Telewizor LCD 26 lub 32 cale

11. Data: 2007-11-05 13:44:15

Temat: Re: Telewizor LCD 26 lub 32 cale
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weź pod uwagę, że przekątna ekranu jest liczona dla proporcji 16:9 a
większość programów nadawana jest w 4:3.
W przybliżeniu 32 cale 16:9 odpowiada 27 cali ekranu 4:3.
Zdecydowanie bierz 32 cale
Jacek

12. Data: 2007-11-05 14:03:16

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.11.2007 Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał/a:

> Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ależ własnie stanowi. Chodziło o ewentualne promieniowanie i zmęczenie oczu.
> Teraz barierą jest tylko wygoda.

Wazniejsza jest dla mnie roznica pomiedzy 4:3 a 16:9 - tamte proporcje
byly zdecydowanie do zwyklych a nie panoramicznych ekranow liczone.

13. Data: 2007-11-06 07:45:37

Od: eXt <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

4xChmiel wrote:
> Czolem,
>
> Chce kupic telewizor LCD, ktory bedzie ogladany z odleglosci ok 3 metrow.
>
> I teraz mam taki problem: 32 czy 26 cali? Jak dla mnie, to wystarczy 26
> cali, ale Zona chciala by miec wiekszy.
> Czy sa jakies wytyczne normujace wielkosc telewizora w stosunku do
> odleglosci z jakiej bedzie ogladany?
Idź do sklepu z telewizorami, stań 3 metry przed wybranym modelem i sam
oceń czy lepsze 32 czy 26. Jak ja kupowałem TV to znalazłem informacje,
że dla paneli LCD powinno sie liczyc optymalna odleglosc w postaci: dla
32 cali 3,2 metra dla 26 - 2,6 itd. Oglądam TV z odległości 1-3 metrów,
mimo to myślałem o 32 calach. Potem poszedłem do sklepu i sobie
pooglądałem jak to w praktyce wygląda i wybrałem 26 cali. Przy tej samej
rozdzielczości ma mniejsze pixele i po prostu znacznie lepiej to wygląda.

pzdr

--
eXt

wybór kabiny prysznicowej