Tanie (względnie) fondue?

1. Data: 2007-08-07 14:34:39

Temat: Tanie (względnie) fondue?
Od: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dostałem zajefajny mały żeliwny kociołek do fondue, raz, bardzo mi się
podobał jako taki, dwa, podoba mi się tak "ogniskopodobna" forma
spożywania posiłku.
Natomiast - nigdy czegoś takiego nie jadłem. Poguglałem trochę,
przepisów jest mnóstwo, ale mam prośbę, czy ktoś mógłby mi podać ze dwa
sprawdzone przepisy (porcja dla 2-3 osób) na względnie tanie
przyrządzenie tego? Takie żeby się zaprzyjaźnić z fondue? :)
Czyli coś na mój "pierwszy raz"?

Maciej

2. Data: 2007-08-07 14:48:03

Temat: Re: Tanie (względnie) fondue?
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słonko świeci, deszczyk pada... a *Yarael Poof* takie rzeczy opowiada:
> dwa sprawdzone przepisy (porcja dla 2-3 osób) na względnie tanie
> przyrządzenie tego? Takie żeby się zaprzyjaźnić z fondue? :)
> Czyli coś na mój "pierwszy raz"?

I.
Mocny wywar warzywny (wersja zasłupowa: może być z kostki) - dobrze słony,
Filet z indyka pokrojony w kostki 1,5 x 1,5 cm, zakonserwowany olejem i
zmażdzonym czosnkiem
Polędwica wieprzowa pokrojona itd jw.
Pieczarki
Minimarchewki
Brokuły w różyczki
Sosy wg uznania (pomidorowy, czosnkowy, tysiąca wysp, inne)

Podrzewasz kociołek na gazie, wlewasz gorący wywar, przestawiasz na palnik.
[1]
Gotujesz mięso i warzywa w wywarze.
Maczasz w sosach i mniammmmm

II.
Olej np. słonecznikowy
Dodatki jw.

Podgrzewasz kociołek, wlewasz gorący olej, stawiasz na palnik. [1]
Smażysz jw w głębokim tłuszczu.
Maczasz w sosach i mniammmm

*gdaMa*
[1] Podgrzanie kociołka nie wychładza płynu. Wlany gorący płyn przyśpiesza
oczekiwanie na żarcie ;)

3. Data: 2007-08-07 19:36:31

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 7, 4:34 pm, Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> wrote:
> [...]
> sprawdzone przepisy (porcja dla 2-3 osób) na względnie tanie
> przyrządzenie tego? Takie żeby się zaprzyjaźnić z fondue? :)

Olej, mięso (może być polędwica).
Grzejesz olej, mięso w małych kawałkach nadziewasz na szpadki,
wkładasz do wrzącego oleju aż nabierze właściwego stopnia upieczenia
(są tacy co lubią krwiste, są tacy co wolą skwarki a pomiędzy też
sporo stanów jadalnych ;-)
Do tego dipy (na początek mogą być z supermarketu) i tyle.

--
ZZ@private

4. Data: 2007-08-07 20:20:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

> [...]
> pomiędzy też sporo stanów jadalnych ;-) Do tego dipy (na początek mogą być z

To pewnie oczywiste ale oprócz żarełka przydałoby się jeszcze coś do opalania
kociołka. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-08-08 07:06:29

Od: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To pewnie oczywiste ale oprócz żarełka przydałoby się jeszcze coś do opalania
> kociołka. :)

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, znalazłem jeszcze jeden przepis, gdzie
ser pływa w wytrawnym winie (akurat wszystko bylo w domu). Smakowało,
aczkolwiek nie do konca wyszlo, przede wszystkim mimo mieszania itd. ser
mi trochę przywarł do dna, zmienił kolor z żółtego na taki hmm w sumie
fioletowy lub szarofioletowy (smaku nie zmienił). Nie potrafiłem też
tego do końca przyprawić. Nie przepadam za pieprzem, ale o dziwo w serze
byl ok, może dlatego ze mimo iż dodawałem go i dodawałem, praktycznie
nie czułem. Gałki nie miałem akurat, ładnie wypadła bazylia, ale ogólnie
zioła "ginęły" w serze.
No i żel się cholernie szybko wypala :(

Maciej

6. Data: 2007-08-08 14:40:27

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja poluję na specjalny ser (nie pamiętam nazwy) do fondue w REalu. Kosztuje
chyba ok 17 zł ale częśto jest przecena i sprzedają po 9 zł. Do tego właśnie
wino bułka pszenna i gotowe

7. Data: 2007-08-08 15:48:27

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie miałem akurat, ładnie wypadła bazylia, ale ogólnie zioła "ginęły" w

Zapomniałeś napisać jaki to ser. Raczej nie każdy się nadaje.

> No i żel się cholernie szybko wypala :(

Spróbuj na rozpałkę bezwonną do grilla. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-08-08 16:02:18

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 8, 9:06 am, Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> wrote:

> Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, znalazłem jeszcze jeden przepis, gdzie
> ser pływa w wytrawnym winie (akurat wszystko bylo w domu).

Tyle że to nie jest łatwe do przygotowania. Nie każde wino a przede
wszystkim nie każdy ser się nadaje,
a nawet ze specjalnym serem trzeba dojść do wprawy ile i kiedy dodawać
żeby się nie zgluciło, nie zmieniło koloru etc.
a pytałeś o łatwe i szybkie danie :-)

> No i żel się cholernie szybko wypala :(

Warto jest podgrzać olej czy wino przed postawieniem na stole, drobny
trik ale oszczędza i czas i pieniądze.
Jeszcze jeden trik, pod koniec imprezy można zmienić palnik na
świeczki wystarczają dla podtrzymania nastroju :-)

--
ZZ@private

9. Data: 2007-08-08 18:42:22

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Szymuś pisze:
> Ja poluję na specjalny ser (nie pamiętam nazwy) do fondue w REalu. Kosztuje
> chyba ok 17 zł ale częśto jest przecena i sprzedają po 9 zł. Do tego właśnie
> wino bułka pszenna i gotowe

Też się przypala. Najlepszy sposób na nieprzypalanie się sera w fondue
to chyba ceramiczny kociołek do fondue.

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2007-08-08 18:51:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
Kosztuje

> Też się przypala. Najlepszy sposób na nieprzypalanie się sera w fondue
> [...]

O ile nie spali się na czarno, to może być - jako dzieci kłóciliśmy się
w rodzinie o te przypalanki... Najlepiej topić ser na kapieli wodnej i
gorący przelać do kociołka - dodać czereśniówki i podać chleb z widelczykami
oraz butelkę do przepijania...
Ilość butelek umowna...

drylownica do śliwek
kielbasa z wegier