TV 26

11. Data: 2010-07-20 14:04:16

Temat: Re: TV 26
Od: Kuba <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> sa kanaly nadajace fullHD (1920x180), ale... nie ma ich w Polsce :-)
> sa bodajrze 2 czy 3 kanaly TV amerykanskiej i pare japonskich, co nie
> znaczy ze ich nie bedzie :-) a TV nie kupuje sie na 2-3lat...

Tyle że za dwa czy trzy lata do wyboru będą znacznie bardziej
zaawansowane modele, na tą chwilę >telewizor< FHD jest na wyrost.

Jak już będzie to upragnione FHD na każdym transponderze z normalnym
bitrate (tzn. nie taka kastracja jak teraz, porównaj sobie polskie HD i
niemieckie HD...), wtedy sobie chłopak dobierze jakiegoś LEDa za
normalne pieniądze albo kolejną generację plazmy.
Tudzież AMOLEDa, o ile się pojawią.
Teraz nie ma sensu pakować się w wydatki, o ile telewizor służy do
oglądania a nie pokazywania znajomym znaczy.
;)

Pytanie do założyciela wątku, kablówkę masz cyfrową czy analog?
Bo analog na LCD biednie wygląda, wszelkie syfy transmisji wychodzą -
lepiej brać plazmę.

> Bla bla bla... Marketing? NIekoniecznie :-)

Może nie całkiem koniecznie, ale najczęściej...
;)

> Inna sprawa jest podlaczenie kompa do TV - jesli masz karte grafe
> "obslugujaca" rozdzielczosc fullHD (ja mam)

A są jeszcze takie co nie obsługują?
;)

> i planujesz podlaczenie
> kompa do TV (np. w funkcji "klon" wtedy na monitorze i TV widzisz
> dokladnie to samo), ponad to posiadasz bezprzewodowa myszke i klawiature

Nie prościej notebooka?

> - wrazenia niezapomniane :-)
> ja mam tak podlaczopne, dodatkowo dzwiek z kina domowego...

Ale on pisze o telewizorze i kablówce, a nie komputerze.

Zaś do kina domowego to jest projektor i ekran, mojemu wychodzi coś koło
90 cali po przekątnej i to jest dopiero wrażenie.
:D

Pozdrawiam,
Kuba

12. Data: 2010-07-21 05:45:08

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Pytanie do założyciela wątku, kablówkę masz cyfrową czy analog?
> Bo analog na LCD biednie wygląda, wszelkie syfy transmisji wychodzą -

1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu
2. "bodajże" (a nie bodajrze)
3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...
4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie za
2-3 lata juz nie bedzie na wyrost
4. Porownanie "polskiego i nienieckiego" HD (jesli mowimy o TEJ SAMEJ
rozdzielczosci) wychodzi na ZERO
5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

> Może nie całkiem koniecznie, ale najczęściej...
> ;)

Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

> A są jeszcze takie co nie obsługują?
> ;)

Zdziwil bys sie ale sa takowe

> Nie prościej notebooka?

Nie i jeszcze raz nie!!!!
Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
Coz... bez komentarza

> Ale on pisze o telewizorze i kablówce, a nie komputerze.
>
> Zaś do kina domowego to jest projektor i ekran, mojemu wychodzi coś koło
> 90 cali po przekątnej i to jest dopiero wrażenie.
> :D

Jasssssssssssssssssssssssne... szczegolnie ze on pisze o telewizorze 26" :-)
1. cena
2. miejsce
3. widziales projektor rzucajacy obraz na "meble" ?
:-P"

13. Data: 2010-07-21 07:49:19

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

>sa kanaly nadajace fullHD (1920x180), ale... nie ma ich w Polsce :-)

AFAIK nie ma nigdzie, nie tylko w Polsce.
Ty mowisz o 1080i.

14. Data: 2010-07-21 07:51:11

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

>Zdziwil bys sie, ale widze roznice w obrazie na monitorze 24 " (komputer) -
>ja mam HD, kumpel (ta sama karta grafa, te same ustawienia - nie liczac
>oczywiscie rozdzielczosci - i inne komponenty) fullHD i... jest roznica

Musisz dysponowac nadzwyczajnym wzrokiem, albowiem przy tej wilkosci
w calach roznicy w obrazie pomiedzy 1080p i 720p 99,99% ludzi nie uswiadczy zadnej.
Mowie ocywiscie o tv nie monitorze oraz obrazie ruchomym.

