Re: Szczucie...

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: Re: Szczucie...
Date: Tue, 19 Oct 2010 06:19:56 -0700 (PDT)

On 19 Paź, 14:09, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:

> PS. Wczoraj czytałam o odradzaniu się nastrojów nazistowskich we
> współczesnych Niemczech. Napisali, że 17% społeczeństwa chętnie widziało by
> u władzy kogoś z silną reką, np. Hitlera. Ciekawa jestem jak sformuowali
> pytania :-)))

Służę pomocą :-)

http://tinyurl.com/28k7d7w

Pytanie brzmiało:
"Jak dalece zgadzasz się ze stwierdzeniem: Powinniśmy mieć wodza,
który dla dobra nas wszystkich będzie rządził twarda ręką?"

Dwa ostatnie słupki to odpowiedzi "W zasadzie się zgadzam" i
"Całkowicie się zgadzam"

I małe sprostowanie: ok. 17% Niemców (w tym ok. 4% całkowicie)
chciałoby "Führera", a nie Hitlera. "Führer" to po niemiecku
odpowiednik naszego wodza, czy jeszcze lepiej "człowieka silnej ręki"
i nie ma tam tak silnej konotacji z konkretną historyczną postacią jak
np. u nas.

Stalker, ciekawe jaki procent Polaków odpowiedziałby twierdząco na
pytanie, czy powinien nami rządzić ktoś kto twarda ręką zrobi
porządek?