Szalu dostane. (zebra)

11. Data: 2002-12-09 11:06:15

Temat: Re: Szalu dostane. (zebra)
Od: "Obcy" <s...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chyna" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:at0dhe$sls$1@news.gazeta.pl...
> Ok. 4 dni temu walnelam sie w zebra o szafke. Dosc mocno. Pojawil sie
siniak i tyle.
> Dzis boli mnie tak, ze... wyrywa przy kaszlu, zmianie pozycji.

Ja spadłem z 1,5 metra na klatke piersiową na duży kamień i najbardziej
zaczęło mnie boleć najbardziej dokładnie po 4 dniach. Uraz jest tuż pod lewą
piersią w okolicy serca.
Bolało mnie tak, że nie mogłem sie ruszac i oddychac głeboko, a w nocy to
była gehenna. Kaszlnięcie to był spazm bólu :) Mineło juz 12 dni i powoli
ból przechodzi, chociaż trochę przy ruszaniu boli.
Między żebrami są węzły i sploty nerwowe i dlatego tak boli!
Co ciekawe zdjęcie RTG zrobione 3 h po wypadku nie wykazało jednoznacznie
złamania, tzn laborant RTG i lekarz pogotowia stwierdzili, ze nic nie ma,
ale doświadczony stary chirurg po tygodniu orzekł autorytatywnie, że
pęknięcie żebra jest i to wyraxne. (na podstawie tego samego zdjęcia RTG!) I
jak tu ufać diagnozie lekarskiej!!!!
W każdym razie leczenie w złamaniu, pęknięciu czy stłuczeniu żeber jest
identyczne. Niczego medycyna tutaj nie wymysliła. Żebra muszą same sie
zrosnąc i wygoić. Zapisali mi pyralginę przeciwbólowo, mam zalecenia nie
uprawiac sportu, odpoczywać duzo, spac tylko na stronie z uszkodzonym żebrem
i to wszystko.

> Gdybym sobie cos zlamala to
> bym chyba odczula skutek juz po 1-2 dniach, a nie po czterech?

Coś byś zawsze czuła, ale najwięszy ból przychodzi po 4 dniach. Mi chirurg
powiedział, że stłuczenia i peknięcia żeber moga boleć bardziej od złamań
Ty masz uraz w takim miejscu gdzie żebra są najdelikatniejsze bo nie
zamkniete i często sie łamia. Koniecznie idz do chirurga i na RTG.

> Czy tak duzy bol, caly czas
> bedacy moze byc skutkiem tego, ze sa obite, a w nocy np. jakos zle spalam,
w takiej
> pozycji, ze je "obudzilam"?

Byc może, sam nie wiem czemu zaczyna boleć najbardziej po 4 dniach. A dzień
później po wypadku byłem jak zwykle nawet na siłowni i jako tako mogłem
ćwiczyć niektóre partie! ( hehe z pękniętym żebrem poszedłem bo lekarz
pogotownai mnie w błąd wprowadził że to "tylko" stłuczenie")
Zabawne, że trzy dni potem nie mogłem z bólu nawet leżec spokojnie . :)

> Jest jakis sposob na taki bol? Zeby sie mniej meczyc?

Lekarz ci zaleci środki przeciwbólowe. Np pyralginę itp. Warto brać trochę,
bo po co się tak męczyć :)

> Siniak(i) znajduje sie na wysokosci pepka, po prawej stronie, bardziej od
strony plecow.

A ja nawet nie mam wyraźnego siniaka, ale to może dlatego, że mam grubą
warstwe mięsni i tłuszczu na klacie . Gdybym był chudzielcem, że bym sobie
połamał wszystko bardziej. ;-)
Idz koniecznie do chirurga, a jeżeli uraz był duży to nawet na USG, może są
jakies obrażenia wewnętrzne, chociaz to wątpliwe, bo nie spadłaś z wysokości
ani nie miałaś wypadku komunikacyjnego.

Obcy

12. Data: 2002-12-09 11:57:03

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przychodzę, patrzę, a Obcy s...@m...icpnet.pl tuż przede mną...:

Wspolczuje Ci tego upadku...

| Między żebrami są węzły i sploty nerwowe i dlatego tak boli!

