Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?

31. Data: 2010-07-11 23:23:43

Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - linki
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
news:4c3a4e7a$0$2598$65785112@news.neostrada.pl...

http://www.aqua.net.pl/index.php?id=140&option=com_c
ontent&task=view
http://www.zraszacze.pl/
http://nawadnianiekris.pl/

32. Data: 2010-07-12 05:47:03

Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-11 23:24, Maniek4 pisze:
> I taka rura niebieska z krega chcesz pionowo wybic studnie?
> Moze i sie da ale tego tak sie nie robi.

Może nie robi ale to bez problemu działa:)

33. Data: 2010-07-12 06:20:40

Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Instalujesz zraszacze i wystarcza Ci 200-300 l/godz.
Jak juz pisał Maniek 200L to bardzo mało na jakikolwiek system
nawadniania. Może niewielki kropelkowy który mam przy krzewach ale na
pewno nie do trawy. W dodatku jeżeli pompa ma chodzić 5h żebym miał
kubik wody to taniej wyjdzie z kranu:)

>A to nie tak! Pompę MUSISZ PRZYDŁAWIĆ. By to zrobić, najpierw trzeba
znać wydajność tej Twojej studni.

Pomierzę i dam znać.

>Nawet nie wiem gdzie masz dom, w jakim rejonie, jak daleko do rzeki?
>Geolog bez takiej wiedzy porusza się trochę po omacku.

Dom jakies 500m od strumyków
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.508696,16.2610
42&spn=0.002511,0.006947&t=h&z=18

Tak sobie myślę że lepszym wyjściem będzie chyba studnia kopana.Niestety
dużo droższym:( Kręgi na 5m. Woda do 2,5m by podeszła to miałbym 2m3
wody codziennie w godzinę wypompowane.

34. Data: 2010-07-12 06:45:45

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:i1ec7l$a0o$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
> nawadniania. Może niewielki kropelkowy który mam przy krzewach ale na
> pewno nie do trawy. W dodatku jeżeli pompa ma chodzić 5h żebym miał kubik

A zastosuj system opisany przeze mnie i ustawisz go "na gruncie" - bo
warunki pomiaru dzisiaj będą takie a za tydzień (np. po deszczach) inne.

35. Data: 2010-07-12 08:02:11

Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dy wybijałem studnię na działce (filtr ze ślimakiem i rura 5/4")
> przechodziłem przez klka warstw iłów, poszła cała sztanga (6m + filtr), ale
> dostałem najlepszą wodę we wsi... :-))))

A jaką wydajność ma twoja studnia?

36. Data: 2010-07-12 09:30:18

Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Może nie robi ale to bez problemu działa:)

Zastanawiam sie skad wiesz, ze wiercisz pionowo?

Pozdro.. TK

37. Data: 2010-07-12 09:59:08

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lip, 08:20, ZS <a...@w...pl> wrote:

> Dom jakies 500m od strumykówhttp://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.50869
6,16.261042&spn=0.002511,0...

Odważny jesteś!

> Tak sobie myślę że lepszym wyjściem będzie chyba studnia kopana.Niestety
> dużo droższym:( Kręgi na 5m. Woda do 2,5m by podeszła to miałbym 2m3
> wody codziennie w godzinę wypompowane.

Pozostań na razie przy swoim pomyśle, ale nie wbijaj się jednak
głębiej. Tam wcale nie musi być lepsza woda. W Twojej okolicy trzeba
mieć na uwadze SĄSIEDZTWO Żelaznego Mostu. Może nie samo
zanieczyszczenie od niego, ale jego głębokość powoduje, że im głębiej
wiercisz tym bardziej możesz natrafić na zaburzenia w obrębie
przepływu w warstwie wodonośnej.

Studnia kopana to koszt niższy od studni wierconej. Studniarze u nas
liczą za wykopanie kręgu tyle ile kosztuje sam krąg. Możesz więc
sprawdzić, czy to będzie Ci się kalkulować. Krąg fi 800 mm kosztuje
100 zł x 2 = 200 i x 6 kręgów = 1200 zł.+ pokrywa ok.100 zł.
Natomiast metr wiercenia studni łącznie z zafiltrowaniem to średnio od
250 - 350 zł. (im głębiej tym mniej za 1 m wiercenia).

Teraz jeśli chodzi o wahania lustra wody - to musisz się liczyć, że
będą one wynosić +/- 1,5 m. Nie powinny być większe, ponieważ rzeka
Rudna nie drenuje tu terenu, opady w tym rejonie nie są rzadkością,
zapewne nie mniej jak średnio 600-650 mm/rok. Jeśli są w pobliżu
jakieś rowy melioracyjne to musisz lokalizować swoją studnię jak
najdalej od nich (jeśli będziesz robił kopaną).

mal

38. Data: 2010-07-12 10:05:34

Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam sie skad wiesz, ze wiercisz pionowo?

Rurę wyprostowałem przed wierceniem. Poza tym sprawdzałem potem 5m
prętem. Pierwszy raz robiłem to 4m rurą stalową. potem dopiero tymi
plastikowymi. Potem drugą dziurę wkładałem od początku plastikową i też
poszło bez problemów.

39. Data: 2010-07-12 10:12:29

Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wymyśliłem jakby taka studnia była za mało wydajna można jakoś
równolegle podłączyć 5 takich rur? Czy wtedy wydajność by wzrosła?

Tylko problemem jest że jeżeli w jednej skończy się woda to pompa się
zapowietrzy i koniec. Ale jakby dobrać odpowiedni przepływ dla tych 5
rur? Np z jednej byłoby 5L/min to z 5 miałbym 25L. Tylko czy np 1-2m
międz nimi wystarczy?

To wszystko są moje dywagacje poniewieważ wszystko zamknąłbym kwotą
100zł za te rury:) a jak 25mm to i 50zł.

Co na to mal?:) Na razie muszę zmierzyć wydajnosć jednej studni.

40. Data: 2010-07-12 10:27:05

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:i1ei5v$d3i$1@news.dialog.net.pl...

> A jaką wydajność ma twoja studnia?

Trzydzieści lat temu pełna rurą na ręcznej dwucylindrowej, teraz nie
wiem, przestałem sobie nia głowę zawracać tak jak i działką.

Klej przenika przez wykladzine PCV?
Jajowar...?
Kajak z winylu i połamane wiosło
rozwiercanie wkładki