Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa

11. Data: 2003-01-01 19:24:14

Temat: Re: Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości
news:3e133e06$1@news.home.net.pl...

> Osoby ze stymulatorem muszą unikać silnych pól elektromagnetycznych - w
> ściemniaczu chyba ich nie ma.Wydaje mi się, że bez względu na to, czy
wujek
> ma stymulator czy np.kardiowerter-defibrylator to jest troszkę
> niedoinformowany przez lekarzy kontrolujących prace stymulatora ( chyba na
> takie kontrole chodzi 1-2 razy w roku?)

Na kontrole to się chodzi nawet częściej...
Jeśli masz kogoś bliskiego ze stymulatorem i ściemniacze w domu to wykaż
zainteresowanie zasadą ich działania i zrozumiesz wtedy dlaczego nie wolno
ich używać...
W każdym razie lekarze leczący mojego wujka udzielili mu takiej informacji,
aczkolwiek np. pozwolili korzystać z telefonu komórkowego - z zaleceniem
tylko przy prawym uchu...
Pole magnetyczne to nie wszystko, czego trzeba się wystrzegać.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

12. Data: 2003-01-01 19:29:02

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:auvf9p$6e0$1@news.onet.pl...

> [...]
> tylko przy prawym uchu...
> Pole magnetyczne to nie wszystko, czego trzeba się wystrzegać.

jeżeli chodzi o telefon komórkowyto zgadzam sie całkowicie dlatego, że
zachowana zostaje bezpieczna odległość ok.20cm od stymulatora. Ręka jest
chyba troszkę dluższa niz 20cm. więc dalej obstaje przy swoim.

13. Data: 2003-01-01 20:07:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeżeli chodzi o telefon komórkowyto zgadzam sie całkowicie dlatego, że
> zachowana zostaje bezpieczna odległość ok.20cm od stymulatora. Ręka jest
> chyba troszkę dluższa niz 20cm. więc dalej obstaje przy swoim.

Uważasz, że przepuszczanie prądu, przez człowieka ze stymulatorem na pewno
mu nie zaszkodzi?
(tak z grubsza można ująć działanie ściemniacza dotykowego, a może nie wiesz
o jakie urządzenie mi chodzi)

14. Data: 2003-01-01 20:34:22

Od: "pj" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam w domu sciemniacz dotykowy, co prawda bardzo stary model -
ale dokladnie pamietam jego instrukcje obslugi - pod zadnym
pozorem nie powinny z niego korzystac osoby z symulatorem serca

moze co nieco zmienilo sie w przypadku nowych sciemniaczy, gdzie
ich czulosc jest wieksza, a przez to prad przeplywajacy przez
czlowieka mniejszy, mimo wszystko bym odradzal

15. Data: 2003-01-01 20:49:39

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pj" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ich czulosc jest wieksza, a przez to prad przeplywajacy przez
> czlowieka mniejszy, mimo wszystko bym odradzal

Czy wiesz co to jest kardiowersjia ? jest to przywracanie prawidłowej
czyyości przedsionków za pomocą prądu elektrycznego. U pacjentów ze
wszczepionym stymulatorem np. typu AAI ew. DDD
bez problemu przeprowadzane są kardiowersji bez szkody dla pacjenta i
stymulatora. Od ilu lat wujek ma stymulator?

16. Data: 2003-01-01 21:10:02

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stymulatora. Od ilu lat wujek ma stymulator?
>
> Chybawycofam siżrakiem ze ściemniaczy, ponieważ są mi obce zasady
działania tych starych z zeszłego wieku. A może jeszce jakieś ograniczenia
ma wujek?

17. Data: 2003-01-01 21:42:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> działania tych starych z zeszłego wieku. A może jeszce jakieś ograniczenia
> ma wujek?

Hmm... wszepiony w marcu 2002... Nie sądzę... na dodatek z wykształcenia
jest elektronikiem... i był w te klocki bardzo dobry...

18. Data: 2003-01-01 21:45:33

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> hello fajna dyskusja , oprocz ICD nowe stymulatory dzialajz w systemie
dwubiegunowym co wyraznie widac w ekg jako niskoamplitudowe iglice.System ten
zabezpiecza dosc skutecznie przed wplywami srodowiska zewnetrznego.

19. Data: 2003-01-01 21:57:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Joanna Duszczyńska wrote:

> [...]
> mu nie zaszkodzi?
> (tak z grubsza można ująć działanie ściemniacza dotykowego, a może nie wiesz

nowej generacji - a takie sie obecnie wszczepia - nie powinny.
W zasadzie zaleca sie jedynie rezygnacje z kuchni mikrofalowych
ale tu tez mozna zapytac producenta stymulatora lub
lekarza osrodka wszczepien. W przypadku kardiowersji elektrycznej
lub defibrylacji elektrycznej u pacjentow ze stymulatorem
oczywiscie wykonuje sie ja modyfikujac ewentualnie ulozenie
lyzek elektrod defibrylacyjnych tak aby przeplyw pradu
plynal w poprzek osi elektrody stymulatora. Pragne delikatnie
zwrocic uwage, ze jedynym przeciwskazaniem do defibrylacji
elektrycznej w przebiegu migotania komor czy trzepotania
komor (w innych przypadkach wykonuje sie kardiowersje)
jest BRAK WSKAZAN! - czyli brak zatrzymania krazenia
w tym mechanizmie!

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

20. Data: 2003-01-01 22:03:42

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:auvnbu$k08$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Hmm... wszepiony w marcu 2002... Nie sądzę... na dodatek z wykształcenia
> jest elektronikiem... i był w te klocki bardzo dobry...

Czyli jest to nowy i nowoczesny już stymulator. Kiedyś pacjenci na
lotnisku musieli omijać bramki do wykrywania metali - teraz mogą już
bezpiecznie przez nie przechdzić. Ze względu na to, że jest to nowy
stymulator to takim pacjentom radzimy jedynie tel.komórkowe z drugiej
strony, od spawarek z daleka. przejście przez bramki na lotnisku
pozostawiamy do decyzji pacjenta. Nurkować jedynie do 3 atmosfer.
Pozdrowienia dla wujka. Niech nie boi się stymulatora. Dobrze
zaprogramowany jest przyjacielem na całe życie. SIŁA DWÓCH SERC.

Szanna

Śledziona
Wzrok
sterydy