Re: Świadomość i Model Standardowy.

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Świadomość i Model Standardowy.
Date: Sat, 18 Nov 2017 22:32:53 +0100
<ounagm$u84$1@node1.news.atman.pl> <ouncdi$oej$1@usenet.news.interia.pl>
<ouncqd$1ij$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<9...@g...com>
<5a100aa3$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<oup8bm$ql8$1@node1.news.atman.pl>
<5a104488$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<oupjqb$6b1$1@node1.news.atman.pl>
<5a1091e4$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>

WM pisze:

> Mówimy o takiej, czy innej interpretacji rzeczywistości. Błędna
> interpretacja rzeczywistości prowadzi czasem do lepszego skutku, niż
> interpretacja właściwa. Kolumb szukał drogi do Indii, a odkrył
> Amerykę. Alchemik szukał transmutacji złota, a odkrył tajemnicę
> porcelany. Życie staje się ciekawsze, gdy będzie zawierać elementy
> irracjonalne. Bez pasji stajemy się egzystencjalni jak w tej
> piosence: https://youtu.be/ZOkhslPrNPs

W pełni zgadzam się ze stwierdzeniem, że nawet z błędnej interpretacji
zjawiska można wysnuć poprawne rozwiązanie problemu ponieważ sam tego
doświadczyłem. Ale ostatecznie każda interpretacja rzeczywistości musi
prowadzić do wspólnej konkluzji; w przeciwnym wypadku wyprowadzone
wnioski (prawdy) będą prawdami pozornymi gdyż ich rezultatem będzie
walka o uznanie jednej z nich za prawdę obiektywną i ostateczną. Prawda
obiektywna musi jednoczyć a nie wywoływać kolejnych sporów.

> Bez wymiany pokoleń, co pewnie kiedyś nastąpi, będzie stagnacja.
> Ludzie przestaną się starzeć, ale również rozmnażać, z braku
> miejsca.

Nie wiesz jak będzie bez konieczności wymiany pokoleń gdyż jako jedna z
form Bytu nie doświadczyliśmy tego. Według mnie rozwój i intensyfikacja
życia duchowego zapewnią iż nie będziemy się nudzić czego Ty się tak
bardzo obawiasz. Zwróć również uwagę na to, że prokreacja służy nie
dzieciom lecz rodzicom gdyż potomstwo służy im do odbudowywania
utraconego poczucia własnej wartości. I rodzice czynią to bezpardonowo
na grzbietach swoich dzieci. To jest wykorzystywanie dzieci przez
rodziców a głównymi oprawcami są matki, mamuśki, które są rzekomo tak
bardzo przez dzieci uwielbiane i kochane, i które rzekomo kochają dzieci
bezinteresownie.

> Nie wpatrywać się w siebie egoistycznie, tylko robić coś dla innych z
> dobrego serca, dla własnej satysfakcji, a nie dla oczekiwanej sławy.

Już samo stwierdzenie "dla własnej satysfakcji" wskazuje na to, że nie
wiesz o czym mówisz. Stwierdzenie to mówi, że nie dostrzegasz tego iż
tzw. "własna satysfakcja" to nic innego jak reperowanie dziur we własnej
psychice wywołanych przez brak poczucia własnej wartości.

> Doświadczenie uczy, że walka o pokój jest częstym sposobem na
> manipulowanie ludźmi. Piękne hasła są reklamą dla przyciągania
> zwolenników, ale o tym co jest wypaczeniem, co nie decydują potem
> rządzący w myśl zasady: "Wypaczenia tak, a czysta idea już nie, bo
> jest utopijna"

No właśnie. Spójrz na moją ideę. Rządzący zgadzają się z hasłem:
"eliminujmy przemoc" ale gdy dochodzi do pytania: "czy akceptujesz
sposób w jaki ta przemoc ma być wyeliminowana" to okazuje się, że trochę
przemocy nie zaszkodzi, byle tylko nie wdrożyć radykalnej metody
wychowawczej, która doprowadzi do zrównania wszystkich i zbudowania
społeczeństwa egalitarnego. Wówczas takie społeczeństwo zostaje uznane
za... chore.:)

> Zawiść i zazdrość zawsze była i będzie zarzewiem konfliktu. Ludzie
> nigdy nie będą jednakowi i zawsze będą częściej popierać swoich, a
> nie tych co się lepiej nadają na dane stanowisko.

Zawiść jest skutkiem ubocznym nierówności między synem i ojcem oraz
matką i córką. To wskazane przez mnie nierówności i wywołane przez nie
kompleksy Edypa/Elektry skutkujące brakiem poczucia własnej wartości są
przyczyną wszelkich konfliktów i innych patologicznych zjawisk im
towarzyszących.

> WM

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net