Szczucie...

131. Data: 2010-10-20 15:10:45

Temat: Re: Szczucie...
Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "u2" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4cbf0508$0$22807$65785112@news.neostrada.pl...

> A co, miał zostać i pisać peany na cześć Stalina jak Wisia ?
>
> Moim zdaniem zrobił dobrze. W końcu wrócił do nieco wolniejszej Polski,
> nie obraził się na rzeczywistość.

Nieco wolniejszej, od kiedy?

boukun

132. Data: 2010-10-20 18:36:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 16:56:31 +0200, u2 napisał(a):

> Czyżbyś była z PiSu ?

PRO PiS.

133. Data: 2010-10-20 18:37:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 17:04:32 +0200, u2 napisał(a):

> A co, miał zostać i pisać peany na cześć Stalina jak Wisia ?

Herbert został, a nie pisał.

> Moim zdaniem zrobił dobrze. W końcu wrócił do nieco wolniejszej Polski,
> nie obraził się na rzeczywistość.

A kto mu tę "wolniejszą" Polskę sprezentował?

134. Data: 2010-10-20 18:43:14

Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-20 20:37, Ikselka pisze:

> Herbert został, a nie pisał.

Kompletnie nie znam Herberta. Czesie i Wisia pomimo twoich zarzutów
mieli jednak jakiś talent, może nie na miarę Mickiewicza, ale zawsze
trochę ich wierszy znam, co nie oznacza, że Herbert nie miał talentu.

Po prostu nie czytałem Jego wierszy. Może podasz jakiś przykład ?

> A kto mu tę "wolniejszą" Polskę sprezentował?

Jankesi, u nich pracował wiele lat.

135. Data: 2010-10-20 18:53:32

Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-20 20:36, Ikselka pisze:

> PRO PiS.

Ja tam jestem za politykami kompetentnymi i merytorycznymi, a tych można
znaleźć wszędzie.

Ale liderzy PO są niezwykle niekompetentni i niemerytoryczni. Trzech
historyków jako Prezydent, Premier i Marszałek Sejmu to zgroza dla
rozumu i ducha.

136. Data: 2010-10-20 19:18:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:43:14 +0200, u2 napisał(a):

> Kompletnie nie znam Herberta.

Nojakmożesz? Rok Herbertowski mieliśmy w 2008, wreszcie było o nim słychac
trochę.
http://www.google.pl/search?q=%22rok+herbertowski%22
&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&
client=firefox-a

> [...]
> trochę ich wierszy znam, co nie oznacza, że Herbert nie miał talentu.
>
> Po prostu nie czytałem Jego wierszy. Może podasz jakiś przykład ?

Przykład wiersza Herberta??? - a poszukaj sobie choćby cyklu "Pan Cogito".
jakże ja mam Ci cytować, no i który??? Każesz mi wybierać z kosza pełnego
maku, które ziarn najpiękniejsze?

No, może zresztą...

"http://www.wiersze.annet.pl/w,,13207
"Herbert Zbigniew

Wit Stwosz: Uśnięcie NMP

Jak namioty przed burzą marszczą się złote opończe
przybór gorącej purpury odsłania piersi i stopy
cedrowi apostołowie unoszą ogromne głowy
nad wysokoscią zawisa broda ciemna jak topór

Kwitną snycerskie palce. Cud się dłoniom wymyka
więc kładą je na powietrzu - powietrze się burzy jak struny
Gwiazdy się mącą na niebie z gwiazd jest także muzyka
lecz nie dosięga ziemi i trwa wysoko jak luna.

