drylownica do śliwek

1. Data: 2007-08-06 10:58:50

Temat: drylownica do śliwek
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Śliwki niesamowicie obrodziły w tym roku.
Zastanawiam sie nad drylownicą do śliwek, używa ktoś może takiego sprzętu?
Może polecicie jakieś sprawdzone rozwiązania?

Pozdrawiam serdecznie

Monika

2. Data: 2007-08-06 11:28:26

Temat: Re: drylownica do śliwek
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Śliwki niesamowicie obrodziły w tym roku.
> Zastanawiam sie nad drylownicą do śliwek, używa ktoś może takiego sprzętu?
> Może polecicie jakieś sprawdzone rozwiązania?

Do śliwek nie potrzeba żadnej drylownicy. Na przetwory nadają się tylko te
śliwki, w których miąższ nie jest przyrosnięty do pestki. Przekrawamy taką
śliwke na pół, nawet nie do końca i pestka sama odpada.
Pozdrawiam - Agnieszka

3. Data: 2007-08-06 11:43:37

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śliwki, w których miąższ nie jest przyrosnięty do pestki. Przekrawamy taką
> śliwke na pół, nawet nie do końca i pestka sama odpada.

masz rację, tyle że ja mam niesamowitą ilość śliwek które spadają teraz z
drzewa a pestka od nich wcale tak dobrze nie odchodzi

Monika

4. Data: 2007-08-06 11:47:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message

> sprzętu?

> masz rację, tyle że ja mam niesamowitą ilość śliwek które spadają teraz z
> drzewa a pestka od nich wcale tak dobrze nie odchodzi
>
> Monika

Też się nadają na przetwory - ja takie śliwki rozcinam ostrym małym nożykiem
i odcinam miąższ od pestki - oczywiście, te sliwki nie pójdą na kompot, ale
na powidła to i owszem.

5. Data: 2007-08-06 12:04:20

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 06 Aug 2007 12:58:50 +0200, "MONI|<A" <moni| napisał(a):

> Śliwki niesamowicie obrodziły w tym roku.

A gdzie to tak obrodziło? Bo w mojej okolicy śliwek będzie najwyżej 20%
tego co w ubiegłym roku.

6. Data: 2007-08-06 12:09:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

> A gdzie to tak obrodziło? Bo w mojej okolicy śliwek będzie najwyżej 20%
> tego co w ubiegłym roku.

W moich konary się pod ciężarem owoców i wiatrem w zeszłym roku połamały, a
w tym nie mam ani jednej...

7. Data: 2007-08-06 12:31:24

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie to tak obrodziło? Bo w mojej okolicy śliwek będzie najwyżej 20%
> tego co w ubiegłym roku.

Nie wiem jak w regionie i u sąsiadów, patrząc po sytuacji w moim ogrodzie ja
nie mogę narzekać
ja w zeszłym roku miałam marny sezon ze śliwkami, za to niesamowita ilość
jabłek była,
w tym roku zupełnie na odwrót.
Z z tymi jabłkami to generalnie w tym roku kiepsko czy to tylko u mnie tak
marnie?

Monika

8. Data: 2007-08-07 07:30:36

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> masz rację, tyle że ja mam niesamowitą ilość śliwek które spadają teraz z
> drzewa a pestka od nich wcale tak dobrze nie odchodzi

Też miałam taką sytuację przed laty, gdzie się po śliwkach dosłownie
deptało. I też były to te z rodzaju nieodchodzących. Zrobiłam tak: śliwki
bez drylowania (znaczy z pestkami) do gara i się dusiły aż całkiem zmiekły i
się rozpadły. Wtedy całą tę pulpę przetarłam przez durszlak. Po czym
posłodziłam i dalej smażyłam do uzyskania właściwej konsystencji. Wyszło
całkiem całkiem aczkolwiek bez dużych kawałków usmażonej skórki - co lubię.
Pozdrówka - A.

9. Data: 2007-08-07 07:38:58

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Aug 2007 09:30:36 +0200, batory napisał(a):

> [...]
> całkiem całkiem aczkolwiek bez dużych kawałków usmażonej skórki - co lubię.

Ewentualnie metoda stosowana przy mirabelkach. Nożem lub palcami
wydłubujemy pestki, nie przejmując się tym czy miąższ zostaje z pestką czy
ze skórkami. Ważne aby skórki i pestki były osobno. Potem pestki szybko
rozgotowujemy i przecieramy przez durszlak. W ten sposób w przecieraniu
nie przeszkadzaja skórki.

10. Data: 2007-08-07 07:54:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@p...beztego.onet.pl> wrote in message

> [...]
> posłodziłam i dalej smażyłam do uzyskania właściwej konsystencji. Wyszło
> całkiem całkiem aczkolwiek bez dużych kawałków usmażonej skórki - co

Niezdrowe rozwiązanie. Pracy trochę jest z wykrawaniem, ale produkt zdrowszy
i przy umiejętnym wycinaniu pestek nie wszystko ulega rozdrobnieniu - wiele
połówek (więcej niż połowę poszło do słoików) z reszty powstały powidła i
powidła śliwkowo-dyniowe.

kielbasa z wegier
kurczak z rożna a mikrofalówka
Lodówka i zmywarka