Szafa Komandor. Ale jaka?

1. Data: 2005-05-20 09:15:40

Temat: Szafa Komandor. Ale jaka?
Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zgryz czy wybrac szafe z drzwiami przesuwanymi Stal Lux czy Aluminium?
W alumioniowych podoba mi sie to ze wozki sa wewnatrz ramiakow, ale podnosi
to cene szafy o jakies 30% wzgledem rozwiazania stalowego. Czy ktos ma
jakies
doswiadczenia w tej materii i moglby mi pomoc podjac decyzje?

TB

2. Data: 2005-05-20 09:59:23

Temat: Re: Szafa Komandor. Ale jaka?
Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> napisał w wiadomości
> Mam zgryz czy wybrac szafe z drzwiami przesuwanymi Stal Lux czy

Witam:)niedawno stałam,przed tym samym wyborem i po długiej dyskusji w
salonie dowiedziałąm się,że aluminium jest stosowane najczęściej przy
montażu drzwi przesuwanych między pomieszczeniami (pokój /pokój lub
inne)natomiast stal lux w 99% w szafach wnękowych -eliminując przypadki
indywidualnego wyboru kupującego...dzieje się tak dlatego,że jeśli
oddzielasz dwa pomieszczenia od siebie to fajnie i estetycznie wyglądają
drzwi ,które są takie same z jednej i drugiej strony-mechanim wózkowy w
środku,natomiast w szafach wnękowych nie ma to aż tak wielkiego
znaczenia,ponieważ wszystko jest schowane w środku,poza tym łatwiej się
demontuje tafle drzwi jeśli masz do nich bezpośredni dostęp:)
pozdrawiam
ania

3. Data: 2005-05-20 10:23:43

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 20-05-2005 11:15:40 niejaki BOB napisał:
> [...]
> jakies
> doswiadczenia w tej materii i moglby mi pomoc podjac decyzje?

ja mam komandora w aluminium - szafa jest (już) ok - ale nie polecam tej
firmy - odwalili babola i dopiero pismo do prezesa firmy pomogło żeby
łaskawie uznali reklamacje

--
P0zdrawiam
p0li

4. Data: 2005-05-20 13:03:03

Od: Seba <s...@g...plITOTEZ> szukaj wiadomości tego autora

BOB napisał(a):
> [...]
> jakies
> doswiadczenia w tej materii i moglby mi pomoc podjac decyzje?

Ja na Twoim miejscu zdecydowłabym się na profil aluminiowy.
Po pierwsze cechuje go większa sztywność (chociaż nie wiem jaką
szerokość będą miały Twoje skrzydła drzwiowe), troszeczkę lepsze
mechanizmy jezdne, IMO trochę lepsza estetyka (chciaż w przypadku
wypełnień szklanych może być widać łączenie uczszczelki, co nie
występuje w przypadku profili stalowych), oraz ogólnie lepsza precyzja
wykonania, która potem (zazwyczaj)odwdzięcza się lepszym komfortem
użytkowania.

Sebastian S.

5. Data: 2005-05-20 13:12:51

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 May 2005 15:03:03 +0200
Seba <s...@g...plITOTEZ> wrote:

> Ja na Twoim miejscu zdecydowłabym się na profil aluminiowy.
> Po pierwsze cechuje go większa sztywność

wlasnie kurcze ktos mi to moze wytlumaczyc?
aluminium przeciez jest bardziej miekkie do stali - wiec jak
toto moze byc sztywne

Sierp

6. Data: 2005-05-20 13:16:13

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wrote:

> wlasnie kurcze ktos mi to moze wytlumaczyc?
> aluminium przeciez jest bardziej miekkie do stali - wiec jak
> toto moze byc sztywne

Grubsza ścianka profilu i fakt, że stalowy profil jest otwarty (gięta
balcha) a alu - zamknięty (dolewany profil z zamkniętą komorą)

Ja powiem tak; do drzwi drewnianych - bez znaczenia. Do luster - tylko alu
(więcej sprzątania jak nie wytrzyma no i decha nie pęka na takie ładne
ostrza wbijające się w otwierającego) :->

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

7. Data: 2005-05-20 13:27:19

Od: Seba <s...@g...plITOTEZ> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> wlasnie kurcze ktos mi to moze wytlumaczyc?
> aluminium przeciez jest bardziej miekkie do stali - wiec jak
> toto moze byc sztywne

Sztywność jest znacznie większa, ponieważ ramy (zarówno pionowe jak i
poziome) są ze soba skręcone (poniekąd wymusza to system jezdny). W
systemach stalowych ramy są powkładane "na ścisk" w materiał
wypełniający, a jedynymi elementami spajającymi je są mechanizmy jezdne
(poprzez przykręcenie ich do ram zapobiega się "rozsuwaniu sie ram na
zewnątrz).

Sebastian S.

8. Data: 2005-05-20 13:30:51

Od: Seba <s...@g...plITOTEZ> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kwiatkowski napisał(a):

> Ja powiem tak; do drzwi drewnianych - bez znaczenia. Do luster - tylko alu
> (więcej sprzątania jak nie wytrzyma no i decha nie pęka na takie ładne
> ostrza wbijające się w otwierającego) :->

Nieprawda. Nie mam takiego prostego podziału.
Wytrzymałość luster jest naprawdę duża, ponieważ są klejone od tyłu
folią (zazwyczaj "na gorąco") - zachowują się jak przednia szyba w
samochodzie.

Sebastian S.

9. Data: 2005-05-20 13:38:02

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Seba wrote:

> Nieprawda. Nie mam takiego prostego podziału.
> Wytrzymałość luster jest naprawdę duża, ponieważ są klejone od tyłu
> folią (zazwyczaj "na gorąco") - zachowują się jak przednia szyba w
> samochodzie.

Błąd w założeniach - Ty mówisz o dobrych lustrach - ja o tanich ;)
A poważnie - u mnie lustra są foliowanie; a dodatkowo podklejone są pilśnią.
Mam szafę wysoką na 3m więc ryzykować nie będę ;)
Natomiast co są w stanie zamontować "fachowcy" - tego nie wie nikt; więc
lepiej na zimne dmuchać...

I jeszcze jedno; stalowe profile są mało odporne na uszkodzenia mechaniczne;
są lakierowane bądź oklejane plastikiem. Alu są anodyzowane; tak więc sa
bardziej odporne na zarysowania (twardsze powierzchniowo) i dodatkowo ew.
rysa jest mniej widoczna.

10. Data: 2005-05-20 13:54:37

Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardziej odporne na zarysowania (twardsze powierzchniowo) i dodatkowo ew.

Czyli podsumuwujac sugerujecie odzalowac kilkaset zl wiecej i wziac
aluminium?

TB

Kuchnia z płytą gazową do 2.000 PLN - zabudowa.
kolory stolarki, plastików ?
Dulux Kuchnia i Łazienka
Jak dobrac kolor rolet do wnetrza?
okap szufladowy czy nie?