Ano tak... wiesz, pokazalam to Mamie, stwierdzila, ze to (raczej) nie zebra, ze mam
mocno
obtluczone ale na zebra Jej to nie wyglada.
Moze sobie mocno nadwyrezylam, te wezly i sploty teraz wolaja... =(

|Żebra muszą same sie
| zrosnąc i wygoić.

Domyslam sie!

|Zapisali mi pyralginę przeciwbólowo,

Wlasnie, cos przeciwbolowego musze wziac chyba, no bo jak tu... co prawda umierajaca
nie
jestem, ale...
Zabawne, ze jeszcze do tego opuchlo mi w miejscu, gdzie powinna byc osemka (jama
ustna),
znow mi sie bedzie wyrywac do swiata? Szlag!

|spac tylko na stronie z uszkodzonym żebrem

Z uszkodzonym??

| Ty masz uraz w takim miejscu gdzie żebra są najdelikatniejsze

Wiesz, nie ogladales mnie ;)
Moze to i zebro. Ja juz nie wiem.

| Byc może, sam nie wiem czemu zaczyna boleć najbardziej po 4 dniach.

Sroda, czwartek, piatek, sobota, niedziela, poniedzialek... szosty dzien...

A dzień
| później po wypadku byłem jak zwykle nawet na siłowni

Pfff... ;]

|Gdybym był chudzielcem, że bym sobie
| połamał wszystko bardziej. ;-)

Wiesz, co do tego siniaka to mnie wystarczy dotknac, zebym miala siniaka ;>

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl :: http://chynaa.nlog.pl

13. Data: 2002-12-09 12:56:28

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz, co do tego siniaka to mnie wystarczy dotknac, zebym miala siniaka
;>

Myślisz, że to normalnie mieć takie słabe naczynia krwionośne?
Co będzie w starszym wieku?
Może nie jesz wszystkiego, czego organizm potrzebuje?

Pozdrawiam
Leszek

14. Data: 2002-12-09 13:14:42

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przychodzę, patrzę, a Leszek Serdyński l...@p...onet.pl tuż przede
mną...:

| Myślisz, że to normalnie mieć takie słabe naczynia krwionośne?

Nie.
Ale jako hipochondryczka nie zaczne teraz swirowac... =/
A takie cos (te siniaki) to juz od dawien dawna.
Taki model?

| Co będzie w starszym wieku?

Nie wiem. Co ma byc to bedzie. Mam sie w wieku 24 lat martwic, co bedzie, gdy bede
miala
60 czy 70 lat? Mam wieksze problemy dzis =(

| Może nie jesz wszystkiego, czego organizm potrzebuje?

Moze... Ale od kilkunastu lat?

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl :: http://chynaa.nlog.pl

15. Data: 2002-12-09 13:46:09

Od: "Aleksander" <A...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Wdlug mnie zebro Ci peklo. Na zlamane zebra nie ma lekarstwa, owija sie je
bardzo sicsle i czeka az sie same zagoja. Do trumny z tym nie pojdziesz i
nie bedziesz mial klopotow w starczym wieku ktory jak wyglada dla Was jest
powyzej 40-ki :-) Do lekarza idz zeby Ci zrobil przewietlenie i dal srodki
na ukojenie bolu.
--
Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander

16. Data: 2002-12-09 14:29:43

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przychodzę, patrzę, a Aleksander A...@s...ca tuż przede mną...:

|Do trumny z tym nie pojdziesz

Uff... ;D

| nie bedziesz mial klopotow w starczym wieku ktory jak wyglada dla Was jest
| powyzej 40-ki :-)

Powyzej 40... heh. Zobaczylbys moja Mame =)
To bys zmienil zdanie co do "starczego" wieku.
Ale moze tu wyjatek potwierdza regule.

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl :: http://chynaa.nlog.pl

Re: [Albertanism] - Jak to tak?
Toksoplazmoza
Poważna obawa -pomocy
[Chirurgia] Usuwanie znamion barwnikowych
uczulenie na spermę