bezpieczniki - ile amper?

1. Data: 2007-11-04 17:58:52

Temat: bezpieczniki - ile amper?
Od: "usspn" <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam w mieszkaniu 3 bezpieczniki, z czego 2 automaty, jeden zwykly.
Ten zwykly sie przepalil miesiac temu, wyrzucilem go i zapomnialem kupic
nowy.
Teraz postanowilem to naprawic, bo nie mam pradu (kontaktu, swiatlo jest) w
lazience co jest na dluzsza mete irytujace ;)

Kupilem na oko 50A, niestety nie pamietam jaka wartosc A posiadal stary
bezpiecznik.
Bezpiecznik glowny znajduje sie na klatce, nie wiem jaka mam instalacje
(wynajmuje mieszkanie), ale chyba nie jest jakas strasznie stara (blok tak z
lat 70-tych na oko)...

Czy jesli poprzedni byl powiedzmy 35A a teraz zamontuje 50A to cos zlego sie
stanie? Nie mam o tym zielonego pojecia, stad prosba o pomoc :)

pozdr.
Piotr

2. Data: 2007-11-04 18:29:25

Temat: Re: bezpieczniki - ile amper?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "usspn" <u...@n...pl> napisał w wiadomości

Kup o jeden "stopień" mniejszy, niż jest zabezpieczenie na klatce przy
zegarach. Inaczej zamiast w domu będzie Ci wywalać zabezpieczenie na
korytarzu. Z kolei prawidłowo zaprojektowana instalacja nie ma aż takich
dysproporcji pomiędzy korytarzem a mieszkaniem, by było więcej, niż jeden
"stopień" różnicy. Pisząc o "stopniach", myślę po prostu o kolejnych
dostępnych w handlu wartościach.

3. Data: 2007-11-04 18:30:44

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

usspn pisze:

> Kupilem na oko 50A, niestety nie pamietam jaka wartosc A posiadal stary
> bezpiecznik.

Rozumiem, ze planujesz uzywac w lazience duzej betoniarki ?

> Czy jesli poprzedni byl powiedzmy 35A a teraz zamontuje 50A to cos zlego sie
> stanie? Nie mam o tym zielonego pojecia, stad prosba o pomoc :)

Nie sadze, zeby wczesniej byl tam bezp. 35 A. Mysle, ze 16 A w
zupelnosci wystarczy, "uciagnie" pralke i suszarke dzialajace w tym
samym czasie. Chyba, ze w lazience jest jeszcze np. terma albo duzy
grzejnik el.

50 A to tak, jakby w ogole nie bylo bezpiecznika. Jesli cos sie stanie,
instalacja elektryczna sie po prostu usmazy, skutkujac np. pozarem.
Jesli na klatce jest bezpiecznik - dajmy na to - 20 A to wtedy on
zadziala. A Twoj bezpiecznik powinien byc tym, ktory wyskoczy / przepali
sie w pierwszej kolejnosci, dlatego kup bezpiecznik o oczko nizej niz
tamten (czyli np. 20 A na klatce, 16 A u Ciebie).

Pozdrawiam,
Wojtek

4. Data: 2007-11-04 18:34:38

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/4/2007 6:58 PM, usspn wrote:

> Czy jesli poprzedni byl powiedzmy 35A a teraz zamontuje 50A to cos zlego sie
> stanie? Nie mam o tym zielonego pojecia, stad prosba o pomoc :)

Gdzie ty znalazłeś takie 50A bydlę? Jeśli w łazience nie posiadasz pieca
do wytopu metali, to kup i załóż bezpiecznik 10A, góra 16A (jeśli
podłączasz kilka prądożernych urządzeń).
MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2007-11-04 18:44:51

Od: "usspn" <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za odpowiedzi, wyjasnily mi one dokladnie co i jak.
W lazience nie mam nawet pralki (jest w kuchni), wiec mysle ze nawet 10A
wystarczy.

jeszcze raz dziekuje
Piotr

6. Data: 2007-11-04 19:41:08

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 4 Nov 2007 18:58:52 +0100, name: usspn:

> mam w mieszkaniu 3 bezpieczniki, z czego 2 automaty, jeden zwykly.
> Ten zwykly sie przepalil miesiac temu, wyrzucilem go i zapomnialem kupic
> nowy.

Teoretycznie powinieneś w skrzynce bezpiecznikowej mieć rozpiskę jakie
są bezpieczniki i w jakich obwodach. Dodatkowo bezpieczniki o różnych
obciążeniach dopuszczalnych różnią się wielkością łba (przynajmniej w
moim mieszkaniu - poprzedni właściciel wydłubał zabezpieczenie, żeby
włozyć 16A zamiast 10A.
Ogólnie i zazwyczaj w mieszkaniach średnio starych (70-80) są
bezpieczniki 10A (np 1 do swiatła i 1 do gniazdek w pokojach) oraz 16A
do obwodu gniazdek kuchnia + łazienka.

Pozdrawiam
Miroo

7. Data: 2007-11-04 20:13:59

Od: "usspn" <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ogólnie i zazwyczaj w mieszkaniach średnio starych (70-80) są
> bezpieczniki 10A (np 1 do swiatła i 1 do gniazdek w pokojach) oraz 16A

hmm... dziwna sprawa, przyjrzalem sie tym bezpiecznikom (w mieszkaniu)
i wyglada to tak, ze:
- po lewej jest puste miejsce (w miejsce bezpiecznika , ktory wyrzucilem)
- w srodku jest czarny korek, na ktorym z tego co zdolalem przeczytac jest
napisane 6,3 A (?!)
- po prawej jest bialy 20A

:)

wiec juz troche zglupialem

8. Data: 2007-11-04 21:18:54

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Kupilem na oko 50A,
[...]

buahahahaha!
już dawno tak się nie uśmiałem!!!

wiesz, kup 15A i będzie dobrze

g.

9. Data: 2007-11-04 21:34:26

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

usspn <u...@n...pl> wrote:

> [...]
> - po lewej jest puste miejsce (w miejsce bezpiecznika , ktory
> wyrzucilem) - w srodku jest czarny korek, na ktorym z tego co

Środkowy to pewnie obwód oświetlenia, tu 6,3A jest jak
najbardziej wystarczające. Dwa skrajne to pewnie obwody gniazdek,
pierwotnie tam zapewne siedziały bezpieczniki 10A, ten prawy ktos
kiedyś wymienił na większy, "trochę" przy tym przesadzając, teraz
Ty wymieniasz lewy. tak jak Ci koledzy radzą, wstaw tam 16A, ten
20A też proponowałbym wymienić na 16A, zwłaszcza jeśli w domu
masz instalację aluminiową. Jeśli okaże się, że 16A wywala -
wezwij elektryka, niech ten obejrzy instalację i orzeknie, czy
można tam dac tak jak był ten 20A, czy potrzebne są przeróbki
instalacji (dodanie osobnego obwodu i/lub wymiana przewodów na
miedziane itp.).

J.

10. Data: 2007-11-04 21:46:13

Od: "usspn" <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje, postapie zatem wedlug Waszych wskazowek

pozdrawiam
Piotr

Odkurzacz "Queen of Air"
odkurzacz automatyczny
pomalowałem pokój dekoralem :(
zmywarka i piekarnik
Re: czy ktoś mieszka w kawalerce studio z gazem?