Studnia - deweloper, zla woda

1. Data: 2004-07-15 08:42:53

Temat: Studnia - deweloper, zla woda
Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
kupilem dom od dewelopera. Mam wode z wlasnego ujecia (studnia - pompa
glebinowa). Woda jest brudna, zawiera duzo zelaza i manganu. No i pytanie:
czy mam prawna podstawe do tego aby deweloper na wlasny koszt zainstalowal
urzadzenia uzdatniajace wode? Czy straszyc sanepidem? Swoja droga - sanepid
nie przeprowadzal analizy wody (chyyyyba deweloper nie jest do tego
zobowiazany). Jakies wyjscie z sytuacji?

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2004-07-15 10:10:35

Temat: Re: Studnia - deweloper, zla woda
Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak jest zapisane w umowie? Woda zdatna do picia czy tylko studnia?
SJS

1. Data: 2004-07-15 10:15:29

Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hm.... ujęcie wody z własnej studni (cos w tym stylu). Wiem, deweloper ma
przewage... ale czy mam szanse udowadniac, ze woda jest niezdrowa i zagraza
np. dziecku (uczulenia bla bla).... Czy tez bede placil za wlasne
niedopatrzenia i niewiedze (jak to najczesciej sie dzieje)
Tomek

1. Data: 2004-07-15 10:24:45

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale ta woda jest zdatna do picia czy nie?

bo zanieczyszczenie zelazem nie jest toksyczne.

jezeli woda nie spelnia norm wody pitnej to mysle ze masz szanse.

1. Data: 2004-07-15 10:28:47

Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale ta woda jest zdatna do picia czy nie?
>
> bo zanieczyszczenie zelazem nie jest toksyczne.
>
> jezeli woda nie spelnia norm wody pitnej to mysle ze masz szanse.

Czy woda - muł jest zdatna do picia? Według jakiegoś tam załącznika do
rozporządzenia ministra zdrowia mętność wody jest większa u mnie niż w
wodzie przeznaczonej do spożycia (również żelazo przekacza normę spożywczą).
Krótko - ja w życiu bym takiej wody nie wypił (no, jedynie po groźbie
pistoletem)...
Zakładając, że woda nie spełnia norm dla wody spożywczej - na co się
powoływać w trakcie argumentacji deweloperowi...? Inaczej: co ja mu mogę
zrobić (skoczyć tam gdzie pan pana majstra może w du... pocałować? - (C)
Kabaret Dudek)

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2004-07-15 12:00:42

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek B" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> np. dziecku (uczulenia bla bla).... Czy tez bede placil za wlasne
> niedopatrzenia i niewiedze (jak to najczesciej sie dzieje)

Po pierwsze oddaj wode do sprawdzenia , robi to sanepid , nie pamietam za
ile ale nie sa to ogromne koszty.
a pozniej zrobisz jak uwazasz ale jesli deweloper wykaze chec wspolpracy
bedziesz wiedzial jakiego rodzaju filtr potrzebujesz.
Jerzy

1. Data: 2004-07-15 12:18:06

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już ktoś napisał - poddać wodę do zbadania pod kątem przydatności do
spożycia. Gdy bedzie przekraczać dopuszczalne parametry to z pewnością
jesteś w stanie wymóc na developerze poprawę jakości wody (np. udowadniając
celowe/lub nie zaniechanie sprawdzenia wody).

1. Data: 2004-07-15 12:54:06

Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jesteś w stanie wymóc na developerze poprawę jakości wody (np.
udowadniając
> celowe/lub nie zaniechanie sprawdzenia wody).
Dzięki... analiza została wykonana (lecz bez oceny "przydatności do
spożycia"), jednak pobieżne przeczytanie wyników udowadnia WIELKĄ
rozbieżność pomiędzy normami (rozporządzenia Min. Zdrowia) a stanem
faktycznym.
Pytanie pozostaje: co z tego, że udowodnię, nieprzydatność wody, co z tego,
że wykażę, że deweloper nie sprawdzał jakości wody. Nie sprawdzał bo nikt go
do tego (prawo polskie) nie zmusza. Czy tak? Tak więc nadal nie wiem czy coś
na nim wymuszę...

Dziękuję i pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2004-07-15 13:59:07

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zaraz zaraz.

Developer budując budynek zgodnie z prawem budowlanym musiał zaopatrzyć go w
niezbędne media, jakimi jest woda, prąd, kanaliza. I to nie dowolnej jakości
tylko o jakości zgodnej z normami polskimi. Czy uważasz że developer mógłby
Cię podpiąć do energii elektrycznej nie z sieci a np. agregatu kupionego w
USA - gdzie jest inne napięcie?? Nie!
Pewnie w umowie masz jakąś klauzulę o wykonaniu prac zgodnie z normami,
standardami, najlepszą wiedzą itp.
Jeżeli Twoje analizy wykazują przekroczenie choć jednego ze wskaźników które
są normowane, to woda się nie nadaje (przeczytaj uważnie rozporządzenie, bo
są wyjatki od niektórych wskaźników, np. żelazo) i developer powinien
zapewnić dobrą jakość wody (chyba że woda była dobra - są na to analizy, to
będzie większy problem, bo może się tłumaczyć, że było ok a że teraz jest
źle to niesty Wasz problem).

Pozdrówka

--
Arek
GG# 1735365

1. Data: 2004-07-15 14:16:08

Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> USA - gdzie jest inne napięcie?? Nie!
> Pewnie w umowie masz jakąś klauzulę o wykonaniu prac zgodnie z normami,
[...]
O! Właśnie! Perfekcyjnie naprowadzasz mnie na rozwiązanie. Jak to człowiek
kieruje się emocjami to od razu szuka paragrafów... To mi wystarczy,
logiczne i proste wyjaśnienie. Zaczynam działać.

Dzięki,
Tomek

aranzacja - ile kosztuje?
Okna 3 czy 5-komorowe
lampa i wiatrak
odkurzacz Philips Triathlon 2000 - opinie
pytanie z elektryki