Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa

21. Data: 2003-01-01 22:07:24

Temat: Re: Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003, Joanna Duszczyńska wrote:

> Na kontrole to się chodzi nawet częściej...

niekoniecznie. Jesli nie ma potrzeby zmiany programu co
pol-do roku moze wystarczyc - chodzi oczywiscie o kontrole
w osrodku wszczepien stymulatorow. Jesli lekarz rodzinny
czy kardiolog bedzie widzial problemy - wowczas kieruje
we wczesniejszym terminie

> Jeśli masz kogoś bliskiego ze stymulatorem i ściemniacze w domu to wykaż
> zainteresowanie zasadą ich działania i zrozumiesz wtedy dlaczego nie wolno
> ich używać...

nie sadze aby nowej generacji stymulatory blokowaly sie albo
zmienialy program po naciskaniu na sciemniacz.
Proponuje to sprawdzic przed straszeniem chorego.
Problem moga sprawiac silniejsze pola - kuchenka mikrofalowa,
pola silnych telefonow komorkowych, urzadzen do sprawdzania
metali na lotniskach.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

22. Data: 2003-01-01 22:08:00

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> [...]
> serca. Chyba, ze pacjent chory jest na powazna chorobe serca,
> gdzie sam stymulator nie koryguje calosci zaburzen a jest
> tylko jednym z elementow leczenia.
>
> Zakazywanie pacjentowi z izolowanym blokiem calkowitym
> serca bez innych zaburzen w ukladzie krazenia, ktory
> to blok zostal wyleczony stymulatorem fizjologicznym
> (DDI/DDIR) byloby bez sensu. Dyskusje takie toczyly
> sie zreszta podczas konferencji Sekcji Stymulacji Serca
> i Elektrofizjologii Klinicznej i generalne stanowisko
> jest takie, ze sam fakt posiadania stymulatora nie
> jest przeciwskazaniem do prowadzenia samochodu.

Witam bratnią duszę w walce ze ściemniaczami.

Szanna

23. Data: 2003-01-01 22:12:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2003-01-01 22:15:52

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> [...]
> powinien miec kazdy pacjent leczony elektrostymulacja.
> Dlaczego - obawa jest taka, ze silne uderzenie pasa skosnego
> moze spowodowac zlamanie elektrody. Ja jednak uwazam,
> ze jezdzenie bez pasow to chyba wieksze ryzyko smierci
> z powodu nie uzycia pasow niz ryzyko zlamania elektrody
> i dekoneksji stymulotara. Ostatecznie jesli pacjent
> ma ozcywiscie wszczepiony stymulator w okolicy
> ramienia to kompromisowym wyjsciem moze byc uzywanie
> wylacznie pasa brzusznego - to nie bedzie przeszkadzalo.
> (chyba, ze stymulator zostal wszczepiony do pod skore

W powłoki brzuszne raczej już nie wszczepiają. Dlaczego zadałam to pytanie o
pasy. Znam osobę, która zapłaciła mandat za brak pasów oraz inną, której
lekarz na legitymacji napisał " zwolniony z zapinania pasów" i pieczątka
lekarza. czy taka forma zwolnienia będzie uznana przez policję?

Szanna

25. Data: 2003-01-01 22:17:05

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> Czyli jest to nowy i nowoczesny już stymulator. Kiedyś pacjenci na
> lotnisku musieli omijać bramki do wykrywania metali - teraz mogą już
> bezpiecznie przez nie przechdzić. Ze względu na to, że jest to nowy
> stymulator to takim pacjentom radzimy jedynie tel.komórkowe z drugiej
> strony, od spawarek z daleka. przejście przez bramki na lotnisku
> pozostawiamy do decyzji pacjenta. Nurkować jedynie do 3 atmosfer.
> Pozdrowienia dla wujka. Niech nie boi się stymulatora. Dobrze
> zaprogramowany jest przyjacielem na całe życie. SIŁA DWÓCH SERC.

Hmm... Kto my radzimy?
O ten ściemniacz pytał się lekarzy... na pierwszej kontroli miesiąc po
wszczepieniu...
Mogli potwierdzić w ramach chuchania na zimne?
A może faktycznie chodzi o coś więcej... Np. utrwalone migotanie
przedsionków... które po wszczepieniu nadal się utrzymuje, wszak stymulator
pilnuje tylko, żeby nie przestawało bić... a nie normuje...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

26. Data: 2003-01-01 22:17:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

27. Data: 2003-01-01 22:19:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest takie, ze sam fakt posiadania stymulatora nie
> jest przeciwskazaniem do prowadzenia samochodu.

Dzięki za wyjaśnienie.

28. Data: 2003-01-01 22:27:36

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> zaprogramowany jest przyjacielem na całe życie. SIŁA DWÓCH SERC.

eee na 10-12 lat ,tyle ile bateryjki starczy

pzdr Tichy

29. Data: 2003-01-01 22:33:56

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> eee na 10-12 lat ,tyle ile bateryjki starczy
>
> pzdr Tichy

Zman takich co i 16 ciągną i ciągną. Później wymieni się i następne kilka-
lub naście latek.

Szanna

30. Data: 2003-01-01 22:49:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam bratnią duszę w walce ze ściemniaczami.

Przepraszam. Nie chciałam walczyć, ale z przyczyn oczywistych temat mnie
zainteresował.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl