Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupe

1. Data: 2003-01-16 22:00:49

Temat: Re: Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupe
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mizeracki, Renata" <r...@l...com> napisał w
wiadomości
news:3FAAA4B69A82D4119D9000508BE3282A0C8C3773@emss07
m05.lmtas.lmco.com...

> Prosze mi powiedziec czy moj ojciec moglyby w jakis sposob odliczyc z
> podatkow z 2002r swoj aparat sluchowy. On kiedys byl nauczycielem a teraz
> jest juz na emeryturze. Nie jest inwalida. Ale apart sluchowy jest mu
bardzo
> potrzebny poniewaz nie slyszy w ogole na jedno ucho, a na drugie - bardzo
> slabo. Czy naprawde nie mozna odliczyc tak drogich aparatow sluchowych,
> ktore sa niezbedne do zycia dla osob nie w grupie inwalidzkiej?
------------------------------------
Renato,
Przede wszystkim co według Ciebie jest życiem w grupie inwalidzkiej? Słowa
inwalida nie używa się w odniesieniu do osób z jakąś niepełnosprawnością,
chociaż nie mogę zaprzeczyć, że czasem tu i ówdzie trafi się inwalida (dla
mnie określenie takie ma dość wyraźnie negatywny wydźwięk i życie pokazuje,
że tak jest istotnie). Ale do rzeczy...
Twój Ojciec mógłby sobie odliczyć od dochodu do opodatkowania zakup aparatu
słuchowego gdyby posiadał orzeczony jeden z trzech stopni niepełnosprawności
określonej przepisami. Takie są wymogi prawa podatkowego i nic na to nie
poradzisz. Niepełnosprawność musi być orzeczona, bo w przeciwnym przypadku
zakupy tego rodzaju odliczali by sobie od podstawy opodatkowania np.
handlarze. Ulga jest pomyślana dla osób, które rzeczywiście potrzebują tego
rodzaju urządzeń, by w miarę normalnie funkcjonować w społeczeństwie, ale
Urząd Skarbowy uzna ten zakup za powodujący możliwość skorzystania z ulgi
tylko w przypadku udowodnienia w opisany wyżej sposób konieczności zakupu.
Dlatego namów Ojca, by uregulował sobie tę kwestie, bo choć obecnie nie
będzie mógł sobie odliczyć kwoty zakupu, to jednak może będzie musiał
posiadany aparat słuchowy kiedyś reperować, wymieniać lub tp. i wtedy będzie
mógł korzystać z ulgi.
Pozdrawiam

Zbig A Gintowt

2. Data: 2003-01-17 01:31:30

Temat: Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupe
Od: r...@l...com (Mizeracki, Renata) szukaj wiadomości tego autora

Prosze, tylko nie pisz tego listu w HTML'u !!!

Prosze panstwa,

[...]

Jezeli moglibyscie mnie odeslac do innych ludzi ktorzy mogliby mi pomoc w
odpowiedzi na to pytanie.
Dziekuje bardzo.

Renata Mizeracki

3. Data: 2003-01-17 14:40:31

Od: "Hakeef" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupehmm....nie slyszy wcale na ucho i nie
inwalida?;) ZUS i US jest pewnie dumny z takich ludzi. .

4. Data: 2003-01-17 15:01:35

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupeMoże po prostu uważał, że nie potrzeby
stawać na komisję, jest przecież na emeryturze i stopień niepełnsprawności do życia
nie jest mu potrzebny (jedynie do tych ulg, ale o tym nie wiedział).

Pozdrawiam
Katarzyna G.

5. Data: 2003-01-17 15:19:32

Od: "Hakeef" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

rozumiem, warto jednak to zmienic, bo i taki apart to sporo kosztuje. nie ma co im
darowac.

pozdrawiam.

6. Data: 2003-01-17 20:44:06

Od: "kopek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strona SamiSobie - dzial prawo - list na grupeOstatnio moj maz stawal na
komisji lekarskiej orzekajacej o inwalidztwie. Poniewaz maz pracuje nie
otrzymal zadnej grupy chociaz lekarz stwierdzil ze aparat sluchowy ktory maz
uzywa jest wystarczjacy do normalnego zycia.Maz przedstawil audiogram w
ktorym bylo wyrazne stwierdzenie ze jedno ucho jest calkowicie pozbawione
sluchu a drugie ma 95 procent niedosluchu.Czyli lekarz uznal ze poslugujacy
sie aparatem sluchowym czlowiek nie jest osoba niepelnosprawna. Nie moze
wiec maz liczyc na zadne odliczenia. Co o tym myslicie?
.

7. Data: 2003-01-19 11:25:15

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Renato,chyba się nie pomylę jezeli napiszę ze tata powinien stanąć na komisji
d/s orzekania o niepełnosprawnośc,trwa to wprawdzie długo ,ale nic nie
kosztuje, gdy będzie miał orzeczenie będzie mógł odliczyć
marika2

Fw: kontakt
Ministerstwo Zdrowia: Milion na nagrody
PODJAZD prośba o info(nowy topik poprzedni wsiąkł)
PODJAZD prośba o info
Ministerstwo Zdrowia: Milion na nagrody