Taxus baccata

1. Data: 2003-01-29 19:03:01

Temat: Taxus baccata
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Pomniki przyrody w Posce Taxus baccata.
Wybrane przykłady
Wiek w.g Pacyniaka
Henryków 10 m wysokości obwód pnia 490 cm wiek 1230 lat
Bystrzyca 8 m wysokości obwód pnia 383 cm wiek 760 lat
Mogilno 12 m wysokości obwód pnia 320 cm wiek 535 lat

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

2. Data: 2003-01-29 19:35:50

Temat: Re: Taxus baccata
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEJJDHAA.abies@ogrod-botaniczny.
pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):

> Pomniki przyrody w Posce Taxus baccata.
> Henryków 10 m wysokości obwód pnia 490 cm wiek 1230 lat
> Bystrzyca 8 m wysokości obwód pnia 383 cm wiek 760 lat
> Mogilno 12 m wysokości obwód pnia 320 cm wiek 535 lat

Hejka. A mnie przewodnicy karkonoscy przekonywali, że najstarszy cis w
Polsce, ponad 700 - letni o obwodzie 2,35 m., rośnie w dolinie Kamiennej w
Piechowicach.
Pozdrawiam wietrznie i chmurnie Ja...cki

3. Data: 2003-01-29 20:08:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...
> [...]
> Bystrzyca 8 m wysokości obwód pnia 383 cm wiek 760 lat
> Mogilno 12 m wysokości obwód pnia 320 cm wiek 535 lat

Wedlug http://www.botanik.uni-bonn.de/conifers/ta/ta/baccat
a.htm
istnieja nad Morzem Czarnym okazy do 40 m.

Niemniej te dziesieciometrowe to moze nie cisy?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-01-29 20:39:03

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości
> Henryków 10 m wysokości obwód pnia 490 cm wiek 1230 lat

phi! ja tez bede mial u siebie 1230 letniego taxusa ... i to juz za 1228
lat. ! zleci, jak z bata trzasnal!
Wojtek Pa

5. Data: 2003-01-29 21:13:38

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech P <d...@p...com.pl> napisał(a):

> phi! ja tez bede mial u siebie 1230 letniego taxusa ... i to juz za 1228
> lat. ! zleci, jak z bata trzasnal!

Wojtku, na wszelki wypadek posadź jeszcze jednego.
;-)
pozdrawiam, Jerzy

6. Data: 2003-01-29 21:25:36

Temat: Re: Taxus baccata Jerzemu
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b19g62$iv3$1@inews.gazeta.pl...

> Wojtku, na wszelki wypadek posadź jeszcze jednego.
> ;-)
> pozdrawiam, Jerzy
Zeby w roku 3231 ktos powiedzial:
ladnie wyglada ta para starych drzew
Wojtek Pa

7. Data: 2003-01-29 21:52:49

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mogilno 12 m wysokości obwód pnia 320 cm wiek 535 lat
>
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

W cisach się można zakochać (co się mi stało) w Książańskim Parku
Krajobrazowym który swego czasu miałem pod ręką (a może bardziej nogą).
Największe wrażenie robiły stare okazy zdeformowane na najprzeróżniejsze
sposoby. Nie bał bym się powiedzieć że z niektórych (sporych) obszarów lasu
znałem większość okazów. Różne są tam i inne ciekawostki w tym lesie ale
trzeba wiedziec gdzie szukać.
Pozdrowienia,
BoGusław - (trochę roztęskniony i może mi się uda wybrać tam na wiosenne
kwitnienia)

Z takich jak sprzedane przez Toldka gawend o drzewach: "Sen pod cisem jest
snem wiecznym" - Zawsze mnie kusiło sprawdzić.

8. Data: 2003-01-30 09:00:05

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in

> [...]
> (sporych) obszarów lasu znałem większość okazów. Różne są tam i inne
> ciekawostki w tym lesie ale trzeba wiedziec gdzie szukać.

Bogus, jak bedziesz jechal, to daj znac - jak ja bede jechac, to tez
dam. Pogorze Walbrzyskie to moj Heimat! A wawoz Pelcznicy i Szczawnika znam
na wylot. Moge Ci podac dokladna liczbe cisow wraz ze struktura populacji
:-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz. rozmarzona od rana
PS. Bywales nad Pelcznica w czasach, gdy miejscowi nazywali ja oddechem
Stalina? Jak po 15 minutach marszu dolnym szlakiem blednik dostawal
kociokwiku a czlowiek zaczynal mniec zwidy? Ciekawe, co wtedy w niej
plynelo...

9. Data: 2003-01-30 15:12:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Bogus, jak bedziesz jechal, to daj znac - jak ja bede jechac, to tez
> dam.

Już chciałem napisać, że ,,jak już się zgadacie co do terminu, to i
nas poinformujcie'', ale... co my się będziemy Wam narzucać. :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewnemu Panu z Saragossy
Buc wyśpiewywał na dwa głosy,

10. Data: 2003-01-30 15:41:25

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in

> Już chciałem napisać, że ,,jak już się zgadacie co do terminu, to i
> nas poinformujcie'', ale... co my się będziemy Wam narzucać. :)

Grrrrrrzesiek! Ty mie chlopie nie draznij! Bo Ci slimaka do winnicy
podrzuce!! Albo co gorsza zaczne Ci wysylac zaproszenia wykaligrafowane na
czerpanym papierze.
Papier czerpany mam, z kaligrafia bedzie gorzej... ale co mi tam!
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Nowa strona
Meble ogrodowe
żywopłot