Re: Szukam przepisu na GUGIEL.

1. Data: 2000-01-03 11:47:11

Temat: Re: Szukam przepisu na GUGIEL.
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co to jest Gugiel ????

OS3 - 28752610
Member of Spammers Club
qwerty napisał(a) w wiadomości: <84orpe$g4d$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-01-03 15:44:01

Od: E...@a...com szukaj wiadomości tego autora

In article <84q2g9$kfh$1@flis.man.torun.pl>,
"ostry" <o...@e...com.pl> wrote:
> A co to jest Gugiel ????

no nie wiesz? Gugiel-Mugiel.

<eva>

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-01-03 21:18:36

Od: "qwerty" <q...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gugiel to taka potrawa, ktorej glownym skladnikiem sa ziemniaki, jednak po
jej zrobieniu smakiem ich nie przypomina. Zdaje sie, ze pochodzi gdzies z
okolic Ostroleki.

1. Data: 2000-01-04 18:06:13

Temat: Re: Szukam przepisu na KUGEL. (bylo gugiel)
Od: "qwerty" <q...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za naprostowanie mnie z nazwy Gugiel na Kugiel. To faktycznie ta
nazwa. Przeszukalem siec i dowiedzialem sie, ze potraw o nazwie kugel
(rowniez znalazlem wersje nazw kugiel i kigel) jest wiecej, co najmniej
cztery.
Jesli chodzi o pochodzenie, to w wersji zydowskiej nie wystepuja ziemniaki,
rowniez ich nie ma w wersji litewskiej (sa tu jablka, ale moze mozna je
zastapic ziemniakami, ktoz to wie...). W wersji angielskiej jest to cos z
budyniem, z kolei w dunskiej, niemieckiej lub holenderskiej (nie pamietam
ktorej) sa ziemniaki, jednak przepis ten wyglada jakos dziwnie.Wiecej nie
szukalem, bo juz mi sie nie chcialo. Na szczescie znalazlem wersje, o ktora
mi chodzilo. Znajduje sie ona na stronie

http://www.kuchnia.3miasto.pl/71_2521.htm

Tutaj jest wersja skopiowana.
-
Kugiel

250 dag ziemniaków,
65 dag żeberek wieprzowych,
8 dag cebuli,
5 dag bułki pszennej,
4 dag smalcu,
7 dag bułki tartej,
mleko,
pieprz, sól

Ziemniaki zetrzeć na tarce. Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć. Cebulę pokroić
w kostkę, usmażyć na tłuszczu. Wszystkie składniki połączyć, doprawić do
smaku solą i pieprzem, dobrze wymieszać. Żeberka wyporcjować. Rondel lub
brytfannę posmarować smalcem, posypać tartą bułką. Masę ziemniaczaną i
żeberka układać na przemian warstwami (masa ziemniaczana powinna być na
spódzie i wierzchu). Piec w gorącym piekarniku na złocisty kolor.

From Z.Wodecki <w...@k...net.pl>

Serdeczne dzieki za starania.

q...@a...net.pl

Re: Jestem!