Re: Suplementacja dużymi dawkami jodu

From: "tomek wilicki" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Suplementacja dużymi dawkami jodu
Date: Sun, 29 Nov 2009 19:13:06 +0000 (UTC)

=radek= <j...@t...pl> napisał(a):

> Dokładnie tak, alkohol etylowy w którym jest rozpuszczony jod, nawet przy
> stężeniu 90% (tak jak w jodynie) ma gęstość mniejszą, niz woda, nie mówiąc
> o napieciu powierzchniowym, istotnie decydującym (oprócz końcówki
> kroplomierza) o wielkości kropli.
> Stąd farmaceuci zakładają, że kropla alk. etylowego 96% ma 15 mg, a kropla
> wody może mieć od 50 do chyba nawet 100 mg.
>
> Poza tym trochę nonszalancko podchodzisz do problemu stosując "krople" jako
> miarodajny wyznacznik dawki. Jeszcze żonglując jakimiś powymyślanymi na
> [...]

Prawdę mówiąc, gdyby mi zależało na dokładności, po prostu kupiłbym albo płyn
Lugola, albo nawet czysty jodek potasu, zrobił samemu roztwór i odmierzał za
pomocą pipety - za grosze można na allegro kupić. Tyle, że w tym przypadku
naprawdę nie ma wielkiego znaczenia, jeśli pomylę się nawet 10 krotnie,
obojętnie w którą stronę. Jeśli ktoś będzie chciał mnie naśladować, to i tak
będzie to pewnie robił za pomocą "kropli jodyny".

A ilość jodu w 1 kropli jodyny wziąłem z jakiejś strony internetowej na której
są "eksperci" zajmujący się takimi rzeczami (w sensie eksperci w cudzysłowie,
kolesie od medycyny naturalnej), najwidoczniej zrobili ten sam błąd co ja -
posługiwali się kroplą metryczną zamiast faktycznej objętości kropli niemal
czystego alkoholu. Swoją drogą, z dozownika jodyny wypada faktycznie o wiele
mniejsza kropla niż z dozowników do wody.

Jak już się szczegółów czepiamy - 1 mililitr jodyny powinien ważyć sporo
więcej niż 1 mililitr alkoholu.

No i ciekawe jest to, że taka mikroilość jodu wywołała reakcję - pomimo tego,
że wcześniej brałem o WIELE większe ilości jodu z preparatu "kelp", bez
żadnych sensacji, co nie najlepiej świadczy o tym preparacie. No i fakt, że
wyskoczyły objawy lekkiego zatrucia bromem, co może wskazywać na prawdziwość
teorii o wypłukiwaniu z organizmu bromu przez jod.