Suszone pomidory

11. Data: 2008-05-13 19:36:16

Temat: Re: Suszone pomidory
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 May 2008 21:23:00 +0200, mirzan napisał(a):

> W tej chwili mam jeden dziwaczny pomidorek,owoc ma być omszony.

Skąd go masz? Ciekawe. Nie wiesz, co to za odmiana?

> Narazie liście
> są omszone, kwiatu jeszcze nie ma.

> Czy któryś z tych amerykańskich pomidorków jest całkowicie odporny na zarazę?

Ponieważ wcale nie robię oprysków w tunelu, więc mogę powiedzieć z
obserwacji, że całkowicie to chyba żaden nie jest, ale np. Goldie i Howard
German oraz Marzano, akurat te, które wymieniłam, nie padły u mnie aż do
końca wegetacji, podczas gdy inne pomidory (polskie odmiany) pod koniec
sezonu miały już spore objawy. A na te amerykańskie zaraza z polskich jakoś
wcale ale to wcale się nie przeniosła, dopiero niskie temperatury dały radę
wszystkim równo i ostatecznie. Powiedziałabym, że szczególnie Goldie są
ekstraodporne, ani śladu zarazy, do końca miały przepiękne owoce na
zdrowych krzakach, może trochę mniejsze i mniej kształtne niż na początku
owocowania, ale to normalne pod koniec sezonu. Polecam wszystkie trzy ww
odmiany.

> Chodzi mi o normalne rozmiary owocu, bo drobne są odporne.
> Już się moczą,jutro będą wysiane.

Ja kiełkuję nasiona (na spodeczku pod serwetką jak pisałam) przed wysiewem,
to znacznie przyspiesza sprawę, bo mogę wtedy wybrać pęsetą do siewu tylko
te prawidłowo skiełkowane i posiac od razu do doniczek 10x10 cm. Oszczedza
to pracy przy pikowaniu, miejsce oraz podłoże.

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

12. Data: 2008-05-13 19:53:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd go masz? Ciekawe. Nie wiesz, co to za odmiana?

Mam go od jednego znajomego z Lublina, który ma rodzinę w botaniku,
a pomidor nazwał kosmaty.Miałem od niego pomidor ludożerców, kangurze
jabłko, dwa lata temu miałem Solanum mammosum,pomidor cyckowaty,w gruncie
siały mi się Solanum sissimbrifolium.Pepina też przerabiałem. Po niedzielnym
programie o pepino, w poniedziałek rano byłem w Warszawie na Nowoursynowskiej
a we wtorek już rosło u mnie siedem różnych pepino.
A najczęściej i tak używam nalewkę z datury.Tytoniu nie palę.
Pozdrawiam.Mirzan

13. Data: 2008-05-13 20:35:27

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" żywcem wycięty z mojej lyteratury ;-)

> a we wtorek już rosło u mnie siedem różnych pepino.
> A najczęściej i tak używam nalewkę z datury.

To ci dopiero numer! Jedna z moich sajensfiksji zapodaje:

Niezbędnik wiejskiego jebaki: tanie wino i pepino;-)

Pozdrawiam Johnny
http://www.johnny.civ.pl/sajensm.htm (6 od góry;-)

14. Data: 2008-05-13 21:01:25

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od dwóch lat je kupuję:
> http://www.tomatogrowers.com/
> naprawdę niedrogo. Za nasiona 8 odmian po 30 szt każdej wraz z przesyłką
> płacę ok. 80 zł zależnie od kursu dolara, placąc kartą kredytową.
>
> Polecam szczególnie odmianę Goldie (niskie krzaki, ogromne, pomarańczowe
> owoce, wspaniały smak) oraz Howard German (duże czerwone owoce, słodkie,
> kształt bardzo wydłużony, spiczasto, ostro zakończone, jak podłużna
> papryka, świetne) oraz "San Marzano" (czerwoniutkie, esencjonalny smak,
> słodziuchne, świetne na sosy i nie tylko, w kształcie śliwki, niewielkie).

