Szarlotka sypana - pytanie techniczne

1. Data: 2008-05-09 14:03:11

Temat: Szarlotka sypana - pytanie techniczne
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam 2 przepisy.

W jednym mówią że całe masło na wierzch:
http://mattkapolka.blox.pl/html/1310721,262146,13.ht
ml?300981

A w drugim że 1/3 na spód pod jabłka a 2/3 na wierzch:
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=51
18

Pytanie: kto ma rację i które wyjdzie lepsze? :)

Pozdrawiam przedweekendowo

Kaja

2. Data: 2008-05-09 14:54:15

Temat: Re: Szarlotka sypana - pytanie techniczne
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Maj, 16:03, "Kajetana Kinga" wrote:
> Znalazłam 2 przepisy.
> W jednym mówią że całe masło na
wierzch:http://mattkapolka.blox.pl/html/1310721,2621
46,13.html?300981
> [...]

Nigdy nie piekłam takiego ciasta, ale na podstawie komentarzy - to bym
piekła tę pierwszą wersję.
Zauważyłaś, że są nieco inne proporcje składników w tych dwóch
przepisach?

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2008-05-09 15:10:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 May 2008 16:03:11 +0200, Kajetana Kinga napisał(a):

> [...]
> http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=51
18

> Pytanie: kto ma rację i które wyjdzie lepsze? :)

Żadne :-)
Szarlotka sypana to nieporozumienie i namiastka. Nigdy mi się nie udaje
;-PPP

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

4. Data: 2008-05-09 16:16:46

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Żadne :-)
> Szarlotka sypana to nieporozumienie i namiastka. Nigdy mi się nie
> udaje ;-PPP

Szarlotka sypana to urozmaicenie.
Nie chce mi się klikać, ale ja piekę z równych ilości mąki, cukru i
kaszy manny, wymieszanych z proszkiem do pieczenia. Tłuszcz daje starty
w całości na wierzchu. Nie udała się częściowo tylko raz - pierwszy,
kiedy jabłka miały za mało soku, żeby mógł przesiąknąć do ostatniej
warstwy suchego.
Pozdrawia J.

5. Data: 2008-05-09 16:52:30

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Pytanie: kto ma rację i które wyjdzie lepsze? :)

Ja zawsze piekłam z tego przepisu (z grupy chyba - nie jestem pewna autora:

"1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka kaszy manny
1 łyżeczka z czubkiem proszku do pieczenia
cynamon
ok. 1,5 kg jabłek (może być troszkę mniej, ale szarlotka wychodzi pyszna,
jeśli jabłek jest więcej niż kilogram)
200 g masła

Po upieczeniu wierzch wychodzi chrupiący, szarlotka jest bardzo smaczna na
ciepło, ale z kolei na drugi dzień góra odrobinę mięknie i łatwiej ją
pokroić.
Cukier, mąkę, kaszę i proszek do pieczenia dokładnie wymieszać.
Podzielić na trzy części.
Jabłka (renety albo antonówki) obrać, a następnie zetrzeć na tarce o grubych
oczkach.
Średniej wielkości tortownicę wysmarować masłem, posypać kaszą manną albo
bułką tartą. Ułożyć wiórki masła.
Rozłożyć na dnie jedną część sypkich składników, na to 1/2 startych jabłek
posypanych warstewką cynamonu, potem warstwę sypkiego, znowu jabłka z
cynamonem i trzecią część sypkiego.
Wierzch szarlotki równomiernie przykryć cienkimi plasterkami albo wiórkami
masła, tak żeby nie prześwitywała mąka z kaszą manną.
Wstawić do piekarnika na około 45 minut i piec do zrumienienia w mniej
więcej 180-200 stopniach (w piekarniku elektrycznym w tej niższej
temperaturze)."

Tylko moja modyfikacja polegała właśnie na przełożeniu odrobiny masła
wewnątrz szarlotki. Wychodziła dobra, choć nie ukrywam, ze wole te prawdziwą
na kruchym cieście.

Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktosia

6. Data: 2008-05-09 18:45:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:
> Znalazłam 2 przepisy.
>
> W jednym mówią że całe masło na wierzch:
> http://mattkapolka.blox.pl/html/1310721,262146,13.ht
ml?300981

Całe masło na wierzch. I jabłka muszą być soczyste, bo inaczej się nie uda.
Jeśli jabłka są mniej soczyste, to wtedy można masło podzielić. Ja
robiłam i tak, i tak, i się udawała.

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2008-05-09 18:46:32

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Żadne :-)
> Szarlotka sypana to nieporozumienie i namiastka. Nigdy mi się nie udaje
> ;-PPP

Teraz rozumiesz, o co mi chodziło z tą drożdżówką?
To taki mały przyczynek.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2008-05-09 18:54:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 May 2008 20:46:32 +0200, medea napisał(a):

> Teraz rozumiesz, o co mi chodziło z tą drożdżówką?
> To taki mały przyczynek.
>
> Pozdrawiam
> Ewa

To Ty nie zrozumiałaś mojego dowcipu: nie udało się, bo nie robię takiego
"ciasta" z założenia, więc niby kiedy miałoby się udac? :-DDD

9. Data: 2008-05-09 19:19:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> To Ty nie zrozumiałaś mojego dowcipu: nie udało się, bo nie robię takiego
> "ciasta" z założenia, więc niby kiedy miałoby się udac? :-DDD

Doskonale Cię zrozumiałam - skoro Ty nie robisz, to jest to

10. Data: 2008-05-09 20:23:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 May 2008 21:19:09 +0200, medea napisał(a):

> Doskonale Cię zrozumiałam - skoro Ty nie robisz, to jest to
> nieporozumienie i namiastka" :/

Po prostu lubię klasykę. Nie robię też np. sernika na zimno ze spodem z
herbatników (tylko na cieniutkim biszkopcie), takich różnych "papatuch" z
okruchów zlepionych masa maślaną z kakao (orzeszki czy jakoś tak się to
nazywa) itp. Ciasto - to ciasto: skladniki, wyrabianie, pieczenie. Klasyka.
Cóż poradzić. Jak ktoś lubi i mu smakuje "sypana", jego sprawa, ale nie
jest to klasyczne ciasto. Deser jakiś na ciepło, zapiekanka - trudno
sklasyfikować.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

A co, to ja też sobie potrolluję :-)
jako że inni troluja ja tez bede
nowe zupy (wstęp do badań)
debil o 9:58 z hosta abhh254.neoplus.adsl.tpn et.pl
jaki olej? oliwa?