Szal - chusta (szydelko) Tlumaczenie z rosyjskiego. Ratunku

11. Data: 2007-05-02 21:31:35

Temat: Re: Szal - chusta (szydelko) Tlumaczenie z rosyjskiego. Ratunku
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@g...pl> napisał(a):

> Faktycznie, podstawowa część robiona jest na maszynie - w taki sposób, że
> wychodzi coś na kształt formy kloszowej - nabiera się 84 oczka, przerabia
8
> rzędów, następnie przerabia się pierwszych 20 oczek, obraca robotę,

Jakie "obraca robotę"? Przecież na maszynie nic sie nie obraca... Ale robiąc
ręcznie - należałoby w tym momencie obrócić...

Ania

12. Data: 2007-05-03 07:26:03

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziunia <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czyli mają to być coś jakby skrócone rzędy.
> Ja bym się chciała dopytać o pewien szczegół.
> Jest tam mowa o oczkach które powstają podczas przerabiania tylko tych 20
> oczek.
> Co każą tam zrobić, żeby nie było widać dziurek?
> Czeremcho droga, czy jesteś w stanie to rozszyfrować?

Przyjrzałam się jeszcze raz /na powiększonym obrazie, ha ha/ i okazało się,
że chyba się pomyliłam.

Otóż na maszynie trzeba robić tak:
Nabrać 84 oczka, przerobić 8 rzędów, wysunąć z lewej strony 20 igieł do
przodu /czyli one NIE będą brały udziału w dalszej robocie/ i przerobić 2
rzędy na pozostałych igłach. I teraz to, o co pytałaś: Należy zwrócić uwagę,
żeby przez ostatnią wysuniętą do przodu igłę też przełożyć nitkę, żeby nie
powstawały dziurki /chodzi tu o igłę sąsiadującą z igłami pozostającymi w
pozycji roboczej/. Potem wysunąć następne 20 igieł z lewej strony,
przerobić 2 rzędy. Ustawić wszystkie igły w pozycji roboczej, przerobić 8
rzędów itd.

Wydaje mi się tylko, że trzebaby nastawić maszynę na dość luźny splot, żeby
brzegi nie skręcały się zbyt mocno /pewnie i tak trzeba będzie
je "utemperować" szydełkiem/.

Ania

13. Data: 2007-05-03 07:42:03

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 8
>
> Jakie "obraca robotę"? Przecież na maszynie nic sie nie obraca... Ale
> robiąc
> ręcznie - należałoby w tym momencie obrócić...

Ha ha , te które robią na maszynie wiedziały, że tam się nic nie obraca.
No, chyba żeby zdjąć z igieł, założyć obrócone... ale w taki sposób, to ten
szal robiłoby się wieczność :(

Dzięki za tłumaczenie

Dzi.

xxx tatty teddy szukam