Może po zebraniu Twoich nasion udostępniłabyś je w "Banku nasion" TaBazy ?
Choćby i po rozszczepieniu cech rodzicielskich heterozyn ;)

--

Pozdrawiam!
piotrh :)

15. Data: 2008-05-13 22:08:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 May 2008 23:01:25 +0200, piotrh napisał(a):

> Może po zebraniu Twoich nasion udostępniłabyś je w "Banku nasion" TaBazy ?
> Choćby i po rozszczepieniu cech rodzicielskich heterozyn ;)

Bardzo chętnie, ale po pierwsze nie wiem, jak się to robi (tj. udostępnia w
TaBazie)? A po drugie - mam w tunelu w sumie 10 odmian pomidorów, więc nie
ręczę za to, co wyrośnie z nasion zebranych z takiej bogatej w odmiany
populacji, po tym jak sobie moje pszczoły po kwiatach pohasają. Ale
oczywiście bardzo chętnie udostępnię. Proszę o instrukcję, jak to zrobić.

16. Data: 2008-05-13 22:28:19

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> TaBazie)? A po drugie - mam w tunelu w sumie 10 odmian pomidorów, więc nie
> ręczę za to, co wyrośnie z nasion zebranych z takiej bogatej w odmiany

No taak.. rozpędziłem się :)
W Ta Bazie ( http://tabaza.info/index.php ) już nie ma wydzielonego Banku,
pozostały tylko kontakty między uzytkownikami i ogłoszenia... No i o odmiany
w pomidorach trudno, jak piszesz. To nie kwiaty różnych gatunków ;) Szkoda
:)

--

Pozdrawiam!
piotrh :)

17. Data: 2008-05-13 22:31:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 May 2008 00:28:19 +0200, piotrh napisał(a):

> [...]
> w pomidorach trudno, jak piszesz. To nie kwiaty różnych gatunków ;) Szkoda

Chętnie udostępnię zebrane nasiona chętnym, ogłoszę. Z czystością odmiany
jak pisałam, może być kłopot.
Ale jeśli będę znowu zamawiać nasiona, zawiadomię odpowiednio wcześniej,
może ktoś chętny się przyłączy, można poza tym podzielić dodatkowe (poza
moim) opakowanie (najmniejsza ilość w op. to 30 sztuk czy jakoś tak) między
kilka osób, bo nie każdy potrzebuje az tyle nasion. Wysyłka tak czy inaczej
kosztuje tyle samo, 25 zł chyba, a skoro będę i tak zamawiać, to nie ma
sensu kosztów wysyłki dzielić między chętnych - będzie jeszcze taniej dla
nich.

18. Data: 2008-05-13 22:40:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 May 2008 00:40:34 +0200, piotrh napisał(a):

> No to do zimy/wiosny najbliższej ? :) :) :)

OK, myślę, że do zimy, około połowy grudnia, na wszelki wypadek przypomnij
się na priv wcześniej :-)

19. Data: 2008-05-13 22:40:34

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2008-05-14 04:24:53

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 21:53, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> A najczęściej i tak używam nalewkę z datury.Tytoniu nie palę.
> Pozdrawiam.Mirzan

Witaj
Nalewasz na bolące miejsce czy wewnętrznie? :-P))
Niedługo będą jaskry kwitły na podmokłych łąkach - zbierać kwiaty i
kawałek łodygi na której wyrosły i zalać spirtem. Doskonała nalewka na
bóle różnego rodzaju - po pomarowaniu bolacego miejsca tłuszczem
(najlepszy Linomag) lekko posmarować zmoczonym w nalewce wacikiem
(rękawice i pinceta), nie wcierać. UWAŻAĆ NA OCZY !!!
Stosować z umiarem, gdyż w wyniku nadmiernego użycia może nastąpić
martwica tkanek - jak po kontakcie z pewną australijską ośmiornicą.

Podlewanie roślinek dookoła płotu
borówka wysoka - żółknące liście
Mrowki
Kwaśna ziemia pod trawnikiem.