Szkodliwe pralki

41. Data: 2017-04-27 21:59:29

Temat: Re: Szkodliwe pralki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2017 o 13:08, r...@k...pl pisze:

> Zapewne to fejk (wszystko z jednego dnia),

Tym lepiej. Dobry duch w narodzie nie umiera.

Ewa

42. Data: 2017-04-27 22:01:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ja na przykład. Trzymałem. Kiedyś miałem gomułkowskie mieszkanie, tylko
> tam się mieściła.

No racja, u moich rodziców też tak mieliśmy. W takim razie wątek uznaję
za uzasadniony.

Ewa

43. Data: 2017-04-27 22:02:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2017 o 15:12, Ikselka pisze:

> Maje też są niezłe.

Tylko wg nieświadomych. Podobnie jak Ale i Anny.

Ewa

44. Data: 2017-04-27 22:02:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2017 o 14:58, Marteczka pisze:

> Po tym artykule piore tylko w misce. Moj mezus leje wrzatek z
> czajnika, ja chwile czekam grube gumowe rekawice i tre na tarce jak
> nasze babki. Tylko tak mozna.

I słusznie. Za głupotę trzeba pocierpieć.

Ewa

45. Data: 2017-04-27 22:35:25

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 21:33 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Oczywiście tuż przed, tuż przed - wg logiki.

Nie ma nic gorszego, niż popadanie w skrajności...
Albo staramy się wybić wszystkie drobnoustroje, albo żyjemy w brudzie...

Obie perspektywy nie są korzystne dla zdrowia!
Jestem pewien, że zdajesz sobie z tego sprawę, bo osobiście tutaj
namawiałaś do wręcz hodowli bakterii, grzybów i pleśni w celu spożycia!

Proponuję poszukać książki Robynne Chutkan "Dobre bakterie. Program żyj
brudniej, jedz czyściej"
Wyd. Feeria 2016 ISBN 978-83-7229-543-9

Warto poszukać w sieci informacji o tzw. mikrobiomie u człowieka.

Zanim zaczniesz kombinować z odpowiedzią, najbanalniejszy przykład: pomyśl
o E. coli która dla człowieka w jelicie grubym jest korzystna, produkuje
witaminy z grupy B oraz K, uczestniczy w rozkładzie pokarmu. Oczywiście w
określonych warunkach jest chorobotwórcza...

Nawet drobnoustroje szkodliwe mogą być bardzo korzystne, w niewielkich
ilościach "trenują" nasz układ odpornościowy! Kiedy zdarzy się zmasowany
atak, taki "wytrenowany" organizm doskonale poradzi sobie z chorobą,
często nawet bezobjawowo.

Dalej, np. weterynarz Dorota Sumińska doradza trzymanie zwłaszcza psów z
małymi dziećmi.
Jeśli piesek nie choruje i jest odrobaczony (naturalne), "rozsiewa"
drobnoustroje bezpieczne dla dziecka o słabo rozwiniętym układzie
odpornościowym. Dziecko nie zachoruje, ale jego układ odpornościowy
"poćwiczy" sobie na bezpiecznym zestawie drobnoustrojów.

Do Akarma - drobnoustroje na szczęście zdarzają się na produktach w
kuchni. Psy do kuchni, o zgrozo, wchodzą. Dzieci też się zdarzają, trzeba
na nie bardzo uważać.

--
Trefniś

46. Data: 2017-04-27 22:36:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Tylko wg nieświadomych. Podobnie jak Ale i Anny.

Mało podobne. Alicja i Anna to żadne dziwolągi. Stateczne żeńskie imiona.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

47. Data: 2017-04-27 22:45:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 22:02 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> I słusznie. Za głupotę trzeba pocierpieć.

Mężuś nie oponuje, w końcu za tę głupotę on też cierpi???
Reszta rodziny też...

Przyjęło się uważać, że nasze (pra...)babki prały w rzece, skąd tam
wrzątek?

