z Was robił coś takiego.
Jeżeli tak, to prosze o dokładny przepis...

Serdeczności
Michał Juda

1. Data: 2002-06-18 10:53:42

Temat: Re: Salatka z tunczyka
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja lubie robic taka salatke:
Daje puszke tunczyka
troche kukurydzy tak na oko zalezy kto co lubi
tarty ser zolty
majonez nie za duzo 2-3 lyzki
pieprz i oregana
czasem daje jajko, cebulke zabek czosnku czyli reszta dodatkow jak kto lubi
pokrojonego pomidora ale wtedy trzeba od razu spalaszowac salatkow
Pychotka ))))))))
smacznego
flowera

Użytkownik Michał Juda <m...@d...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aen2u6$qmd$...@g...uci.agh.edu.pl...

1. Data: 2002-06-18 11:07:38

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jem teraz (drugie śniadanie) :

1 puszka tuńczyka w sosie własnym - sos odlać, tuńczyka podziabać,
1 puszka kukurydzy tez bez sosu
sok z połówki cytryny

żółtego sera w domu nie miałam :)) ale można dodać, albo tarty na grubej
tarce albo drobniutką kosteczkę. Pyszne jest z pomidorem, tuńczyk może być z
oleju.... przyprawić też można różnie. Majonezu nie daję ale jogurt
naturalny często (2-3 łyżki)

pozdrówka, Aga

1. Data: 2002-06-18 11:07:39

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Juda wrote:
> Hello
>
> To była chyba najsmaczniejsza sałatka/pasta rybna jaka jadlem...

Robię coś podobnego:
puszka kukurydzy,
puszka tuńczyka
ok. 20 dkg żółtego sera pokrojonego w kosteczkę
majonez
pieprz, odrobina soli

Czasami dodaję ogórki (np. ostatnio - małosolne). Bardzo ją lubimy :-).
I nawet ostatnio mój 3,5 letni synek się przełama i wyjadał czasie
robienia saatki "mięsk - jakie pysssneee" a potem - całą sałatkę.

W podanych przez Ciebie składnikach widnieje cytryna... Cóż - osobiście
nie lubię sałatek warzywno/mięsno/rybnych zakrapianych cytryną. Wolę
dodać kwaśne ogórki. Ale moja teściowa traktuje tak standardową sałatkę
jarzynową. Jak lubisz, możesz spróbować. Myślę, że na taką ilość sałatki
nie więcej niż pół cytryny, a i to chyba trochę za dużo.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: z...@p...onet.pl

1. Data: 2002-06-18 14:06:59

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ja dodaje do takiej salatki jeszcze ryz

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-06-18 22:08:56

Od: "Panoramiczny" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To była chyba najsmaczniejsza sałatka/pasta rybna jaka jadlem...

A ja sie nauczylem takiego przepisu
i mi smakuje:
2 cebule sredniej wielkosci
1 puszka tunczyka rozdrobnionego (wazne)
1 puszka kukurydzy
2 torebki ryzu
majonez, sol, pieprz, czosnek granulowany, ew. inne przyprawy

Cebule kroimy w kosteczke, solimy i zostawiamy na jakis czas (ok. 10-15 min)
zeby zmiekkla
Jak zmieknie dodajemy odsaczona kukurydze i nieodsaczonego tunczyka i ryz.
Mieszamy z majonezem.
Pieprz, ew. sol i przyprawy do smaku.

Panoramiczny

1. Data: 2002-06-19 12:13:10

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zeby zmiekkla
> Jak zmieknie dodajemy odsaczona kukurydze i nieodsaczonego tunczyka i ryz.

Jadłam coś takiego, tyle że bez ryżu i majonezu, za to z dodatkiem soku z
cytryny :))

Pyszne było :))

placek z truskawkami
jak oni to robia