Temat rzeka - pralka.

1. Data: 2013-05-15 00:10:18

Temat: Temat rzeka - pralka.
Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mój 10-letni Ariston po raz kolejny ostatnio głupieje i chyba
czas rozejrzeć się za czymś nowszym w jego miejsce.
Pogmerałem trochę na elektroda.pl w zakresie pralek i wychodzi że warto
zwrócić uwagę na:
- możliwość dokupienia gwarancji (po uprzednim sprawdzeniu jej zapisów)
- rozbieralny bęben
- łożyska, które można wymienić
- kraj produkcji (podobno są jakieś różnice np. w Bosch pomiędzy seriami
z Niemiec i Polski

Co chciałbym żeby pralka robiła:
- była cicha bo stoi w kuchni a mój syn ma niecałe pół roku. Czy to
prawda że silniki inwerterowe i ich pochodne są znacznie cichsze?
- zostawiała mało wody w ubraniach po wirowaniu. Gdzieś wygrzebałem, że
np. niektóre Gorenje dochodzą do 44%.
- miała możliwość ingerencji w ustawienia temperatury, ilości płukań i
szybkości odwirowania na poszczególnych programach. Alternatywnie -
własny program.
- działała dłużej niż 5 lat:)
- używała mało wody i prądu bo moje akwarium zużywa tego wystarczająco
dużo;)
- podczas pracy nie zmieniała adresu instalacji.
- łatwo dostępne części i rozbudowana sieć serwisowa.

Szukając po sieci ogrom modeli jest lekko przytłączający. Czy Samsung i
LG to już są firmy, o których można powiedzieć że coś potrafią w tym
asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie
wiem jaka jest ich trwałość.

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

2. Data: 2013-05-15 15:28:47

Temat: Re: Temat rzeka - pralka.
Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-15 00:10, Qlfon pisze:
> [...]
> asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
> pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie

Mam LG od 6 lat, odpukać na razie bezawaryjna. w miarę cicha. Ładowana z
przodu.

Ma ustawianie temp, możliwość dodatkowego płukania, ustawiania prędkości
wirowania. Pokazuje czas do końca prania.

Ma 1000 obr jednak my wirujemy na 600 bo na 1 tys są bardzo pomięte
ciuchy. Po wyschnięciu ciężko rozprasować. Trzeba by było prasować chyba
od razu po wyjęciu/przeschnięciu.

Czytając, że ludzie piorą codziennie to u nas używana raczej
sporadycznie bo ok. 2 razy w tygodniu. Ale zawsze zapełniona na full.

Ryba

3. Data: 2013-05-15 16:20:22

Od: radar <_sara_@_post_._pl_> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-15 15:28, Ryba pisze:
> Ma 1000 obr jednak my wirujemy na 600 bo na 1 tys są bardzo pomięte
> ciuchy. Po wyschnięciu ciężko rozprasować. Trzeba by było prasować chyba
> od razu po wyjęciu/przeschnięciu.

Spróbuj w ten sposób: puść na 1000 i wyciągnij pranie ale nie rozwieszaj
- wyprostuj, poskładaj na kupkę i niech poleży godzinę, potem rozwieś
jeśli mokre i po wyschnięciu normalnie prasuj. U mnie to działa.

--
radar

4. Data: 2013-05-16 09:59:27

Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-15 16:20, radar pisze:

> Spróbuj w ten sposób: puść na 1000 i wyciągnij pranie ale nie rozwieszaj
> - wyprostuj, poskładaj na kupkę i niech poleży godzinę, potem rozwieś
> jeśli mokre i po wyschnięciu normalnie prasuj. U mnie to działa.

Ciekawy sposób, trochę czasochłonny ale kiedyś na pewno wypróbuję :)

Ryba

5. Data: 2013-05-16 16:56:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 May 2013 00:10:18 +0200, Qlfon napisał(a):

> - miała możliwość ingerencji w ustawienia temperatury, ilości płukań i
> szybkości odwirowania na poszczególnych programach. Alternatywnie -
> własny program.

Poszukaj półautomatu.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

6. Data: 2013-05-16 17:21:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> asortymencie czy nadal sa jeszcze początkujący? Produkują tego sporo i
> pewne rozwiązania techniczne mają ciekawe. Problem tylko z tym, że nie

Z tego co wiem tylko Samsung ma pralki z wymiennymi łóżyskami i taką
kupiłam, Do wyboru jest temperatura (konkretne wartości ustawiane
przyciskiem), płukanie jest jako osobny program, więc można do woli
ustawiać po praniu.

7. Data: 2013-05-16 18:43:30

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś ludzki sprzedawca w jednej z sieci AGD, powiedział,żeby nie
kupować wynalazków.

Wszystko szlag trafia po okresie gwarancyjnym.Niejako potwierdza wywody
przedpiśców

Lepiej dokupić gwarancję do prostego modelu, bo naprawy są nieopłacalne.

Spisek żarówkowy dotyczy również i pralek:-(

8. Data: 2013-05-16 21:28:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 May 2013 18:43:30 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
>
> Lepiej dokupić gwarancję do prostego modelu, bo naprawy są nieopłacalne.
>
> Spisek żarówkowy dotyczy również i pralek:-(

No jak nie, jak tak.

9. Data: 2013-05-16 22:04:50

Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-16 16:56, Ikselka pisze:

> Poszukaj półautomatu.

A cóż to takiego?

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

10. Data: 2013-05-16 22:05:24

Od: Qlfon <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-15 15:28, Ryba pisze:

> Mam LG od 6 lat, odpukać na razie bezawaryjna. w miarę cicha. Ładowana z
> przodu.

OK, to już jeden głoś na nowicjusza:) Dzięki.

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Pralka do zabudowy. Dylematy.
Kapsułki do prania- czy dobrze zrozumiałem instrukcję
smieci.
Jak ugryźć Solidny Dom?
Bosch WLX 2027 FPL warto ?