Tabletki 3in1 do zmywarki :( zostaja w zmywarce

41. Data: 2006-01-17 15:50:49

Temat: Re: Tabletki 3in1 do zmywarki :( zostaja w zmywarce
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "futrzak" <f...@...w.w.wytnij.to.interia.pl> napisał w
wiadomości news:dqfute$jok$1@213.17.176.82...
> Hej

> Faktycznie 30 min :)
>
> Przepraszam za pomylke, ma byc 30 min.

Tak sobie pokombinowałam i myślę co znaczy owe 30 minut, otóż zmywarka ma
myć 30 minut i w tym czasie ona przez chwilę pewnie podgrzewa wodę... ale
przez określony czas, a nie do określonej temperatury... a w lecie z kranu
leciała o wiele cieplejsza woda, teraz leci lodowata... W efekcie woda nie
dogrzewa się do tej samej temperatury, co skutkuje nierozpuszczeniem
tabletki i niedomyciem naczyń.
--
Joanna, która właśnie wyjęła tak lodowate pranie z pralki po płukaniu, że
jej się skojarzyło... Tyle że pralka zawsze dogrzewa do zaprogramowanej

42. Data: 2006-01-17 17:34:45

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

/.../
> Ale muszę sprawdzić twardość wody u nas. Miałam taki papierek,
> ale się gdzieś zapodział... Muszę zadzwonić do sanepidu.

Na pewno? Może spróbuj skorzystać z internetu? ;-)
Ja znalazłem stronkę Przedsiebiorstwa Wodociągów, którego H2O zasila moją
zmywarkę ;-)
Jest na niej (stronce www) elegancka tabela (aż byłem zdziwiony...), którą bez
wiekszego trudu udało mi sie skorelowac z tabelką narysowaną w instrukcji
obsługi... ;-)
Wyszło mi, że muszę obniżyć fabrycznie ustawione dawkowanie soli - przełącznik
mechaniczny z 2 na 1 oraz sterowanie elektroniczne z 5 na 3.

pozdrawiam

Stanley

43. Data: 2006-01-17 17:46:19

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:dqiue7$c8a$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Otwieramy od razu. Na ramionach natryskowych widać wtedy sporo wody, we
> wklęsłościach naczyń czy w rowkach jakichś też jest woda. Czasami przez
> noc nawet otwarta jest zmywara, a naczynia i tak muszę wycierać...

A czy przypadkiem nie masz zmywarki z wymmiennikiem? wówczas nie powinnaś
jej otwierac.

Adam

44. Data: 2006-01-17 17:54:46

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/17/2006 2:19 PM, Habeck Colibretto wrote:

> Sól do zmywarki to sól do zmywarki. :) Najlepiej Calgonit, Somat, Robot...
> coś firmowego, a nie LiderPrice czy podobny shit.
Sól do zmywarki to NaCl. Tu nie ma żadnych cudów - sól Calgonit, Somat,
Robot czy LiderPrice to tylko NaCl. To samo co sól kuchenna. Byle była
rekrystalizowana (czyli warzona), a nie kamienna (zawiera sporo
zanieczyszczeń).

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

45. Data: 2006-01-17 17:56:38

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/17/2006 2:37 PM, Marchewka wrote:

> No wiadomo, że nie LP.
Akurat w przypadku soli zapewne jest to dokładnie to samo w różnych
opakowaniach.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

46. Data: 2006-01-17 18:10:44

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/17/2006 3:00 PM, Marchewka wrote:

> Producent naszej zmywary (Siemens) wyraźnie, boldem zaznacza: 'nie
> używać soli kuchennej'.
Albo mają udział w zyskach producenta(ów) chemii do zmywarek
Albo mają płacone za taki wpis.
Albo boją się, że ktoś nasypie soli kamiennej, więc wolą dmuchać na zimne.

W mojej instrukcji jest: "Należy używać tylko soli specjalnie
przeznaczonej do stosowania w zmywarkach domowych. Inne rodzaje soli
zawierają dużą ilość różnych substancji, które mogą zmiejszyć
skuteczność, a nawet uszkodzić zmiękczacz."

Sól warzona może zawierać jedynie ułamki procenta jodku sodu
(wzbogacenie w jod) i żelazocyjanku potasu (antyzbrylacz), które nie
szkodzą żywicy jonowymiennej.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

47. Data: 2006-01-17 21:02:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl napisał(a):

> Na pewno? Może spróbuj skorzystać z internetu? ;-)
> Ja znalazłem stronkę Przedsiebiorstwa Wodociągów, którego H2O zasila moją
> zmywarkę ;-)

To nie pusz się tak, tylko podaj adres tej stronki ;-).

Ewa

48. Data: 2006-01-17 21:28:24

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> To nie pusz się tak, tylko podaj adres tej stronki ;-).

Sądzisz, że woda "moich" wodociągów może płynąć również do Twojej zmywarki? ;-)
IMO zbieg okoliczności trochę mało prawdopodobny, niemniej w jakmś ułamku %
możliwy, zatem proszę bardzo:

http://www.lpwiksa.com.pl/tabele.html

pozdrawiam -

Stanley

P.S. Niestety chyba nie wszystkie przedsiebiorstwa wodociągowe mają takie
strony i tabele... Szukałem przed chwilą dla innej miejscowosci (fakt: kilka
razy mniejszej) - i nie znalazłem. Ale sprobowac pogooglać przeciez zawsze
można.

49. Data: 2006-01-17 21:28:31

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
> wiadomości news:dqiue7$c8a$1@news.onet.pl...
>>
> A czy przypadkiem nie masz zmywarki z wymmiennikiem?

Z wymiennikiem ciepła mam.

> wówczas nie powinnaś jej otwierac.

Zaraz po zakończeniu zmywania? Czemu?
I.

50. Data: 2006-01-17 21:52:32

Od: "Maciej" <z...@g...cy> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilem jakies pół roku temu zmywarke AEG.

jesli mozna zapytac - ktory model?

Zwrot VAT - wanna akrylowa
Instalacja licznika gazowego
Nawilzacz
Elektroniczny zegar sterujący-jakiej marki?
Ikea - Sofa rozkładana EKTORP