15. Data: 2010-07-21 07:59:43

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-21 07:45, Misiek pisze:

> Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> 1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

Fakt, chociaż różnica oraz mniejsza.

> 2. "bodajże" (a nie bodajrze)
> 3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...

Ale też nie na 0, jak kiedyś Rubiny...

> 4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie
> za 2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

2-3 lata temu miała być w PL naziemna telewizja cyfrowa, i ciągle nie
ma. W żadnej rozdzielczości (poza obszarami testowymi)

> [...]
> 5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
> zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

Rzecz gustu - IMO przepłacasz za coś, czym będziesz przez 2-3 lata mógł
się chwalić, potem już nie, bo będzie to standard, a chwalić będą się
ci, którzy wtedy kupią jakiś Super Ultra Full HD, którego teraz jeszcze
nie ma ;-)

> Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

> Zdziwil bys sie ale sa takowe

Chyba w kompach sprzed 10 lat....

> Nie i jeszcze raz nie!!!!
> Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
> Coz... bez komentarza

Do stacjonarnego komputera wolę monitor 22" z porządną rozdzielczością.

> Jasssssssssssssssssssssssne... szczegolnie ze on pisze o telewizorze 26"

Na 26" nie zauważy różnicy między FullHD a HD Ready.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

16. Data: 2010-07-21 08:01:47

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> napisał(a):

>1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

Stereotyp. tzn. tak: plasma Full HD (czyli 1920x1080) ma rzeczywiscie
o wiele wiekszy _maksymalny_ pobor pradu niz analogiczny LCD,
ale nalezy wziac pod uage
- plazmy nie full hd pobor pradu maja na poziomie lcd. a dzis takie spokojnie to tv
wystarczy
(powiedzmy do 40 cali)
- podawany pobor jest maksymalny (przy idealnie bialym ekranie)
plasmy maja dynamiczny pobor pradu, co skutkuje znacznie jego mniejszym
poborem podczas normalnego uzytkowania
- w nowych plazmach, np. sharpa, pobor pradu zostal juz znacznie ograniczony
niestety kosztuja ciagle drozej

>2. "bodajże" (a nie bodajrze)

Sam robisz tez bledy ortograficzne )

>3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata..

2-3 nie, ale 5 max.
.
>4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie za
>2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

Dzis nie oplaca sie kupowac tv na wyrost. Zaplacisz za wyrost, za 3 lata
twoj telewizor bedzie kosztowal grosze a ty ciagle nie bedziesz wykorzystywal jego
mozliwosci. To juz wole kupowac w czas.

>5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
>zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

Oddac babci/cioci. Jego koszt bedzie znikomy wiec..... zreszta za 2-3 lata
bys zalowal .ze nie masz wiekszego... na jedno wychodzi - po 3 latach bedziesz wolal
nowy.
Poza tym nawet jesli stacje zaczna nadawac 1080p (w co watpie przeciagu tych 3 lat),
to na tv 720p obraz i tak wyglada wystarczjaco dobrze, zeby nie leciec od razu
do sklepu kupowac fullhd.

17. Data: 2010-07-21 08:21:52

Od: Kuba <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> 1. Plazma ma znacznie wiekszy pobor pradu

Bzdura, plazma ma większy pobór w teorii, bo ciągnie zależnie od
podświetlenia ekranu; nominalne maximum tylko gdy ekran jest całkowicie
biały z jasnością ustawioną na 100% - za to LCD tyle samo pobiera zawsze.
Dodatkowo 1kWh energii kosztuje coś około 40 groszy - przy plaźmie każde
100 Watów więcej oznacza zawrotne 4 grosze na godzinę. Dramat normalnie,
dzieci głodne chodzić będą.
:P

> 3. telewizora nie kupuje sie na 2-3 lata...

