Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Systemu cień - dwa słowa jeszcze dla tych w cieniu Re: Systemu cień - dwa słowa jeszcze dla tych w cieniu

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Systemu cień - dwa słowa jeszcze dla tych w cieniu

« poprzedni post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!y17g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: Tomek <t...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Systemu cień - dwa słowa jeszcze dla tych w cieniu
Date: Thu, 11 Mar 2010 13:06:57 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 130
Message-ID: <3...@y...googlegroups.com>
References: <3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.199.192.91
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1268341618 459 127.0.0.1 (11 Mar 2010 21:06:58 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 21:06:58 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: y17g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=213.199.192.91;
posting-account=Xt58DwoAAAAhK-Kv9kXjh4B4-arL_79E
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8)
Gecko/20100202 Firefox/3.5.8,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:200766 pl.sci.psychologia:521768
Ukryj nagłówki

On 10 Mar, 18:58, "AW" <o...@h...com> wrote:
> Jeśli swoje przekonania o rzeczywistości bazujesz ostatecznie na własnych
> doświadczeniach to można rzec, że widzisz świat własnymi oczyma. Dokonujesz
> własnych ocen i wolnych wyborów.  W ten sposób dążysz do ideału, zmieniając
> świat i samego siebie zgodnie z własnymi wewnętrznymi kryteriami.
>
> Jeśli zaś ostatecznie uznajesz 'święte prawdy', które ci wtłaczają do głowy
> Wielcy Kapłani Kolektywu, to nie jesteś niczym więcej jak śrubką w maszynie. Oni
> decydują kim masz być a ty dostosowujesz się, widząc świat oraz siebie poprzez
> pryzmat ich określeń.  Nie dziw się, że będziesz przez nich deprymowany,
> umniejszany i stopniowo spychany coraz to bardziej na margines.  Równanie jest
> tu bardzo proste:  albo ty albo oni.  
>
> I nie wynika z tego nic wspólnego z izolacją.  Jako niezależny podmiot możesz
> się z powodzeniem obracać się wśród innych, dla których prędko staniesz sie
> liderem.  Twoja wizja oraz poleganie na własnym rozeznaniu spowoduje, że stado
> ślepców będzie lgnąć ku tobie.
>
> Możesz też współpracować bez przeszkód z innymi i wspólnie wznosić domy, mosty,
> pałace.  Z tym, że współpraca będzie się opierać na obopólnej zgodzie i
> zrozumieniu wspólnych interesów, nie zaś pod dyktando, tak jak ma to miejsce
> wśród was upadłych.
>
> Świat jest jeden, i mimo indywidualnych różnic, ludzka natura też jest jedna.
> Dlatego Niezależne Podmioty, a więc ludzie potrafiący widzieć świat w
> odniesieniu do własnych wewnętrznych kryteriów, też odnajdują wspólną
> płaszczyznę, tyle że w sposób spontaniczny, bez przymusu.  
>
> Kolektyw Niezależnych Podmiotów służy Podmiotom, zaś kolektyw upadłych ślepców,
> ślepców dominuje.  Proste.  Są jeszcze pytania?
>
> AW
>
> .
>
> "AW" <o...@h...com> wrote in message
>
> news:3461.000005ba.4b96cce7@newsgate.onet.pl...
>
>
>
> > Człowiek przychodzi na świat tak wyekwipowany przez naturę, aby stworzyć sobie
> > własne odzwierciedlenie rzeczywistości, w odniesieniu do siebie samego.  
>
> > Dlatego ostatecznie liczy się dlań jego własny odbiór wymowy świata,
> > przejawiający się w ramach posiadanego przezeń aparatu poznawczego.
>
> > Jest to jak najbardziej w porządku, bo jedynie tak zorientowana istota jest w
> > stanie dokonywać niezależne oceny, wyrażać niezawisłe sądy i ustosunkowywać
> > się w sposób naturalny do przejawów rzeczywistości.
>
> > Jednakże,  powstały na przestrzeni dziejów kolektyw (cywilizacja), odmawia
> > jednostkom niezawisłej interpretacji świata i narzuca im zbiór
> > niekwestionowanych dogmatów, w świetle których mają ujmować rzeczywistość.
>
> > Przyswajając dogmaty narzucone, a więc nie wynikające bezpośrednio z własnych
> > doznań i doświadczeń, jednostki dokonują samonegacji na rzecz kolektywu,
> > który w ten sposób utwierdza własną zasadność i dokonuje ich kosztem
> > samoafirmacji.
>
> > Jednakże, nieskończonej rzeczywistości w sposób całościowy  i obiektywny
> > określić się nie da i tak.  Kolektywna interpretacja bytu jest ostatecznie
> > równie subiektywna, wybiórcza, arbitralna i niepełna jak i wszelkie
> > indywidualne interpretacje.
>
> > To fakt, że hołdowanie ustanowionym poprzez kolektyw zasadom ułatwia nam
> > funkcjonowanie wewnątrz kokonu cywilizacji pod praktycznymi względami.
> > Niemniej, odbywa się to za cenę porażenia naszej niezależnej relacji z szerszą
> > rzeczywistością.
>
> > Przechwytując i uziemiając nasze indywidualne relacje ze WSZECHBYTEM, lokalnie
> > dominujący nas kolektyw odczłowiecza nas i ubezwłasnowolnia.  Utrąca w ten
> > sposób wagę naszego poznania i naszych wewnętrznych doznań.  Odmawia nam
> > podmiotowości oraz redukuje do rangi przedmiotów.
>
> > AW
>
> > .
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

AWciaczku, a Ty kiedy przestaniesz się bawić w Harrego Pottera i
przestaniesz potrząsać tą swoją filozoficzną miotłą?

Zostaw w cholerę tę swoją "magię" i zacznij do rzeczy:

http://www.youtube.com/watch?v=mpJcn0Otk7I

"Your prejudice is your bias."

-- Bertie

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6