TATAR

1. Data: 2006-05-12 06:06:47

Temat: TATAR
Od: "MK" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś może ma sprawdzoną recepturę na dobrego tatatra?

Pozdrawiam
MK

2. Data: 2006-05-12 06:08:06

Temat: Re: TATAR
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MK" <b...@w...pl> wrote in message news:e418mi$pe5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Czy ktoś może ma sprawdzoną recepturę na dobrego tatatra?
>
> Pozdrawiam
> MK

Ryzykant!!!

3. Data: 2006-05-12 06:13:42

Od: "MK" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "MK" <b...@w...pl> wrote in message

> Ryzykant!!!
Raczej wielbiciel potrawy

4. Data: 2006-05-12 06:16:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MK" <b...@w...pl> wrote in message news:e4196o$331$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Raczej wielbiciel potrawy

Ja też, ale od dawna nie jadam.

5. Data: 2006-05-12 06:23:49

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może ma sprawdzoną recepturę na dobrego tatatra?

Złapać Tatara prawdziwego (dziś o takiego niebywale trudno), wymyć, ew.
obskubać, zmielić. Dodać żółtko(a), cebulkę, porządnie popieprzyć i posolić,
wymięchać. Można zaryzykować innymi przyprawami by nadać mu smak. Uwaga,
Tatar może zalatywać wiatrem stepowym i potem końskim, więc popić wódką;-)
(dużo).

A tak poważnie http://tiny.pl/gj85

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2006-05-12 06:24:27

Od: "MK" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jak tylko mam okazję to nie mogę się oprzeć

7. Data: 2006-05-12 08:07:47

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):

> [...]
> Tatar może zalatywać wiatrem stepowym i potem końskim, więc popić wódką;-)

To trochę tak jak z kiwi?
http://www.szorcik.pl/9t

Pozdr,

Michał K.

8. Data: 2006-05-12 08:11:30

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> To trochę tak jak z kiwi?
> http://www.szorcik.pl/9t

No popatrz, a ja się tyle lat zastanawiałam czemu te kiwi mają włoski:P

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2006-05-12 10:44:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> Tatar może zalatywać wiatrem stepowym i potem końskim, więc popić wódką;-)

Prawdziwy tatar nie jest z koniny, a z wołowiny i to najlepszej, bo z
polędwicy. Wbrew w/w poradzie obrać z błon i bardzo dokładnie posiekać
bardzo ostrym nożem, mielenie psuje konsystencję przez miażdżenie tkanek,
wtedy posolić, posypać pieprzem wymieszać, wyłozyć na półmisek porcje, lub
na talerzyki i na każdą wylać wybite, pooglądane i obwąchane jajko.
Obok, lub wokół tatara ułożyć drobno posiekaną cebulę posoloną do smaku i
wymieszaną z odrobiną oliwy lub oleju. Ustroić gałązkami kopru i pietruszki
lub selera, nie naruszając integralności jajka.
Podawać przed daniami głównymi do mrożonej wódki czystej wytrawnej lub
kolorowej o nucie ziołowej (żubrówka, turówka), lub owocowej wytrawnej -
dereniówki, a jeszcze lepiej tarniówki.

10. Data: 2006-05-12 11:19:03

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Akulka" <s...@g...pl> wrote in message

> Prawdziwy tatar nie jest z koniny, a z wołowiny i to najlepszej, bo z
> polędwicy. Wbrew w/w poradzie obrać z błon i bardzo dokładnie posiekać
(ciach)

Prawdziwy tatar jest z nie mielonego, nie siekanego, a skrobanego mięsa.
Wlasnie skrobanego !
Wiem ze wiele przepisow podaje mielenie (badz siekanie) ale jedynie
skrobanie pozwoli na pelnie pozniejszej rozkoszy
Poza tym przy "operacji" skrobania pozostalja wlasnie sciegna, blony itp
"farfocle"

Składniki
5 dag tatara, kromka chleba, pół główki zielonej sałaty, 2 dymki, po łyżce
kaparów, musztardy i soku z cytryny, 4 łyżki wody, łyżeczka oliwy, łyżka
wody mineralnej, sól, pieprz

Sposób przyrządzania
Musztardę, sok z cytryny, wodę i oliwę wymieszać. Sałatę umyć, osuszyć,
porwać na mniejsze kawałki i wymieszać z sosem musztardowym. Tatar wymieszać
z wodą mineralną, solą, pieprzem i jedną posiekaną dymką. Kromkę chleba
zapiec w tosterze, posmarować tatarem. Drugą dymkę pokroić ukośnie na
cienkie paseczki. Kanapkę przybrać dymką i kaparami. Podawać z sałatą.

czy można upiec ciasto w naczyniu żaroodpornym??
maślanka a kefir
Gorczyca biała
drozdze_Londyn_gdzie?
DO