Szafki w szkołach

11. Data: 2010-11-19 14:54:26

Temat: Re: Szafki w szkołach
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> napisał w wiadomości
news:ic61o2$3jc$1@inews.gazeta.pl...

> u nas szafki podobno sie juz pojawiaja i rodzice maja zaplacic po 50 zl za
> dozywotnia szafke na rodzine (jak sie ma teraz 5 dzieci w szkole to raz 50
> zl, a jak sie ma 5 dzieci rodzone co 6 lat to te dzieci tez beda mialy
> dostep do szafki)

Ja już nie mam młodszych dzieci, szafka kosztuje prawie 200 zł, a młoda jest
w 5 klasie. Zanim zainstalują szafki to pewnie będzie w 6. Chyba mi się ten
biznes nie opłaca ;-)
A poza tym mam dość ciągłego wyciągania dyrekcji ręki po kasę na wszystko.
Remonty z kasy rodziców, ochrona z kasy rodziców, ksero z kasy rodziców.
Jakoś się dziecię będzie musiało przemęczyć z tornistrem.

Agnieszka

12. Data: 2010-11-19 15:11:18

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> A poza tym mam dość ciągłego wyciągania dyrekcji ręki po kasę na
> wszystko. Remonty z kasy rodziców, ochrona z kasy rodziców, ksero z kasy
> rodziców.

To też mnie zawsze dołuje.
Świaczy o braku zdolności managerskich u dyrekcji (bo jednak nie wszystkie
szkoły są takie bezradne), co nieodmiennie utwierdza mnie w przekonaniu, że
dyrektorem szkoły powinien być przede wszystkim człowiek potrafiący
zarządzać, a dopiero potem (acz niekoniecznie)pedagog.
A co do ksera, to od lat bawi mnie do rozpuku pytanie ciągnące się jeszcze
od przedszkola "czy ktoś z państwa ma możliwość skserowania tego za darmo w
pracy w 100 egzemplarzach?". Naprawdę nie mam pojęcia, dlaczego kserowanie
w pracy kojarzy się większości nauczycieli z bezpłatnością, zwłaszcza że
chodzi o spore ilości ;-)
Ikselka pewnie zaraz szybciutko napisze, że moje stanowisko świadczy tylko
o braku zaangażowania, poświęcenia, egoizmie i takiej ogólnej parszywości
;-)

Pozdrawiam
JW

13. Data: 2010-11-19 19:33:47

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-19 16:11, Jagna W. pisze:

> A co do ksera, to od lat bawi mnie do rozpuku pytanie ciągnące się
> jeszcze od przedszkola "czy ktoś z państwa ma możliwość skserowania tego
> za darmo w pracy w 100 egzemplarzach?".

To u nas z tym jest spokój. Na początku roku jest zbiórka (często z
pieniędzy klasowych) po 6 zł od ucznia na rok i nie ma problemów z
kserowaniem. Starcza i na papier i na toner w razie potrzeby.

Marzena

14. Data: 2010-11-19 21:07:53

Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego ślicznego dnia M&C dokonał/a produkcji posta :

> [...]
> pieniędzy klasowych) po 6 zł od ucznia na rok i nie ma problemów z
> kserowaniem. Starcza i na papier i na toner w razie potrzeby.

U nas płacimy po 10 zł miesięcznie, żeby wystarczylo na ksero, papier,
prezenty mikołajkowe, kwiaty na rozne okazje, drobne skladki na cos itp...
potem nawet sie okazuje pod koniec roku, ze na wycieczke wystarczyło...
ale za to szafki u nas tylko troche rodzice finansuja - reszte gmina czy
ktos dal :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się mądry z wiekiem.
Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny

15. Data: 2010-11-19 21:13:13

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-19 22:07, JoAsienka pisze:
> [...]
> potem nawet sie okazuje pod koniec roku, ze na wycieczke wystarczyło...
> ale za to szafki u nas tylko troche rodzice finansuja - reszte gmina czy

Składka klasowa to raptem 5 zł. Też często idzie na dofinansowanie
wycieczek, mikołajki itp. Szafki zrobiono w zeszłym roku. Trochę dała
szkoła, rodzice po jakieś trzydzieści parę zł (dwie klasy). Mi się
opłacało nawet bardzo, bo jak Młody pójdzie do 4-tej klasy, to do
pierwszej pójdą bliźniaki :-D