A Panna Maria usypia. Idzie na dno zdziwienia
trzymają ją w wątłej siatce umiłowane oczy
upada coraz wyżej jak strumień przez palce przenika
a oni schylają się z trudem nad wstępującym obłokiem ""

http://www.wiersze.annet.pl/w,,13205
"Herbert Zbigniew

O róży

Tadeuszowi Chrzanowskiemu

1

Słodycz ma imię kwiatu -

Drżą kuliste ogrody
zatrzymane nad ziemią
westchnienie odwraca głowę
twarz wiatru przy sztachecie
ścielą się nisko trawy
oczekiwania pora
przyjście zgasi zapachy
przyjście otworzy kolory

drzewa budują kopułę
zielonego spokoju
róża cię woła i tęskni
za tobą zerwany motyl
pęka nitka za nitką
mija chwila za chwilą
pąku zielona larwo
rozchyl

słodycz ma imię: róża

wybuch -
z wnętrza wychodzą
chorążowie purpury
szeregi nieprzeliczone
trębacze zapachów

na długich motylich trąbach
obwołują spełnienie

2

koronacje zawiłe
wirydarze modlitwy
obrzędy pełne złota
płonące kandelabry
potrójne wieże milczenia
promienie załamane na szczytach
dno -

o źródło nieba na ziemi
o konstelacje płatków
*
nie pytaj czym jest róża Ptak ją może
[opowie
zapach zabija myśli twarz lekkim
[muśnięciem starta
kolorze pożądania
kolorze płaczących powiek
brzemienna kulista słodycz
czerwień do wnętrza rozdarta

3

róża pochyla głowę
jakby miała ramiona

opiera się na wietrze
a wiatr odchodzi sam

nie zdoła wyrzec słowa
nie zdoła wyrzec słowa

im bardziej róża umiera
tym trudniej mówić o róży "

http://www.wiersze.annet.pl/w,,12308
"Herbert Zbigniew

Nike która się waha

Najpiękniejsza jest Nike w momencie
kiedy się waha
prawa ręka piękna jak rozkaz
opiera się o powietrze
ale skrzydła drżą

widzi bowiem
samotnego młodzieńca
idzie długą koleiną
wojennego wozu
szarą drogą w szarym krajobrazie
skał i rzadkich krzewów jałowca

ów młodzieniec niedługo zginie
właśnie szala z jego losem
gwałtownie opada
ku ziemi

Nike ma ogromną ochotę
podejść
pocałować go w czoło

ale boi się
że on który nie zaznał
słodyczy pieszczot
poznawszy ją
mógłby uciekać jak inni
w czasie tej bitwy
więc Nike waha się
i w końcu postanawia
pozostać w pozycji
której nauczyli ją rzeźbiarze
wstydząc się bardzo tej chwili wzruszenia

rozumie dobrze
że jutro o świcie
muszą znaleźć tego chłopca
z otwartą piersią
zamkniętymi oczyma
i cierpkim obolem ojczyzny
pod drętwym językiem "

http://www.wiersze.annet.pl/w,,12104
"Herbert Zbigniew

Sprawozdanie z raju

W raju tydzień pracy trwa trzydzieści godzin
Pensje są wyższe ceny stale zniżkują
Praca fizyczna nie meczy (wskutek mniejszego przyciągania)
Rabanie drzewa to tyle co pisanie na maszynie
Ustrój społeczny jest trwały a rządy rozumne
Naprawdę w raju jest lepiej niz jakimkolwiek kraju

Na początku miało być inaczej-
Świetliste kręgi chóry i stopnie abstrakcji
Ale nie udało się oddzielić dokładnie
Ciała od duszy i przychodziła tutaj
Z kropla sadła nitka mięsni
Trzeba było wyciągnąć wnioski
Zmieszać ziarno absolutu z ziarnem gliny
Jeszcze jedno odstępstwo od doktryny ostatnie odstępstwo
Tylko Jan to przewidział: zmartwychwstaniecie ciałem

Boga oglądają nieliczni
Jest tylko dla tych z czystej pneumy
Reszta słucha komunikatów o cudach i potopach
Z czasem wszyscy beda oglądali Boga
Kiedy to nastąpi nikt nie wie

