Re: Tajemnica dziecka

From: "jolka" <j...@w...com.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Tajemnica dziecka
Date: Thu, 19 Sep 2002 11:55:14 +0200

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3D899688.30A50FA8@poczta.onet.pl...

> Wiem, ze to chodzi o wstyd. Pamietam cos jeszcz z tamtego okresu ;)
> Nie wiem jaka literatura "przerabiana" jest obecnie w szkolach. Z
> wlasnego doswiadczenia jednak pamietam, ze polecana wtedy "literatura"
> to byly albo podreczniki do biologii albo dosc wybiorcze ulotki
> farmaceutyków polaczone z wizytami seksuologa i wielkim oburzeniem co
> poniektórych pedagogów. Generalnie podejscie w szkole niewiele uczylo od
> strony zdrowotnej. W odbiorze bylo to zupelnie co innego niz ksiazka
> przeznaczona dla dorastajacej dziewczyny o problemach wieku dorastania,
> [...]

Ago moja córka ostatnio jak przyszła ze szkoły to mi opowiedziała co sie
działo na lekcji wychowania seksualnego ( nie wiem jak sie nazywa dokładnie
ten przedmiot) ona tak Go nazywa ;-) mieli o ciąży, zapobieganiu i o tak
zwanej "wpadce".Pani wybrała dziewczynę ( nawiasem mówiąc moją córkę) i
chłopka ( śmiesznie, bo akurat jej bliskiego kolegę) i milei odegrac scenkę
w której dziewczyna mówi chłopakowi ,że jest w ciąąży.Odegrali ją, nawet 2
wersje (poważną i niepoważną. Myslę ,że dzisiejsze dzieci są mniej wstydliwe
niz my byliśmy, bardziej naturalnie o tych rzeczach mówią, mniej sie krepują
.W szkole więcej się o tym mówi.Jak zauważyłam moja córka całkiem naturalnie
mówi o tych rzeczach. Ostatnio nawet jak młodsza córka (9lat) zapytała przy
obiedzie całej rodzinki" co to znaczy antykoncepcja?" to niezdążyliśmy z TŻ
zacząc mówic a Justyna (starsza) jej wszystko wytłumaczyła i nawet mi sie to
podobała, powiedziała jej to tak naturalnie, bez rzdnego skrępowania i jej
jężykiem ;-)))Oczywiście następne pytanie było " a Wy mamo też używacie
antykoncepcji? hehehehehehe.

Pozdrawiam Jolka