Szybki i latwy sernik na zimno [P]

1. Data: 2006-03-01 23:26:41

Temat: Szybki i latwy sernik na zimno [P]
Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przelotem w TV, nie wiem na jakim programie, widzialam dzis, jak pewna pani
robi super prosty sernik na zimno. Proporcji nie zapamietalam, ale skladniki
tak i zrobilam na oko i wyszedl calkiem calkiem.
Zaleta tego sernika jest to, ze robi sie go w zasadzie w kilka minut, nie
potrzeba miksera i jest tak prosty, ze zrobi go nawet dziecko (tak mowila ta
kobieta w tv i jestem w stanie sie z nia zgodzic).
Oto jak go wykonalam:

Na spod potrzeba troche bardzo drobno pokruszonych herbatnikow i masla -
mieszamy razem i ugniatamy w formie.

Masa serowa:
400g zmielonego twarogu

1 puszka mleka skondensowanego slodzonego ( ja wykorzystalam okolo 500g)

smietanka 30% ( ja dalam okolo 125 ml)

sok z dwoch cytryn ( teraz wiem, ze nastepnym razem dam przynajmniej o sok z
jednej cytryny wiecej, bo wyszlo troche za malo kwaskowate, za slodkie)

odrobina skorki otartej z cytryny

Twarog mieszamy z mlekiem, potem dodajemy smietanke. Mozna to wymieszac
nawet lyzka az do jednolitej konsystencji. Na koncu dodajemy sok i skorke i
mieszamy az masa zacznie gestniec ( wlasnie, dlaczego od soku z cytryny ta
masa gestenieje?- mam jakies wyrazne braki z chemii)
Wykladamy mase na spod herbatnikowy i wstawiamy do lodowki na kilka godzin.
Moj sernik nadaje sie do krojenia juz, choc minely dopiero 3 godziny.

almadka

2. Data: 2006-03-02 13:55:51

Temat: Re: Szybki i latwy sernik na zimno [P]
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
godzin.
> Moj sernik nadaje sie do krojenia juz, choc minely dopiero 3 godziny.

i nie ma tu dodatku żelatyny czy innego zagęstnika?

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2006-03-02 14:52:06

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i nie ma tu dodatku żelatyny czy innego zagęstnika?
>
> pozdrawiam
> Basia

Oglądałam ten program to chyba była "sobota w kuchni" czy jakoś tak. Tez
byłam zdziwiona, że tam nic takiego nie ma. A Almadka sprowokowała do zakupu
produktów wiec pewnie dzisiaj zrobię.

Anet

4. Data: 2006-03-02 15:08:43

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> i nie ma tu dodatku żelatyny czy innego zagęstnika?

Nie, nic. Sok z cytryny zageszcza mase. Dla mnie to tez bylo jak czary-mary.

almadka

mrożonki
Lodówka z chłodzeniem za pomocą powietrza..??
Moczenie śledzi
mrożone maliny
Ciasto na racuchy