odkurzacz automatyczny

1. Data: 2007-11-03 02:29:27

Temat: odkurzacz automatyczny
Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy parę lat temu te urządzenia debiutowały na rynku, były bardziej
zabawką niż rzeczywistą pomocą. Od tamtej pory minęło trochę czasu i pewnie
jest lepiej - czy ktoś ma jakiś współczesny model i może się podzielić
opinią? Widzę go jako wspomagacz, który nie zastępuje regularnego
odkurzania, ale bez wydatku czasu właściciela redukuje kurz/piasek/sierść do
akceptowalnego poziomu - wtedy możnaby odkurzać ręcznie raz na tydzień i nie
zarosnąć brudem w międzyczasie. Najważniejsze pytanie - czy można pootwierać
drzwi na korytarz, wyjść z domu i po powrocie mieć wszystkie pokoje jako
tako wysprzątane, czy zatnie się np. na krawędzi dywanu i nie wyjdzie z
pierwszego pokoju?

strach

2. Data: 2007-11-03 09:57:08

Temat: Re: odkurzacz automatyczny
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

strach pisze:
> [...]
> domu i po powrocie mieć wszystkie pokoje jako tako wysprzątane, czy
> zatnie się np. na krawędzi dywanu i nie wyjdzie z pierwszego pokoju?

Jak się zatnie na czymś, to sie wycofuje i szuka wolnej drogi.

--
XL wiosenna

3. Data: 2007-11-03 09:58:26

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Jak się zatnie na czymś, to sie wycofuje i szuka wolnej drogi.

...ale ja bym się martwiła raczej o to, aby nie upuśic gdzieś np.
pierścionka czy innego drobiazgu - bo wtedy przepadło...

--
XL wiosenna

4. Data: 2007-11-03 11:13:43

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> ...ale ja bym się martwiła raczej o to, aby nie upuśic gdzieś np.
> pierścionka czy innego drobiazgu - bo wtedy przepadło...

Fakt, w końcu nie widzimy co wciągnął, tak jak się widzi sprzątając samemu.
Albo więc zbieramy wszystko z podłogi i uruchamiamy odkurzacz wychodąc z
domu, albo opróżniamy worek przez sito :)

Jesteś zadowolona? Jaki masz model?

5. Data: 2007-11-03 11:22:31

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

strach pisze:

> [...]
> samemu. Albo więc zbieramy wszystko z podłogi i uruchamiamy odkurzacz
> wychodąc z domu, albo opróżniamy worek przez sito :)

Opróżnianie worka przez sito - odpada. W końcu po to jest odkurzacz, aby
uniknąć powtórnego kontaktu ze śmieciami i kurzem, prawda?
Myślałam nad kupnem i się nie zdecydowałam. Jednak. Coś koło 4000
kosztował wtedy. Znajomi kupili, ale jakoś nie słyszę zachwytów. nawet
wątpię, czy używają... Mają centralny - gdyby nie niechęć do wymyślania
sposobu przeprowadzenia rur (rujnacja!) w moim domu - też bym się
zdecydowała dziś.

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-11-04 03:01:37

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałam nad kupnem i się nie zdecydowałam. Jednak. Coś koło 4000
> kosztował wtedy.

Myślałem o wersji ekonomicznej, np.
LeRRobotic RV-10 (265 zł) -
http://www.amazonshop.pl/index.php?p77,odkurzacz-rob
ot-lerrobotic-rv-10

Trudno oczekiwać, żeby dorównywał pierwszej lidze:
Karcher RoboCleaner RC3000 (4150 zł) http://www.karcher-mjm.pl/d_13_25.phtml
Roomba (2990 zł) - http://www.roomba.info.pl/
Electrolux Trilobite (2900 zł) http://trilobite.electrolux.com/
Siemens VSR 8000 (4260 zł) : http://www.skapiec.pl/site/cat/304/comp/64320

Różnica w cenie jest kosmiczna, różnica w skuteczności zapewne polega na
gorszej dokładności sprzątania, czujników, algorytmie sprzątania, większej
awaryjności, głośności... Może ktoś już sprawdził w praktyce, czy te
ekonomiczne w ogóle się do czegoś nadają? Za dwie - trzy stówki kupiłbym
jako codzienny wspomagacz (w uzupełnieniu cotygodniowego ręcznego
odkurzania) model nawet nie sprzątający całego brudu (wystarczy większość),
pod warunkiem że byłby bezproblemowy w użytkowaniu. Żeby wydać 3 - 4 tysiące
na topowy model, musiałby on całkowicie eliminować konieczność ręcznego
odkurzania (ew. max. raz w miesiącu), inaczej nie warto.

Podzielcie się swoimi praktycznymi doświadczeniami.

strach

7. Data: 2007-11-04 10:45:58

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

strach pisze:

> [...]
> warto.
>
> Podzielcie się swoimi praktycznymi doświadczeniami.

Szczerze mówiąc, też cały czas mam ochotę na taki odkurzaczyk, bo na
szczęście nie mam progów i mógłby sobie pełzać ;-)
Jednak poczekam na opinie - choć bez wielkiej nadziei. Jakoś nie chce mi
się wydać 4k. i przekonywać się dopiero po kupnie, czy aby słusznie...

--
XL wiosenna

8. Data: 2007-11-06 21:05:06

Temat: Odp: odkurzacz automatyczny
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

podoba mi sie ta wersja ekonomiczna
ciekawe czy ktoś ma i podzieli sie wrażeniami

--
Częstochowskie Forum Akwarystyczne - http://www.czfa.pl
Gadżety na twoją komórkę - http://www.gsm.pc-net.pl

9. Data: 2007-11-06 23:04:38

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> podoba mi sie ta wersja ekonomiczna
> ciekawe czy ktoś ma i podzieli sie wrażeniami

Może spróbujesz być pierwszy? ;-)

pozdrawiam -

Stanley

P.S. Tnij cytaty i odpowiadaj pod spodem.

10. Data: 2007-11-11 14:37:04

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za 200zł to mozna się skusić:) Jak ktos kupi to niech da znać na grupie.

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Może spróbujesz być pierwszy? ;-)
>
> pozdrawiam -
>
> Stanley
>
> P.S. Tnij cytaty i odpowiadaj pod spodem.

pomalowałem pokój dekoralem :(
zmywarka i piekarnik
Re: czy ktoś mieszka w kawalerce studio z gazem?
opinie o pralce -bosch
ekipa do zrobienia dachu