Re: Tandetny dylemat moralny.

From: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Tandetny dylemat moralny.
Date: Mon, 8 May 2000 01:30:57 +0200

"Moncia" <m...@h...com> wrote in message
news:q5pte8.i82.ln@serv2nt.geomar.com.pl...
> Jasne, przesada zawsze szkodzi, a tak BTW, jak myslicie, czy to kwestia
> wrodzona, czy nabyta, ze ktos lubi walczyc o swoje (nie swoje tez, bo nie
> daj Boze, jak ktos krzywdzi bliska mi osobe)? Pamietam, ze od wczesnego
> dziecinstwa najbardziej alergicznie reagowalam na slowa mamy "pamietaj,
> pokorne ciele dwie matki ssie". Chyba tacy maja troche trudniej, ale
> ukladanie zycia po swojemu dostarcza wiekszej satysfakcji?

Ze mą jest tak, że czasami wolę przemilczeć coś choć mam ochotę komuś
odpowiedzieć tak, zeby mu poszło w pięty. A robię tak dlatego, że nic,
dosłownie nic bym przez to nie zyskał, oprócz chwilowej satysfakcji, a tym
bardziej ta druga osoba. To tak jak z myśleniem długoplanowym. Po co sobie
psuć atmosferę wokół siebie.
Ale czasami jak ktoś już aż sam się prosi to nie mam skrupulów. To chyba
wtedy jak już to tak głęboko wkracza w moje życie, że musiałbym zmienic
przekonania aby to ominąc, albo styl zycia, sposób na zycie, postrzeganie
swiata itp....

Pajonk