Marzena

16. Data: 2010-11-19 23:07:40

Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości grup
> Czy w szkołach waszych dzieci są te osławione szafki? I kto za nie
> zapłacił? ;-)

U nas (1 klasa SP) jedna sala lekcyjna przypada na dwie klasy - z tyłu w
klasie są najzwyklejsze otwarte regały, na których stoją takie kartonowe,
kolorowe (pomalowane farbą) szufladki, trochę większe niż A4, wys. ok 25 cm
(tak na oko ;-)) Kartony są podpisane i ułożone wg kolejności z dziennika.
Dzieciaki trzymają tam wszystkie materiały plastyczne, mogą zostawiać worek
z W-F-em, trzymają tam wszystkie książki i ćwiczenia oraz karty pracy, a do
domu biorą tylko to, co potrzebują do odrobienia lekcji - np ćwiczenia czy
zeszyt do kaligrafii. Za nic nie musieliśmy płacić.

Co do składki - wspólnie na zebraniu ustaliliśmy kwotę na 15 zł, z tego
opłacane są wyjścia, upominki itd.

Ania

17. Data: 2010-11-20 19:51:45

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Czy w szkołach waszych dzieci są te osławione szafki? I kto za nie
> zapłacił? ;-)

Moj głos raczej nie będzie miarodajny.
U młodej są szatnie, w szatniach szafki - u gory pret na wieszaki
(dzwiewczynki pokupowały tekstylne połki z Ikei) na dole połka. Na
początku roku dostają kluczyk i korzystają z szafki cały rok. Trzymają
tam stroje (przynoszą w piatek do prania), kapcie, pointy, książki,
ktorych nie trzeba nosić do domu itp).
W tym roku młoda wraz z klasą dostały "nową" szatnię po chłopakach.
Szafki były trochę zdewastowane (wyklejone plakatami albo czarną folią
itp.) więc w październiku szkola kupiła im nowe, kolorowe dla odmiany.
Szafki szkola kupuje sama - rodzice nic nie dokładają, acz musimy
zaplacić po ok. 35 zł za nowe ksero, zakupione przez szkolę. Dośc dużo
placimy, bo w całej szkole a właściwie w zespole szkoł (podstawowka
6-klas, gimnazjum 3-klasy, liceum 3-klasy po max 15 uczniow każda,
najczęściej jednak mniej) jest w sumie 150 uczniow - stąd i zrzutki są
wyższe.

E.

18. Data: 2010-11-22 09:09:07

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 6-klas, gimnazjum 3-klasy, liceum 3-klasy po max 15 uczniow każda,
> najczęściej jednak mniej) jest w sumie 150 uczniow - stąd i zrzutki są

Co rozumiesz przez "dość dużo?" W szkole mojej młodej jest ok 700
dzieciaków, może więcej. Już zapłaciłam 10 zł na papier do ksero, 40 zł na
ochronę, do tego dochodzi 10 zł miesięcznie na składkę klasową i 15 zł na
radę rodziców. Przy czym składka na RR pewnie jak zwykle pójdzie na remonty
"bo szkoła nie ma pieniędzy" więc pewnie tę akurat składkę sobie odpuszczę.
Z klasowej to przynajmniej dzieciaki jakąś korzyść mają.

Agnieszka

19. Data: 2010-11-22 09:35:09

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> remonty "bo szkoła nie ma pieniędzy" więc pewnie tę akurat składkę sobie
> odpuszczę. Z klasowej to przynajmniej dzieciaki jakąś korzyść mają.

A czy w tej składce klasowej dzieci mają oplacone jakieś bilety na
koncerty/wyjścia czy takie rzeczy płacicie w miarę potrzeby na bieżąco?

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

20. Data: 2010-11-22 09:57:07

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

i 15
> zł na radę rodziców. Przy czym składka na RR pewnie jak zwykle pójdzie
> na remonty "bo szkoła nie ma pieniędzy" więc pewnie tę akurat składkę
> sobie odpuszczę. Z klasowej to przynajmniej dzieciaki jakąś korzyść mają.

15 na ile ?miesiąc ,półrocze?

u nas RR to 70 zł na rok
20 na imprezy na semestr
na xero od 2 do 5 zl na semestr