Re: Teatr"Gniew Dzieci" ciekawe kiedy w Łodzi?

Data: 2012-12-19 09:23:33
Temat: Re: Teatr"Gniew Dzieci" ciekawe kiedy w Łodzi?
Od: "Ren@t@" <r...@w...pl>

Użytkownik "V" napisał w wiadomości
news:kaivie$hoa$1@mx1.internetia.pl...
> [...]

(...)

> niej.
> za

> iX, troche to silowo rozkminilas:) zobacz, komunia i warunki jej
> otrzymania, sa wylacznie sprawa biorcy, nikt inny nie zostanie
> 'skrzywdzony' :)

Sprawa rozgrywa się na poziomie duchowym. Obrażanie Boga jest obrażaniem
wierzących w Niego. Świętokradzkie przyjmowanie Komuni Św. jest obrażaniem
Boga. Jeżeli na dokładkę byłoby jawne (tj. np. jeżeli robiłby to człowiek
powszechnie znany z "lekkiego" podejścia do zasad wiary) stanowiłoby
zgorszenie (czyli potencjalne niebezpieczeństwo duchowe dla innych
wyznawców).
Podam nieco ułomny przykład: podobnie jak ból psychiczny sprawia dziecku
obrażanie czy bicie jego rodzica (jeżeli oczywiście tego rodzica kocha).
Dzieci które widzą bezkarne bicie innych zwykle same zaczynają bić. Dzieci
które patrzą jak starszy brat bezkarnie traktuje matkę jak szmatę zwykle z
czasem same podchodzą do niej bez szacunku itd.

> zatem nie powinno miec dla nikogo znaczenia to, czy
> biorca przestrzega instrukcji, czy nie. caly proces komunii rozpoczyna
> sie i konczy w tym samym czlowieku.

A czy powinno mnie obchodzić to, że dziecko sąsiada chce dotknąć linii
wysokiego napięcia? (Komunia Św. bez łaski uświęcającej to śmierć na
poziomie duchowym - jak każdy inny grzech śmiertelny - tak wierzymy, my
katolicy).
Czy umieszczenie pisemnych ostrzeżeń z trupią czachą też jest zamachem na
wolność? (katolicy też ostrzegają, a przynajmniej powinni przed
niebezpieczeństwem popełniania grzechów śmiertelnych tych których uznają za
nieświadomych tego niebezpieczeństwa).
Uznawanie istnienia i stopnia niebezpieczeństwa na poziomie duszy jest
kwestią wiary.

> jesli natomiast komukolwiek (poza
> biorca) zaczyna zalezec aby komunia byla obwarowana warunkami, to jest to
> juz kupczenie, czyjs interes.

Dla katolika Najświętszy Sakrament jest Ciałem Chrystusa a przyjmowanie Go
znakiem łączności z Bogiem. Jest bardzo ważną nagrodą za bycie w łasce
uświęcającej.
Czy jeżeli chodzi o nagrody materialne też uważasz, że otrzymywanie ich nie
powinno być obwarowane warunkami a przywłaszczanie ich sobie bez spełnienia
warunków nie powinno być zagrożone karą?

> Jak chcesz, to opowiem ci o amerykanskich
> zolnierzach, wiezionych przez chinczykow :)

Czyli jesteś jednak w stanie uznać ogromny wpływ kar i nagród także na
psychikę osób dorosłych.

> przykladem z bezdomnymi rzucasz mi kolo ratunkowe. :) tu proces
> 'wychodzi' poza osobe oczekujaca pomocy (inaczej jak przy komunii),
> udzialowcami staja sie osoby niosace pomoc i jasne jest, ze przy tej
> okazji nie moga siebie narazac.

Wyzywanie od k..w matki przy jej nastoletnim synu (załóżmy że zwiąanym z nią
silnie emocjonalnie) też w sumie nikomu materialnej krywdy nie robi.
Albo nauczyciel stawiający 6 każdemu ucniowi, który o to poprosi - w sumie
też nic się materialnie nie dzieje i nic nikomu nie ubywa.

> jesli wiec podpowiesz mi, na co narazaja sie 'dystrybutorzy' komunii
> (oprocz checi kupczenia przynaleznosci do kk), plyniemy dalej.

Ależ tutaj nie chodzi o "dystrybutorów".
Czy jeżeli przetarg zostanie rozstrzygnięty "pod stołem" ale nikt się o tym
nie dowie to też uznasz, że w zasadzie nic się nie stało i tak można?
Zanim odpowiesz spróbuj sobie wyobrazić, że dla niektórych sprawy ducha są
ważniejsze a przynajmniej równie ważne jak sprawy dotyczące materii.

--

Renata