Strony www o zdrowiu

1. Data: 2005-09-22 06:53:36

Temat: Strony www o zdrowiu
Od: Jarosław Rzeszótko <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może mi polecić jakieś polskie strony www o zdrowiu, w sensie
diety, naturalnych metod leczenia, zdrowego trybu życia, naturoterapii
itp. itd.?

Oczywiście próbowałem użyć google, ale ciężko wygrzebać tam coś
interesującego, dobre strony giną w natłoku reklam różnych
farmaceutyków i mocno komercyjnych portali.

Z góry dzięki.

--
Jarosław "sztywny" Rzeszótko
s...@e...pl

2. Data: 2005-09-22 08:50:27

Temat: Re: Strony www o zdrowiu
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Rzeszótko wrote:
> Czy ktoś może mi polecić jakieś polskie strony www o zdrowiu, w sensie
> diety, ...

ja do znudzenia będę polecał, jeśli chodzi o zdrową i jednoczeniśnie
dobrą dietę, stronę www.jedzdobrze.pl - jest to strona nowopowstającej
Fundacji JedzDobrze - można na niej co nieco (na razie) przeczytać o
odżywianiu, ale przede wszystkim można pobrać darmowy program Dr.Dietman
- który sprawdza odżywianie, pokazuje jaki błędy robimy i pozwala je
wyeliminować...

pzdr
murek

3. Data: 2005-09-22 09:06:21

Od: Jarosław Rzeszótko <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Sep 2005 10:50:27 +0200, murek wrote:
> [...]
> odżywianiu, ale przede wszystkim można pobrać darmowy program
> Dr.Dietman - który sprawdza odżywianie, pokazuje jaki błędy robimy i
Ja tam wolę darmowego i cross-platformowego nut'a:
http://www.lafn.org/~av832/

--
Jarosław "sztywny" Rzeszótko
sztywny(at)epf.pl // sztywny(at)gmail.com

4. Data: 2005-09-22 10:17:35

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Rzeszótko napisał(a):
> [...]
> interesującego, dobre strony giną w natłoku reklam różnych
> farmaceutyków i mocno komercyjnych portali.

nie wiem, czy chodzi Ci o konkretnie cos takiego, ale myślę, że parę
ciekawych rzeczy można znaleźć na:

www.poradnikmedyczny.pl

PS: żeby miec dostęp do większości artykułów trzeba sie zalogować, ale
to nic nie kosztuje :)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-09-22 10:21:01

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Rzeszótko wrote:

> Ja tam wolę darmowego i cross-platformowego nut'a:

ok, "degustibus non discutantum est" - albo coś takiego, ale...

to tak jakbyś napisał, że wolisz jabłka od samochodów terenowych - jedno
z drugim ma bardzo mało wspólnego...

poza tym pojawia się kilka pytań, np:

- jaka norma jest użyta do sprawdzenia spełnienia zapotrebowania na skł.
pokarmowe w projekcie NUT (w Polsce obowiązują normy ustalone prze
IŻiŻ)- wiem, że te zmienne "can by fully customized" - ale trzeba
jeszcze wiedzieć co zmianiać

- jakie zawartości składników pokarmowych są uwzględnione w bazie NUTa -
wiem, że z USDA - ale to jest baza amerykańska i niestety czasami różni
się od tego co oznaczono w Polsce

- w programie Dr.Dietman jest jeszcze taka ciekawostka jak wykres
wchłaniania energetycznych składników pożywienia (Kalograf) -
niedostępna nigdzie indziej - który bardzo pięknie pokazuje kiedy się
tyje...

jest jeszcze kilka innych ważnych różnic, ale na tym na razie poprzestanę

pzdr
murek

6. Data: 2005-09-22 16:26:10

Od: Jarosław Rzeszótko <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Sep 2005 12:21:01 +0200, murek wrote:

> ok, "degustibus non discutantum est" - albo coś takiego, ale...
>
> to tak jakbyś napisał, że wolisz jabłka od samochodów terenowych -
> jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego...
Jedno i drugie służy do układania dobrej diety, IMHO to bardzo istotne
podobieństwo.

> [...]
>
> - jakie zawartości składników pokarmowych są uwzględnione w bazie
> NUTa - wiem, że z USDA - ale to jest baza amerykańska i niestety czasami
A co mnie obchodzi czy to są normy i zawartości wg. standardów
amerykańskich czy europejskich? Kto powiedział że jedne czy drugie są
lepsze?

> [...]
> tyje...
>
> jest jeszcze kilka innych ważnych różnic, ale na tym na razie
Ja nie mówię, że nut jest lepszy, po prostu nie mam Windowsa i nic na
to nie poradzę :)

7. Data: 2005-09-22 16:43:43

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Rzeszótko wrote:

> A co mnie obchodzi czy to są normy i zawartości wg. standardów
> amerykańskich czy europejskich? Kto powiedział że jedne czy drugie są
> lepsze?

nooooo, to jest bardzo ciekawe podejście ...:)

pzdr
murek

Prof. Leo Szach - czy macie jakieś doświadczenia ?
aparat ortodontyczny i implanty
PROF.WARENIK-SZYMANKIEWI CZ ktoś się u niej leczył?
Wrastający paznokieć
wirus HIV a szybka reakcja