okap szufladowy czy nie?

1. Data: 2005-05-19 06:35:09

Temat: okap szufladowy czy nie?
Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki problem: musze wybrac okap do kuchni. Stanelo na tym, ze ma byc
wbudowany. Widze, ze mozna kupic wbudowany szufladowy lub "nieszufladowy". Przy
czym ten drugi moze miec glebokoc maksymalnie taka jak szafka nad kuchnia. I tu
mam do Was pytanie: czy oplaca sie wogole interesowac takim okapem, ktorego nie
da sie rozlozyc nad caloscia kuchni (u nas elektrycznej)? Jakie sa za i przeciw
tych dwoch rozwiazan? Nie ukrywam ze korci mnie kupno okapu "nieszufladowego" ze
wzgledu na znacznie nizsza cene. Ze pewnych wzgledow nie bardzo pasuje nam
wstawienie okapu tradycyjnego.

Pozdrawiam
the.one

2. Data: 2005-05-19 08:10:20

Temat: Re: okap szufladowy czy nie?
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
> okapem, ktorego nie
> da sie rozlozyc nad caloscia kuchni (u nas elektrycznej)?
A taki?
http://tinyurl.com/ccmbf

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

3. Data: 2005-05-19 08:45:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> "nieszufladowego" ze
> wzgledu na znacznie nizsza cene. Ze pewnych wzgledow nie bardzo

Wydaje mi się (!), że taki nieswzufladowy będzie cokolwiek dawał tylko
wtedy, gdy będzie włączony na dość mocny ciąg, podczas gdy ten
szufladowy przy niezbyt intensywnym gotowaniu daje sporo nawet bez
włączania wiatraka, jedynie przy rozłożeniu i naturalnym ciągu z
kanału (oczywiście jeśli do kanału zostanie podłączony).
Nieszufladowego bym chyba nie brał...

J.

4. Data: 2005-05-19 09:02:54

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A taki?
> http://tinyurl.com/ccmbf

Patrze, patrze i nadal nie rozumiem jak to dziala... Ale widze ze ten okap ma
wymiary 60x60cm a tego chcialbym uniknac. Mamy mala kuchnie i szkoda mi miejsca
na wielki okap (a jeszcze bardziej mojej glowy ktora juz kilka razy ucierpiala w
tego powodu ;-)

the.one

5. Data: 2005-05-19 09:06:06

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> włączania wiatraka, jedynie przy rozłożeniu i naturalnym ciągu z
> kanału (oczywiście jeśli do kanału zostanie podłączony).

Oczywiscie do kanalu bedzie to podlaczone. Zauwazylem ze te nieszufladowe maja
calkiem duza wydajnosc 450-550 m3/h w stosunku do tradycyjnych (100-200 m3/h).
Moze wlasnie dlatego, ze maja byc przez caly czas pracy wlaczone?

the.one

6. Data: 2005-05-19 09:21:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (100-200 m3/h).
> Moze wlasnie dlatego, ze maja byc przez caly czas pracy wlaczone?

To tym bardziej chyba bym dziękował. Duża wydajność = duży hałas.
Zwłaszcza jeśli (jak sam piszesz) one są tańsze. Obawiam się, że w
tańszych okapach będą też tańsze wiatraki z tańszymi łożyskami...

J.

7. Data: 2005-05-19 09:49:22

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkoda mi miejsca
> na wielki okap (a jeszcze bardziej mojej glowy ktora juz kilka

W stanie zamkniętym wygląda jak normalna szafka. Po otwarciu
(odchyleniu dołu) włącza się wyciąg, a sięga nad całą kuchenkę.
Taki jakby szufladowy, ale inny.

8. Data: 2005-05-19 09:56:50

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <i...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:d6hnf5$ksa$1@inews.gazeta.pl...
> Po otwarciu (odchyleniu dołu) włącza się wyciąg,
Autopoprawka. Tem model można włączyć także w pozycji
"zamkniętej".
A dokładniejszy rysunek znajdziesz tu:
http://www.topmarket.pl/okapy_kuchenne/WHIRLPOOL_AKB
_063_WH.php

9. Data: 2005-05-19 15:39:33

Od: "Michal" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tym bardziej chyba bym dziękował. Duża wydajność = duży hałas.
> Zwłaszcza jeśli (jak sam piszesz) one są tańsze. Obawiam się, że w
> tańszych okapach będą też tańsze wiatraki z tańszymi łożyskami...

Prawda ze duza wydajnosc=duzy halas. tylko wez pod uwage, ze gdy ten slaby
bedzie "grzal" na maksa
to ten mocny bedzie pykal na luzie i przy tym samym ciagu bedzie 3 razy
bardziej cichy.

Ja mam okap Candy wysuwany - normalnie to pasek pod szafkami, mozna go
wysunac na ok 20cm i automatycznie wlacza sie wyciag. ma moc 550m3/h

http://okapy.candy.pl/produkt/90

nie sugeruj sie cena na stronie, ja go kupilem za 499 ;)

nie sadze abym musial uzywac go na max obrotach... ale jak bedziesz smazyc
rybke to szybko docenisz duza moc ;)

Michal

10. Data: 2005-05-20 10:11:14

Od: "ytorkin [wawa]" <a...@d...people.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal po głębszej zadumie, wystukał/a cichutko co następuje:

> nie sadze abym musial uzywac go na max obrotach... ale jak bedziesz
> smazyc rybke to szybko docenisz duza moc ;)

Tak już poza tematem, jak rybka jest świeża to dużej mocy nie trzeba;)

Arek

Opinie dla zmywarki Siemens SE64M350 (pelna zabudowa).
Baterie nawannowe i umywalkowe
Gładz gipsowa
drzwi antywłamaniowe a zawiasy ?
Wybuchająca żarówka