Na razie w sobotę o dwunastej w południe
Syreny ryczą słodko
I z fabryk wychodzą niebiescy proletariusze
Pod pacha niosą niezgrabne swe skrzydła jak skrzypce "

http://www.wiersze.annet.pl/w,,12309
Herbert Zbigniew

"Przesłanie Pana Cogito"

"Idź dokąd poszli tamci do ciemnego kresu
po złote runo nicości twoją ostatnią nagrodę

idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
wśród odwróconych plecami i obalonych w proch

ocalałeś nie po to aby żyć
masz mało czasu trzeba dać świadectwo

bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny
w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy

a Gniew twój bezsilny niech będzie jak morze
ilekroć usłyszysz głos poniżonych i bitych

niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda
dla szpiclów katów tchórzy - oni wygrają
pójdą na twój pogrzeb i z ulgą rzucą grudę
a kornik napisze twój uładzony życiorys

i nie przebaczaj zaiste nie w twojej mocy
przebaczać w imieniu tych których zdradzono o świcie

strzeź się jednak dumy niepotrzebnej
oglądaj w lustrze swą błazeńską twarz
powtarzaj: zostałem powołany - czyż nie było lepszych

strzeż się oschłości serca kochaj źródło zaranne
ptaka o nieznanym imieniu dąb zimowy
światło na murze splendor nieba
one nie potrzebują twego ciepłego oddechu
są po to aby mówić: nikt cię nie pocieszy

czuwaj - kiedy światło na górach daje znak - wstań i idź
dopóki krew obraca w piersi twoją ciemną gwiazdę

powtarzaj stare zaklęcia ludzkości bajki i legendy
bo tak zdobędziesz dobro którego nie zdobędziesz
powtarzaj wielkie słowa powtarzaj je z uporem
jak ci co szli przez pustynię i ginęli w piasku

a nagrodzą cię za to tym co mają pod ręką
chłostą śmiechu zabójstwem na śmietniku

idź bo tylko tak będziesz przyjęty do grona zimnych czaszek
do grona twoich przodków: Gilgamesza Hektora Rolanda
obrońców królestwa bez kresu i miasta popiołów

Bądź wierny Idź"

Tiaaa...

"idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
wśród odwróconych plecami i obalonych w proch

ocalałeś nie po to aby żyć"!

Resztę masz tutaj:
http://www.wiersze.annet.pl/w,l,,107
"Jedź" litera po literze, tak są tu ułożone jego wiersze pod nazwiskiem.
Poznaj je, zanim się cofniesz i już nigdy nie poznasz...

I TAK DALEJ.
Musze skończyć, bo sama zaczynam czytać bez końca...

Boże - widzisz i nie grzmisz!

137. Data: 2010-10-20 19:21:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:53:32 +0200, u2 napisał(a):

> Ale liderzy PO są niezwykle niekompetentni i niemerytoryczni. Trzech
> historyków jako Prezydent, Premier i Marszałek Sejmu to zgroza dla
> rozumu i ducha.

Gdyby chociaż z tej wyuczonej "na dyplom" historii umieli czynić użytek...

138. Data: 2010-10-20 20:41:04

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Wypraszam sobie, nie tak samo. Ja nazywam rzeczy po imieniu, Ty zas jestes
> notorycznym klamca.

No tak:-)
Masz rację:-)

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

139. Data: 2010-10-20 21:44:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:41:04 +0200, Chiron napisał(a):

> No tak:-)
> Masz rację:-)

:-DDDDDDD

140. Data: 2010-10-21 06:54:51

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> Tych, którzy napadli na staruszków broniących krzyża i zabili jednego

> Prawda

A la Chiron.

Politycy z zębami zaciśniętymi z miłości.
Re: Smolensk - polski strach czy glupota?
Teraz dopiero będzie jazda #PiS #nożownik #Łódź
ZAGADKA
Z perspektywy galaktyki