A może bardziej zdrowo byłoby te bakterie wybić okładając kijami, lub
kijankami:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kijanka_do_prania
Ja bym nawet zaprosił telewizję na takie pranie!

--
Trefniś

48. Data: 2017-04-27 22:49:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2017 o 22:36, Ikselka pisze:

> Mało podobne. Alicja i Anna to żadne dziwolągi. Stateczne żeńskie imiona.

Myślisz, że znalazłaś sobie tu bezpieczną niszę? Nic z tego! Świeć
lepiej oczami w sprawie zawirowanych wirusów i wstrząśniętych bakterii.

Ewa

49. Data: 2017-04-27 22:49:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Nie ma nic gorszego, niż popadanie w skrajności...

Oczywiście! Pranie butów z majtkami na przykład.

> Albo staramy się wybić wszystkie drobnoustroje, albo żyjemy w brudzie...

Ja się nie staram ani o jedno, ani o drugie.
OGRANICZAM liczebność drobnoustrojów i brudu.

> Obie perspektywy nie są korzystne dla zdrowia!
> Jestem pewien, że zdajesz sobie z tego sprawę, bo osobiście tutaj
> namawiałaś do wręcz hodowli bakterii, grzybów i pleśni w celu spożycia!

Mniam. No ale jednak w OGRANICZONEJ populacji - w serze. Nie na hurra.
Robiłeś kiedyś ser?

> Proponuję poszukać książki Robynne Chutkan "Dobre bakterie. Program żyj
> brudniej, jedz czyściej"
> Wyd. Feeria 2016 ISBN 978-83-7229-543-9
>
> Warto poszukać w sieci informacji o tzw. mikrobiomie u człowieka.

Do mnie to? Daj spokój, wiem dostatecznie dużo, aby stać mnie było na
własne wnioski.

> Zanim zaczniesz kombinować z odpowiedzią, najbanalniejszy przykład: pomyśl
> o E. coli która dla człowieka w jelicie grubym jest korzystna, produkuje
> witaminy z grupy B oraz K, uczestniczy w rozkładzie pokarmu.

Ojej!
3-)

> Oczywiście w
> określonych warunkach jest chorobotwórcza...

Dobrze, że o tym wiesz - bo pewnie właśnie dlatego nie włożysz razem
naczyń/ręczników razem z butami do zmywarki/pralki z nastawionym
niskotemperaturowym programem 333-)

> [...]
> ilościach "trenują" nasz układ odpornościowy! Kiedy zdarzy się zmasowany
> atak, taki "wytrenowany" organizm doskonale poradzi sobie z chorobą,

Zdarza się i trening sepsą. Wtedy już trochę gorzej.

> [...]
> odpornościowym. Dziecko nie zachoruje, ale jego układ odpornościowy
> "poćwiczy" sobie na bezpiecznym zestawie drobnoustrojów.

Dziękuję za radę - moje (dziś dorosłe) córki od dziecka wychowywały się z
wieloma (na raz!) psami.

> Do Akarma - drobnoustroje na szczęście zdarzają się na produktach w
> kuchni. Psy do kuchni, o zgrozo, wchodzą. Dzieci też się zdarzają, trzeba
> na nie bardzo uważać.

Żeby nie gryzły psów :-))

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

50. Data: 2017-04-27 22:50:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.04.2017 o 22:45, Trefniś pisze:

> Mężuś nie oponuje, w końcu za tę głupotę on też cierpi???

On cierpi za inną głupotę.

> [...]
> kijankami:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Kijanka_do_prania
> Ja bym nawet zaprosił telewizję na takie pranie!

Ulubione pranie Chucka Norrisa? -Pranie po mordzie.
Też sfilmowane.

Ewa

Jaki termos obiadowy?
Co zrobić poświątecznie?
Re: FREE CLASSIFIEDS
Apply for real passports, visa, driver's license, ID, etc
Wielkanoc, Dzień Słońca..