Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?

1. Data: 2000-04-03 08:39:44

Temat: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wyjaśnijcie mi proszę, bo zgłupiałam...
sprawiłam sobie wczoraj komplecik garnków Tefal
Optimal. chodziłam koło nich już od dłuższego czasu,
oglądałam, myślałam, aż nadarzyła się premia i z
radością pobiegłam do sklepu... przywiozłam do domciu,
postawiłam i... zdębiałam. dojrzałam mianowicie dopisek
"specjalne wyposażenie kuchni gazowych". no i mam
zgrzyt... od jakiegoś czasu jestem posiadaczką kuchenki
elektrycznej (czego wcale nie uważam za powód do
szczęścia), w najbliższym czasie wymieniam ją na płytę
ceramiczną i nie znam się na subtelnych różnicach w
garnkach, tzn. jakich i dlaczego nie używa się na prądzie?
przez jeszcze 3 dni mogę je oddać... lecieć do sklepu?
na co zwracać uwagę przy wyborze następnych?
czy te z grubym dnem (5mm) też się nie będą nadawać?

1. Data: 2000-04-03 09:13:27

Temat: Re: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kianit wrote:
<ciach>
> radością pobiegłam do sklepu... przywiozłam do domciu,
> postawiłam i... zdębiałam. dojrzałam mianowicie dopisek
> "specjalne wyposażenie kuchni gazowych". no i mam
> zgrzyt...

Na zdrowy rozum - wszystko, co można postawić na kuchence gazowej, można
i na elektrycznej.
W drugą stronę - nie zawsze:
- kuchenka gazowa może mieć wyższą temperaturę od elektrycznej.
- płomień ma właściwości redukcyjne i może niekorzystnie wpływać na
pokrycie garów (emalia czy jakaś warstwa powierzchniowa)

Ale to tylko rozważania teoretyczne.

sadyl

1. Data: 2000-04-03 11:05:06

Temat: Odp: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> Na zdrowy rozum - wszystko, co można postawić na kuchence gazowej, można
> i na elektrycznej.

też mi się tak wydawało, dlatego napisik z deczka zbił
mnie z tropu.

1. Data: 2000-04-03 12:50:29

Od: "Michal Kupski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...
>Na zdrowy rozum - wszystko, co można postawić na kuchence gazowej, można
>i na elektrycznej. W drugą stronę - nie zawsze:

W tę stronę też nie zawsze - na kuchenki elektryczne nadają się głównie
patelnie 'płaskodenne' a Tefal robi takie różne fikuśne dna, które
nie są całkiem płaskie (bo są np. w kwadraciki) - może dlatego rozróżnia
gaz/elektryka.

Michal -- Tarnowskie Góry --

1. Data: 2000-04-04 04:44:40

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

kianit <k...@v...pl> wrote:

> wyjaśnijcie mi proszę, bo zg"upia"am...
> sprawi"am sobie wczoraj komplecik garnków Tefal
> Optimal. chodzi"am ko"o nich już od d"uższego czasu,
> ogląda"am, myśla"am, aż nadarzy"a się premia i z
> radością pobieg"am do sklepu... przywioz"am do domciu,

Jak rozumiem sa to garnki z powloka teflonowa. Napiszcie prosze, do
czego mozna uzywac takich garnkow? Ja mam jeden maly garnuszek do
sosow, jak chce zrobic odrobine jakiegos sosu, to jest bardzo wygodny --
zadna resztka sosu nie przywrze. Mam tez dwie patelnie, ktore dostalem
w prezencie. Jedna z nich wydaje sie w sam raz do nalesnikow. Drugiej
uzylem niedawno do robienia steku w pieprzu, bo nie chcialo mi sie umyc
zelaznej patelni zwykle sluzacej do tego celu. Za lenistwo zostalem
ukarany -- nic do patelni nie przywarlo i nie bylo czego deglasowac.
Wiec do czego uzywacie teflonowych garnkow?

Wladyslaw

1. Data: 2000-04-04 07:48:10

Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> patelnie 'płaskodenne' a Tefal robi takie różne fikuśne dna, które
> nie są całkiem płaskie (bo są np. w kwadraciki) - może dlatego rozróżnia

na moich jest coś na kształt słoneczka :) ale dosyć płaskie.
postanowiłam sprawdzić je dzisiaj, poinformuję o efektach
eksperymentu :) tylko się jeszcze zastanawiam: jaka
potrawa inauguracyjna? :)))

1. Data: 2000-04-04 17:07:27

Od: Rafal Wylocinski <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> kianit <k...@v...pl> wrote:

> w prezencie. Jedna z nich wydaje sie w sam raz do nalesnikow. Drugiej
> uzylem niedawno do robienia steku w pieprzu, bo nie chcialo mi sie umyc

Witaj!
A mozna przepis na ten stek w pieprzu? :-|>>::
--
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| |

1. Data: 2000-04-04 19:40:54

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wylocinski <w...@k...net.pl> wrote:

> Witaj!
> A mozna przepis na ten stek w pieprzu? :-|>>::

Juz go tu podawalem, wiec teraz w skrocie, bo madrej glowie dosc dwie
slowie. Zasadniczo sa dwa sposoby: klasyczny i uproszczony. W pierwszym
garsc ziaren pieprzu warzymy w mieszaninie wywaru miesnego i bialego
wina, az ubedzie 2/3 plynu. Smazymy steki wolowe jak zwykle, na masle
z oliwa, i przecedzonym wywarem z pieprzu deglazujemy to co przywarlo do
patelni. Chwile gotujemy, po czym zaprawiamy sos smietana i maslem.
W przepisie uproszczonym steki posypujemy grubo utluczonym pieprzem,
smazymy j.w. i resztki z patelni deglazujemy bialym winem, chwile
gotujemy, po czym zaprawiamy sos j.w. Osobiscie preferuje sposob
uproszczony, tak ze wgledu na smak, jak z lenistwa.

Wladyslaw

P.S. Ale do czego mozna uzyc tego teflonu?

1. Data: 2000-04-04 20:30:52

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote in message <1e8kxfq.1wawn5gacn0scN%wlos@tele.com.pl>...

> [...]
>uproszczony, tak ze wgledu na smak, jak z lenistwa.
>
>Wladyslaw
>
>P.S. Ale do czego mozna uzyc tego teflonu?

Nie tylko posypujemy ale wgniatamy go mocno w mieso najlepiej przez
przezroczysta folie kuchenna, przynajmiej ja tak robie swoj pepper steak.
Patelni teflonowej uzywam do smazenia nalesnikow, omletow, jaj
sadzonych...wszystkiego co ma sie z patelni zesliznac a nie
przywierac....Patelni teflonowej nie nalezy myc woda z detergentem. Po
smazeniu wytrzec do sucha papierowym recznikiem i lekko natluscic oliwa...
Oczywiscie do mieszania czy przewracania uzywac lopatek drewnianych lub
plastikowych...
F.

1. Data: 2000-04-05 20:05:23

Temat: Re: Odp: Tefal Optimal - tylko do gazu ?!?
Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"kianit" <k...@v...pl> wrote:

>też mi się tak wydawało, dlatego napisik z deczka zbił
>mnie z tropu.

A moze oznaczal on, ze do gazu wymagane jest to wyposazenie dodatkowe. No
bo moze garnki sa wlasnie nie do gazu a jesli juz to z tym wyposazeniem. No
w kazdym razie ja tak odebralem ten zapis.

Pozdrawiam.

Lechu

Czy można ugotować sos na piwie do makaronu ?
sos winegret
Serwer
Re: kulinarne wpadki
Pierogi :-)