W dzisiejszych czasach akurat na tyle, za 2-3 lata wejdzie kolejna
super-hiper technologia i dzisiejszy super-sprzęt będzie złomem.
Już teraz słychać przebąkiwania o wprowadzeniu jeszcze większych
rozdzielczości.

> 4. moze i jest w tej chwili fullHD "odrobinke" na wyrost, za to wlasnie
> za 2-3 lata juz nie bedzie na wyrost

To sobie kupi co wtedy będzie potrzebne, uniknie przepłacania za
"nowość" jak teraz.

> 4. Porownanie "polskiego i nienieckiego" HD (jesli mowimy o TEJ SAMEJ
> rozdzielczosci) wychodzi na ZERO

Rozdziałka to nie wszystko, jest jeszcze bitrate.

> 5. Wole teraz wydac, niz za 2-3 lata pluc sobie w brode i kombinowac co
> zrobic z tlewizorem HD zeby go ewentualnie wymienic na FullHD

Za 2-3 lata można telewizor komuś dać albo choć postawić w drugim pokoju.

> Trzeba uwazac co sie czyta i JAK :-)

Znakomita większość marketingowych parametrów ma wpływ zakrawający
parapsychologię, bo nasze zmysły nie dają rady - ot, choćby 600Hz
ostatnio modne, ludzkie oko tylu obrazów na sekundę nie jest w stanie
zarejestrować.

> Nie i jeszcze raz nie!!!!
> Nie widzisz roznicy miedzy notebookiem a "komputerem stacjonarnym" ?
> Coz... bez komentarza

Do oglądania filmów?
Nie ma żadnej.
Chyba że do grania... Ale niektórzy już z tego wyrośli.

> [...]
> 1. cena
> 2. miejsce
> 3. widziales projektor rzucajacy obraz na "meble" ?

Odpowiadam w kontekście kina domowego, chyba że chcesz gierkę nagłaśniać
na głośnikach do tegoż?

Cena - projektor FHD kosztuje około 5000PLN, ale nie full HD a XGA albo
coś koło tego bardzo porządny za 2000 spokojnie się kupi.
Ekran, czy na statywie czy do sufitu mocowany najwyżej 300PLN.

Miejsce - o ile pokojem nie jest klitka 2x2m da radę.

Meble - a po co? Ekran na statywie, poskładany dużo go nie zajmuje,
rozłożenie 3 minuty max.

Pozdrawiam,
Kuba

18. Data: 2010-07-21 08:30:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jul 2010 10:21:52 +0200, Kuba napisał(a):

> W dzisiejszych czasach akurat na tyle, za 2-3 lata wejdzie kolejna
> super-hiper technologia i dzisiejszy super-sprzęt będzie złomem.

Dlatego obecnie nie mam żadnego i żadnej motywacji do kupienia
jakiegokolwiek. Słucham radia. Głownie "jedynki", bo tylko tam jeszcze mówi
się po polsku.

19. Data: 2010-07-21 08:33:31

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

>Dlatego obecnie nie mam żadnego i żadnej motywacji do kupienia
>jakiegokolwiek.

Ale wiesz, tak czekac mozna do smierci. Co roku wychodzi cos nowego, lepszego...

> Słucham radia. Głownie "jedynki", bo tylko tam jeszcze mówi
>się po polsku.

A w Trojce nie?

20. Data: 2010-07-21 08:56:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Jul 2010 10:33:31 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Ale wiesz, tak czekac mozna do smierci. Co roku wychodzi cos nowego, lepszego...

Po długim "nieoglądaniu" TV stwierdzam u siebie cudowny zanik ciągłego
poczucia zagrożenia i stresu, zanik poczucia potrzeby bycia
"aktualizowanym", nie obchodzą mnie żadne seriale ani idiotyczne programy
typu "jak oni wpieprzają".
Ogólne samopoczucie o megatonę w górę - spodziewałam się tego zresztą, ale
co innego przypuszczać, a co innego autentycznie doznać :-)

> A w Trojce nie?

No też, słucham, słucham.
:-)

włącznik w meblach
płyta budowlana z polistyrenu zamiast nidy do łazienki
DAFI vs BRITA
Jaka grzałka do bojlera?
Lodówka [pilne]