Szafki narozne stojace - czy praktyczne ?

1. Data: 2011-05-16 16:36:48

Temat: Szafki narozne stojace - czy praktyczne ?
Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dramatycznie brakuje nam w kuchni miejsca głównie na sprzęt AGD.
Niemal jedyne rozwiązanie to wstawienie zamiast szafki 60 cm -> szafki
narożnej 120 cm.
Tylko nie mam przekonania co do dostawania się do tej narożnej szafki,
ewentualnej "karuzeli" (strata pojemności!) itp.
No i jeszcze kombinowanie z blatem (listwa łączeniowa lub coś w tym stylu).
Kto z Was użytkuje szafki narożne stojące (IKEA konkretnie) i
poradzi/doradzi/odradzi?
Dla porównania:
Z szafki naroznej wiszacej jestem nawet zadowolony, ale to inna konstrukcja,
bo drzwiczki są skośne pod kątem 45 stopni, na mniej używane rzeczy da się
wytrzymać, za to jest bardzo pojemna (wisząca 60x60x92 cm cm to kawał szafki).
THX

2. Data: 2011-05-16 18:58:13

Temat: Re: Szafki narozne stojace - czy praktyczne ?
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 18:36, THX pisze:
> [...]
> wytrzymać, za to jest bardzo pojemna (wisząca 60x60x92 cm cm to kawał szafki).

Daj sobie siana z tymi szafkami co maja w środku karuzelę (czysta strata
miejsca w szafce - ok 50% powierzchni będzie niewykorzystane).
Najlepszym rozwiązaniem jeśli chcesz konkretnie szafki z Ikei, to kupić
szafkę narożną np taki model 398.542.48 (są lewe i prawe) i do tego ze
zwykłą pólka a nie z tą wysuwaną. Zaletą takiego rozwiązania jest masa
miejsca na różne rupiecie, wadą że nieraz trzeba będzie trochę mocniej
się pochylić aby coś sięgnąć ale coś za coś. Jak masz parę groszy zbędne
to możesz pomyśleć nad tym http://tiny.pl/hfgbs lub systemach koszy
cargo do szafek narożnych ale ta cena ...
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2011-05-16 19:55:52

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

THX wrote:
> [...]
> konstrukcja, bo drzwiczki są skośne pod kątem 45 stopni, na mniej
> używane rzeczy da się wytrzymać, za to jest bardzo pojemna (wisząca

mam narożną z kręciołem i jest ok. służy na gary, dałem oświetlenie diodowe
z wyłacznikiem automatycznym i jest gites :)

4. Data: 2011-05-16 20:00:00

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo wrote:

> Daj sobie siana z tymi szafkami co maja w środku karuzelę (czysta
> strata miejsca w szafce - ok 50% powierzchni będzie niewykorzystane).

ja jednak wolę mieć łatwy dostęp nawet kosztem straty przestrzeni...

no i nie 50% tylko 27% :)

5. Data: 2011-05-17 06:25:56

Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za link.
Korpus szafki z nogami już mam, model sprzed kilku lat numeru nie pamiętam,
ale bardzo podobny do tego co podajesz (zamiast białej płyty jest gruby
środkowy dziurkowany słupek do przykręcenia zawiasów).
No i właśnie myślałem o takiej wielkiej półce, tylko nie wiedziałem, czy ten
gruby słupek nie przeszkodzi.
Ale jeśli półka będzie nieco cofnięta i da sie kupić oddzielnie, to by
pasowało, sięgnięcie głeboko po jakiś robot rzadziej używany da się przeżyć :-
)
Karuzeli nie mógłbym otworzyć o 180 stopni, co najwyżej o 90 stopni, co
podważa sens jej stosowania, bo do połowy i tak dostęp byłby beznadziejny.
No i to jednak strata "pakowalności" by była.

Tak patrząc na tę szafkę przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł, właściwie to
go niniejszym opatentowuję:
Podnoszony blat i dostęp do rzeczy w szafce jak do zamrażarki skrzyniowej :-)

-----
> Najlepszym rozwiazaniem jesli chcesz konkretnie szafki z Ikei, to kupic
szafke narozna np taki model 398.542.48 i do tego ze zwykla polka a nie z ta
wysuwana.

6. Data: 2011-05-17 08:27:50

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 08:25, THX pisze:

> Tak patrząc na tę szafkę przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł, właściwie to
> go niniejszym opatentowuję:
> Podnoszony blat i dostęp do rzeczy w szafce jak do zamrażarki skrzyniowej :-)

Tylko dla odmiany będziesz musiał się mocno schylać no i jak się
dostaniesz do dolnych części szafki jak w połowie będziesz miał w środku
półkę? Tak pomysł całkiem ok.
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

7. Data: 2011-05-17 11:15:39

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 18:36, THX pisze:
> Dramatycznie brakuje nam w kuchni miejsca głównie na sprzęt AGD.
> Niemal jedyne rozwiązanie to wstawienie zamiast szafki 60 cm -> szafki
> narożnej 120 cm.

Są rozwiązania w których w takiej szafce masz 2 prostokątne kosze i
system wysuwania taki że oba wyjeżdżają na zewnątrz.

Tu akurat wyjeżdża 1:

http://www.youtube.com/watch?v=MYQTPGYiJEE

ale jak poszukasz pod hasłem magic cargo to powinno się pokazać jeszcze
kilka lepszych patentów.

KJ

8. Data: 2011-05-17 11:17:37

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Tu wysuwają sie oba:

http://allegro.onet.pl/kosz-cargo-magic-corner-comfo
rt-800-srebro-tanio-i1585371054.html

KJ

9. Data: 2011-05-17 11:33:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 May 2011 13:17:37 +0200, KJ Siła Słów napisał(a):

> Tu wysuwają sie oba:
>
> http://allegro.onet.pl/kosz-cargo-magic-corner-comfo
rt-800-srebro-tanio-i1585371054.html

> KJ

Z naciskiem na to "tanio" w linku :-PPP

PS. Cena z sufitu po prostu.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

10. Data: 2011-05-17 16:31:54

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 13:33, Ikselka pisze:

> Z naciskiem na to "tanio" w linku :-PPP

Bo tam jest moje 20% za podesłanie linku na grupę :-)

Ale popatrz tak, 2 rogi kuchni, w każdym powiedzmy 70x50 cm miejsca na
szafke to w sumie 0,7 metra kwadratowego domu.
Przy cenie za m kw. domu powiedzmy 3 tys PLN to miejsce pod blatem
kosztuje Cię i tak 2 tys PLN.
Czyli każde 10% niewykorzystanej powierzchni w tym miejscu to 200 PLN :-)

Tak sobie.

Ale jak liczyć cenę za każdy metr kwadratowy kuchni (czyli plus meble i
AGD) itd... to spoko wyjdzie 2,5 raza tyle i wtedy każde odzyskane 10%
to będzie mnóstwo pieniędzy ;-)

KJ

Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Znaleziony kabel w ścianie
Brzydki zapach z pralki
Jakie fronty mebli kuchennych są trwalsze?
Re: psy i koty