Re: Tarczyca,kolagenoza??Help

Data: 2008-04-06 11:25:25
Temat: Re: Tarczyca,kolagenoza??Help
Od: Maja <s...@o...pl>

On 5 Kwi, 20:46, "Fiorka" <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> komu i w co moge wierzyć? co mi jest? gdzie to leczyć?
>
> Prosze o wasze opinie, rady, sugestie... Moze ktoś też takie coś
> przechodził... Już sama nie wiem, skąd jezcze biorę siłe i nadzieje na
> zycie... Mam ich coraz mniej....

Witaj :)
uwazam, ze powinnas trafic do doswiadczonego, dobrego reumatologa i
endokrynologa. Jest bardzo duzo badan, ktore powinnas miec jeszcze
zrobione, wiele przeciwcial do sprawdzenia (bardzo wazne jest rowniez
_gdzie_ wykonywane sa badania, w jakim laboratorium i jaka metoda), i
wiele kryteriow, ktore pacjent powninien spelniac, by miec
zdiagnozowanego np. tocznia ukladowego, zespol Sjoergrena, twardzine
lub inna chorobe autoimmunologiczna. Zaden dobry, doswiadczony lekarz
pochopnie nie postawi takiej diagnozy. Do jej postawienia potrzebne sa
wyniki _wielu_ bardzo waznych, specjalistycznych badan, wykluczenie
wielu innych chorob, przeprowadzanie bardzo dokladnych i wnikliwych
wywiadow z pacjentem. Jednak zdecydowanie sprawe nalezy wyjasnic,
poniewaz Twoj organizm manifestuje zbyt wiele niepokojacych objawow
(bialokomocz(!) jest jednym z nich). Tak wiec na razie sie nie
denerwuj, chociaz wiem, ze to ogromnie trudne, tylko spokojnie,
aczkolwiek konsekwentnie szukaj pomocy u lekarzy (od razu uprzedzam -
o dobrego lekarza trudno, zwlaszcza o dobrego reumatologa, ale sluze
namiarami).
Jesli chodzi o tarczyce, rowniez widze, ze nie wszyskie badania mialas
wykonane (bardzo wazne sa w Twoim przypadku przeciwciala anty-TG i
anty-TPO, oraz USG wykone przez dobrego specjaliste. W Warszawie jest
_jeden_, ktorego badania sa cenione w calym kraju, i nie tylko. Smiem
twierdzic, nie tylko zreszta ja, ze to geniusz w dziedzinie
ultrasonografii :) ).
Jesli chcesz, moge polecic Ci wysokiej klasy specjalistow (zarowno w
kraju - Warszawa, jak i za granica) reumatologow (a zwlaszcza
jednego), endokrynologow, badz innych, ktorzy okaza sie potrzebni na
Twojej drodze do znalezienia _przyczyny_ cierpien i do uzyskania
_pomocy_ w tychze cierpieniach. Znam temat od podszewki ;), i zglebiam
go od wielu, wielu lat. Jesli jestes zainteresowana, odezwij sie na
maila (s...@o...pl), a obiecuje, ze postaram sie pomoc, i
gwarantuje, ze lakarze, ktorych Ci polece, rowniez. Glowa do gory! :)

Pozdrawiam i zycze zdrowia:)
Maja